صادرات مبل به کشورهای همسایه

صنعت مبلمان یكی از سه صنعت نخست بین صنایع كوچك دنیاست و جزو صنایع كوچك بسیار سودده و زودبازده در نظر گرفته می شود. با توجه به آمار به دست آمده از صادرات و واردات مبل  طی 10 سال گذشته ، به این نتیجه رسیده ایم که ایران با توجه به اینکه توانایی تولید و عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب جهت صادرات مبلمان را داراست، با اینحال بازار داخلی برای تولیدکنندگان چنان جذابیتی دارد که مانع از توجه آنها به امر صادرات گردیده است.

صادرات مبل به کشورهای همسایه

با بیان ساده تر صنعت مبلمان در ایران ، دارای جریان کوچک صادراتی است و فاقد اهداف برنامه ریزی شده و جدی در این زمینه می باشد. این رویکرد باعث شده که علیرغم توان تولید محصولات با کیفیت و با قیمت قابل رقابت ، هیچ سازمانی جهت بازاریابی فروش و ارسال محصولات به خارج از کشور در این زمینه به صورت جدی فعالیت نداشته باشد و همچنان در بازار داخلی به دنبال اهداف خود باشد.

از طرف دیگر آمار 10 سال گذشته نشان می دهد که بعد از سال های 1385 تا 1392 که به دلیل پایین بودن کاذب نرخ ارز روند واردات سیر صعودی داشته ، همزمان با واقعی شدن نرخ ارز این روند به حالت عادی بازگشته و واردات مبلمان فقط شامل محصولات لوکس شده است.

با این توضیحات ، صنعت مبلمان ، واقعا نیازمند حمایت جدی دولت برای ورود به بازارهای خارجی می باشد. واردات مواد اولیه و ماشین آلات از جمله مواردی است که نیازمند حمایت‌های دولتی محسوب می‌شود و تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته و قیمت تمام شده کالا و بالا بودن آن در ایران از دیگر موضوعات دخیل در وضع صادرات است. همچنین برای صادرات کالایی مانند مبلمان نیازهای گمرکی خاص و بسته بندی مناسب لازم است که در این زمینه‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد.

صادرات مبل به کشورهای همسایه

مراحل، روش ها و نحوه صادرات کالا

  • بازاریابی
  • کسب مجوز صدور از ارگان ها و سازمان های ذی ربط
  • تعیین قیمت صادراتی
  • صدور پروفرما (پیش فاکتور)
  • تهیه، تدارک و بسته بندی
  • دریافت گواهی بازرسی کالا
  • صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا
  • سپردن پیمان یا تعهد ارزی
  • عقد قرارداد حمل و بیمه
  • اظهار کالا به گمرک
  • ارسال کالا
  • دریافت واریزنامه یا تصدیق صدور

کشورهای هدف صادرات مبل ایرانی

بیشترین صادرات مبل طی سال های اخیر به کشورهای همسایه نظیر ، عراق ، سوریه ، امارات ، آذربایجان ، ارمنستان ، گرجستان و ترکمنستان و افغانستان بوده است.

از جمله مواردی که نیازمند حمایت‌های دولتی است واردات مواد اولیه و ماشین آلات محسوب می‌شود و تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته و قیمت تمام شده کالا و بالا بودن این قیمت  در ایران از دیگر موضوعات دخیل در وضع صادرات است.

شناسایی کشورهای هدف و بازاریابی در آنها بحث دیگریست. برای انجام این مورد لازم است در نمایشگاه‌های مختلف بین المللی حضور داشته و به بازاریابی محصولات بپردازیم، اما با توجه به هزینه‌های بالایی که در این بخش وجود دارد امکان حضور موثر در این نمایشگاه‌ها فراهم نمی‌شود.

نکته دیگر آنکه برای صادرات کالایی مانند مبلمان نیازهای گمرکی خاص و بسته بندی مناسب لازم است که در این زمینه‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد.

تولید و صادرات در این صنعت می تواند ، به توسعه صادرات غیرنفتی کمک شایانی نماید. حمایت از صنایع مبلمان باعث افزایش ارز آوری و اشتغال زایی در کشورهای تولید کننده می شود.

تولید و فعالیت در صنعت مبلمان علاوه بر دستیابی به ارزش افزوده مناسب در کوتاه مدت ، بازده بالایی در اشتغال زایی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد و این صنعت از سالیان گذشته سبب توسعه اقتصادی کشورها شده است.

صادرات مبل به افغانستان

کالاهای ایرانی در افغانستان مانند مواد غذایی و شوینده مورد استقبال بوده و اکثر مردم افغانستان از کیفیت کالاهای ایرانی راضی هستند.اولویت ایران،وحدت ملی افغانستان در بخش اقتصاد می باشد و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی نیز انجام گرفته، که عمده آن در بخش صنعت مواد غذایی، برق، انرژی خورشیدی و بادی است.

تجار و بازرگانان انتظار دارند تا دولت افغانستان به دلیل قدرت و امکانات بیشتری که در اختیار دارد ، زمینه مناسبی را برای تولیدات و حمایت از بانک‌ها فراهم سازد. اشتراکات فرهنگی بین دو کشور ایران و افغانستان ،سبب اجرای پروژه‌های مختلفی از طرف وزارت اقتصاد افغانستان شده است و این پروه ها در حال پیشرفت می باشند.صادرات به این کشور از سوی ایران، بیش از دو و نیم میلیون دلار است و این روند رو به افزایش می باشد و پیش‌بینی می شود در سالهای آینده میزان تجارت بین این دو کشور به 4 میلیارد دلار برسد
مهمترین اقلام صادراتی به افغانستان

مهمترین اقلام صادراتی به افغانستان شامل مواد غذایی، مواد شوینده و مصالح ساختمانی مبلمان و فرش می باشد و سنگ‌های قیمتی مانند فیروزه کالای وارداتی از افغانستان به ایران است.مواد نفتی و مشتقات پتروشیمی، مواد غذایی مانند شیرینی جات ،انواع نان، رب گوجه فرنگی وغیره، تجهیزات ساختمانی مانند انواع کابل،سیم،مفتول،سیمان و مواد شوینده و بهداشتی و بسیاری اقلام دیگر از جمله کالاهایی هستند که در فهرست صادرات به افغانستانقرار دارند.بازار مناسبی در بخش پروژه‌ها و سرمایه‌ گذاری در کشور افغانستان وجود دارد و از سرمایه‌ گذاریهای اصلی می توان به بحث خدمات فنی ومهندسی اشاره نمود،و حتی زمینه فعالیت برای کارهای عمرانی هم مهیا می باشد.
سرمایه ‌گذاری ،برای صادرات به افغانستان

در بخش استخراج معادن، فعالیت‌هایی توسط ایران در افغانستان آغاز شده و زمینه خوبی برای سرمایه ‌گذاری سیمان ،در صادرات به افغانستان و نیز ایجاد برخی کارخانجات در این کشور وجود دارد.مهمترین مطلب این است که،هیچ گونه مشکلی در روابط مالی و زمینه های دیگر بین این دو کشور وجود ندارد. برای بالا رفتن تراز تجاری ایران با افغانستان ،این موضوع بستگی به دولت این کشور دارد و اگر بحث‌های امنیت‌ اقتصادی، سرمایه ‌گذاری و کمکهای خارجی به افغانستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، باعث افزایش صادرات ایران به این کشور می شود.بحث قیمت مهمترین فاکتور در صادرات محصولات ایرانی به افغانستان می باشد،اما ایران همیشه سعی کرده تا در بحث کیفیت و مسائل صادراتی و خدمات پس از فروش دقت‌های لازم را انجام دهد،در حالی که، قیمت کالاها هنوز فاکتور مهمی برای صادرات به این کشور محسوب می شود.زبان و مذهب مشترک بین ایران و افغانستان سبب شده،تا زمینه‌ خوبی برای سرمایه‌ گذاری تجار ایرانی فراهم شود.

 

دلایل افزایش صادرات ایران به افغانستان

کیفیت بالای کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای پاکستانی،نامصون بودن راههای پاکستان از دلایل افزایش صادرات ایران به افغانستان می باشد.از نظر اقتصادی این کشور وابسته به کشورهای خارجی می باشد و یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می شود، که با کمک کشورهایی مانند ایران، اقتصاد آن رشد داشته است.میانگین صادرات به افغانستانطی ده سال پیش، صد میلیون دلار بوده، اما در حال حاضر به بیش از یک میلیارد دلار در سال رسیده است.طبق گفته های مسئولین افغانستان ،میزان صادرات ایران بیشتر از این رقم ها برآورد شده است.مواد ساختمانی، وسایل الکترونیک، فرش، مواد خوراکی و شوینده ها از مهم ترین کالاهای ایرانی برای صادرات به این کشور به شمار می روند.در حالی که مقامات ایرانی میزان صادرات را کمی بیشتر از یک میلیارد دلار اعلام کرده اند، اما برخی مقامات افغانستان میزان صادرات ایران را حدود ده میلیارد دلار در سال تخمین زده اند.بر اساس پیش بینی نظام بازار آزاد، صادرات کالا های ایرانی به افغانستان ادامه و روند رو به رشدی را خواهد داشت. بر اساس آمار درابتدای سال 94 حدود 2 میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات به افغانستان وجود داشته است و در حال حاضر ،صادرات به این کشور از سوی ایران، بیش از دو و نیم میلیارد دلار است و پیش‌بینی می شود در سالهای آینده میزان صادرات به این کشور،به حدود 4 میلیارد دلار برسد.

صادرات مبل به عراق

راهنمایی ورود به بازار عراق در ابتدا برای ورود به بازار عراق به مطالعه کتاب‌های مرتبط با بازاریابی، امور گمرکی و ترخیص کالا، قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا و اصول و چارچوب حقوقی قراردادهای بین المللی بازرگانی، بالابردن سطح علمی در این زمینه توصیه می‌شود. پس از کسب اطلاعات کافی برای محصول خود بازاريابی و مشتری پيدا کنید.
تجارت با عراق

عراق برای تأمین بسیاری از کالاهای خود، به ایران وابسته است. یکی از کشورهای هدف برای توسعه روابط اقتصادی با ایران، عراق است. عراق در حال حاضر به دنبال توسعه زيرساخت‌های صنعتی و همچنين تجارت جهانی خود است که اين برای ايران می‌تواند فرصت مناسبی برای آغاز تجارت با عراق محسوب شود.

این روزها مردم عراق به خرید مبلمان زیادی پیدا کرده‌اند. برای صادرات مبل به عراق باید به این نکته توجه نمود. مطالعه بازار در عراق جمع‌ آوری هدفمند اطلاعات حاصل از بازار عراق می‌شود. مطالعه بازار صحیح ارائه راه‌کارهای مناسب برای معرفی کالای شما در بازار عراق به همراه خواهد داشت.

بازرگانی در عراق

بازرگانی به معنی داد و ستد کالا یا خدمات دارای ارزش میان شخص حقیقی یا حقوقی می‌باشد.

 

قوانین و مقررات صادرات به عراق

عدم آگاهی تولیدکنندگان و صادرکنندگان از قوانین گمرک ایران و عراق همیشه منجر به ایجاد ضرر و زیان و مشکلات فراوان برای آنها می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات توصیه می‌شود این امور را یا به متخصص آن بسپارند یا قبل از شروع این قبیل معاملات به مطالعه دقیق قوانین و مقررات صادرات به عراق بپردازند. قابل ذکر است که برخی قوانین از قبیل صادرات برخی کالاهای خاص مانند کاغذ ممکن است حتی به صورت روزانه اعلام شود که صادرات آن مجاز است یا خیر.

موانع تجارت با عراق

از جمله موانع تجارت با عراق می‌توان به موانع بانکی و مسائل زیربنایی د‌ر حوزه بانکی از مهم‌ترین معضل توسعه مراود‌ات اقتصاد‌ی ایران و عراق اشاره نمود که این عمر باعث شده تجار ایرانی و عراقی بخش عمده‌ای از معاملات خود با طرف مقابل را در یک فضای غیررسمی شکل دهند. از مهم‌ترین دلایلی که استفاده از مسیر‌های رسمی و بانکی را در معاملات با عراق امکان‌ناپذیر کرده است،‌ می‌توان به عدم تمایل تجار عراقی به استفاده از سیستم بانکی اشاره کرد.

 

بازار مصرف یکی از مهمترین بخش‌ها برای تولید کنندگان پوشاک می‌باشد و صادرات یکی از راه حل‌های مناسب برای یک فروش خوب برای تولیدکنندگان لباس محسوب می‌گردد. این روزها صادرات لباس و پوشاک به عراق رونق پیدا کرده و بازار این کشور فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ایرانی می‌باشد. از نکات مهم برای صادرات می توان به قیمت مناسب، کیفیت، تنوع محصول و زیبایی اشاره کرد. اولین موضوع در امر صادرات لباس، وجود مشتری و مخاطب مناسب در کشور مقصد است ما با خدمات بازاریابی و معرفی محصول در عراق تولیدکنندگان را در این بخش همراهی می‌کنیم. یکی از خدمات لجستیک ما حمل بار به عراق است. در خدمت شما هستیم. (02188921210)
صادرات لبنیات به عراق

رقابت با رقبا در بازار عراق در زمینه صادرات همیشه وجود دارد اخذ سهم عمده بازار و رقابت نیازمند هزینه و انرژی شرکت‌های صادرکننده است. کشور عراق به عنوان بزرگترین مشتری محصولات مبلمان یکی از ارزشمندترین بازارها برای تولیدکننده این محصولات به شمار می‌رود،

برای موفقیت در زمینه صادرات مبلمان به عراق تجار ما باید با رقبای زیادی رقابت کنند. و از سوی دیگر صادرات محصولات به عراق به شاخص‌های کیفیت بالا، بسته بندی، قوانین صادراتی و حمل و نقل مناسب نیاز دارد ضمن آن که تجار ایرانی باید خوش وعده هم باشند.

ترانزیت از عراق

هر کشوری ممکن است به واردات و صادرات برخی محصولات نیاز پیدا کند، برای تأمین نیاز خود تولید کند و یا اینکه از تولیدات کشورهای دیگر استفاده کند. به طور کلی مبادلات کالا بین کشورهای مختلف را ترانزیت می‌نامند. ترانزیت از عراق به معنای حمل کالا از طریق کشور عراق است زمانی که تولیدات در کشوری بیش از ظرفیت مصرف باشد می‌تواند به یکی از فرصت‌های کسب درآمد در آن کشور تبدیل شود. وجود یک مرز طولانی بین دو کشور ایران و عراق موجب شده است روزانه میزان زیادی ترانزیت بین این دو کشور انجام پذیرد.

کالاهای ایرانی موفق در بازار عراق

با توجه به تجربیات ما در زمینه بازاریابی در عراق و حمل و نقل به عراق از جمله کالاهای ایرانی موفق در بازار عراق، مبلمان، پوشاک و شلوار جین، مواد غذایی (از جمله کیک، گلاب، چیپس، لبنیات، میوه و سبزیجات)، مواد اولیه شیمیایی از جمله کلر، کاشی، سرامیک، سنگ، شیر آلات و غیره را می‌توان نام برد. در صادرات محصول به عراق باید همواره این نکته را مد نظر داشت که هر محصولی در فصل و موقعیت خاص فروش خوبی خواهد داشت برای مثال در زمان نوسات ارز و بالا رفتن ارزش دلار صادرات مبل افزایش پیدا کرده است.

پیدا کردن شریک عراقی

پیدا کردن شریک عراقی بر اساس تجربه در امر بازاریابی ممکن است به دو صورت انجام پذیرد اول اینکه ممکن است در امر بازاریابی با مشتری‌ای مواجه شوید که تمایل زیادی به محصول شما داشته باشد در نتیجه این امر منجر به اخذ یک نمایندگی از محصول شما توسط تاجر عراقی می‌شود دوم اینکه شما توانایی خاصی دارید برای مثال در زمینه‌ فنی و مهندسی، یک شریک عراقی در این امر می‌تواند با شرکت در مناقصه و کسب پروژه بخش مالی پروژه را تأمین کند و شرکت ایرانی با به کارگیری توانایی خود بخش دیگر را برعهده گیرد.

 

صادرات مبل به عراق

صادرات مبل به عراق یکی از روش‌های ورود ارز به کشور است بر طبق تجربیات کسب شده در این زمینه: با توجه به مساحت خانه‌های عراقی و تعداد افراد خانوار مبلمان 10نفره درخواست بیشتری دارد. رقیب ایران در صادرات مبلمان راحتی به عراق ترکیه و رقیب در صادرات مبلمان استیل مصر است. حمل مبلمان از ایران به جنوب عراق به صورت ترانزیت انجام می‌پذیرد. با توجه به وضعیت آب و هوایی در عراق و وجود گرد و خاک تمایل به خرید مبلمان با رنگ‌های تیره بیشتر است.

 

بازار عراق برای صادرکنندگان ایرانی، یکی از بازارهای استراتژیک است. ایران نیز سومین شریک تجاری عراق محسوب می‌شود مسئولان کشور عراق استقبال خوبی از حضور صنایع ایران در بازار این کشور دارند. اما مسئله مهم در تجارت با عراق این است که تجار ایرانی برای حضور در بازار این کشور باید با رقبای ایران در عراق همچون ترکیه، کره جنوبی، چین و آمریکا به رقابت بپردازد. فعالان اقتصادی از کمین رقبای ایران یعنی عربستان، هند و اردن برای تصاحب سهم ایران در بازار این کشور خبر داده‌اند.

بیمه کالا در عراق

هزینه بیمه کالا در عراق با توجه به نوع کالا و میزان ارزش آن متفاوت می‌باشد. در حمل و نقل زمینی، کالا به میزان ارزش اعلامی از جانب صاحب کالا در بارنامه داخلی بیمه می‌گردد که صرفاً مربوط به حمل در داخل کشور می‌باشد. پس از آن بیمه بین‌المللی است که مربوط به سی ام آر صادر شده برای راننده و محموله می‌باشد. در این بیمه مسئولیت شرکت‌های حمل بیمه می‌شود و از خطرات احتمالی مصون می‌گردند. بیمه دیگر، بیمه‌ای است که درصورت تمایل مشتری توسط شرکت‌های بیمه ایرانی برای پوشش کلیه حوادث از مبدأ تا مقصد صادر می‌گردد.

ثبت برند در عراق

در حوزه تجارت با عراق باید همواره این نکته را در نظر داشت که حفظ و نگهداری مالکیت برند در بازار رقابتی عراق نقش موثری دارد. بزرگترین گام در تجارت کسب اعتماد مخاطبان است و علامت تجاری به وسیله برند سازی در راستای کسب اعتماد و تعهد شتاب می‌بخشد. به همین علت است که همواره به شرکت‌های بزرگ که در بازار عراق حضور دارند پیشنهاد می‌شود با ثبت برند در عراق ضمن دستیابی به اهداف خود در حوزه صادرات از هر گونه سوء استفاده از نام تجاری و محصول خود جلوگیری به عمل آورند. شرکت الرافدین مراحل ثبت علامت را گونه ای طراحی کرده است که نیازی به حضور نماینده شرکت در کشور عراق نمی‌باشد. تلفن تماس ما: ()

ثبت شرکت در عراق

از مزایای ثبت شرکت در عراق می‌توان نام برد:

کسب اجازه شرکت در مناقصات داخلی عراق (شرکت‌ ایرانی که در عراق شرکت خود را به ثبت رسانده باشد یک شرکت عراقی محسوب می‌شود)

اخذ چهره حقوقی بومی در عراق

افتتاح حساب به نام شرکت ثبت شده

اجاره دفتر در عراق

جلب اعتماد بیشتر شرکت‌های عراقی

امکان ثبت شرکت توسط اشخاص حقوقی

امکان ورود به وندورلیست و وزارت‌خانه‌های عراقی

 

عراق دارای بازارهای بکری در بخش‌های مختلف است که باید با نیازسنجی صحیح آن، به صدور کالا و خدمات به آن کشور اقدام شود.​ شناسایی تجار عراقی و مراکز فروش محصولات در بازار هدف نیازمند انجام اموری در راستای رسیدن به این مهم است از جمله:

تجزیه و تحلیل، بازاریابی، نوع و میزان نیاز بازار به محصول مورد نظر شیوه‌های انتخاب بازارهای هدف جمع‌آوری نیازهای بازار عراق

صادرات مبل به عمان نگاهی به بازار مبل عمان

عمان کشوری در جنوب تنگه هرمز و با جمعیت ۳٫۵ میلیون نفر می باشد. همانند سایر کشورهای عربی خلیج فارس منبع اصلی درآمد کشور، نفت است. هر چند نسبت به همسایگان، این کشور تولید کننده متوسطی است. کشاورزی و ماهی‌گیری نیز دو منبع مهم درآمد در عمان هستند. منبع جایگزین دیگر گردشگری است. این کشور در سال های اخیر روابط سیاسی خوبی با ایران داشته است.

عمان مانند بسیاری دیگر از کشورهای عربی در حوزه محصولات صنعتی وارد کننده بوده و صنعت مبلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. روند واردات مبلمان این کشور در سال های اخیر صعودی بوده و در سال 2019 واردات مبل عمان نزدیک به ۱۱۹ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که صادرات مبل ایران به این کشور طی سال 1396 و ۹ ماه اول سال 1398 تنها مبلغ ۲۱،۲۴۷ و ۸۹،۲۷۰ دلار می‌باشد که نیاز به توجه بیشتر تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور دارد.

در مورد این بازار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

عمده محصولات مبلمان ارائه شده در بازار این کشور تولید کشور چین و عمدتا در رسته محصولات معمولی و ارزان قیمت طبقه بندی می شوند.
محصولات کشور ترکیه به میزان بسیار کمتر از محصولات چینی و با قیمت بالاتر در بازار وجود دارد.
اولویت مردم عمان در خرید مبلمان قیمت مناسب و طراحی زیبا می باشد. مواردی چون کیفیت بالای اسکلت یا پارچه، کیفیت رویه کوبی و رنگ زیاد برای مشتری نهایی مهم نیست. همچنین تفاوت زیادی بین چوب و یا نئوپان و MDF قائل نیستند و در نتیجه تفاوت قیمت محصولات چوبی نسبت به محصولات ساخته شده با MDF برای آنها قابل هضم نیست. این مورد به خوبی در محصولات سرویس خواب موجود در عمان قابل مشاهده بود.
محصولات پر منبت تولید شده تحت عنوان مدل مصری در این کشور دارای طرفداران خاص خود می باشد.
رقابت قیمتی در این بازار در محصولاتی مانند میز و صندلی غذا خوری، ویترین و مواردی از این دست آسان تر از محصول مبلمان است.

جهت ورود به بازار عمان باید با قیمت مناسب و رقابتی و کاهش هزینه ها مطابق با سلیقه و حساسیت مردم این کشور محصول را عرضه کرد. ارائه محصول با طراحی زیبا و خاص و منحصر به فرد یکی دیگر از راهکارهای ورود به این بازار است که در این خصوص محصولات خوشه دارای مزیت است و طرح های زیبای آن در این کشور مورد استقبال خواهد بود.

بررسی ها نشان داد که تبادلات مالی یکی از گلوگاه های صادرات به عمان است و باید تدابیر لازم جهت برطرف نمودن این مشکل به منظور انجام صادرات انجام شود.

با توجه به پایین بودن تعرفه های گمرکی مبلمان در عمان که تنها ۵ درصد می باشد مشکلات خاصی در حوزه ترخیص کالا نیست.

البته در نظر بگیرید که جمعیت کشور عمان حدود ۴،۶ میلیون نفر میباشد و تقریبا نیمی از این تعداد را مهاجران تشکیل میدهند. اگر قصد سرمایه گذاری در این بخش عمان را دارید، باید هدفگذاری خود را با توجه به اخذ بخشی از بازارهای منطقه انجام دهید تا بازدهی منطقی تری داشته باشید.

اگر به نمایشگاه های مبل عمان سر بزنید ممکن است از قیمت فروش مبل تعجب کنید، اما این فقط ظاهر امر است و در عمل نباید قیمت تمام شده خود را با قیمت فروش در شهر مسقط مقایسه کنید. قیمت گذاری درست با توجه به برآورد دقیق هزینه های ساخت و تولید، حمل و نقل، گمرک، فروش عمده، نحوه و مدت زمان دریافت پول، اجاره مغازه همگی از فاکتورهایی هستند که باید به قیمت تمام شده خود اضافه کنید تا بتوانید برآورد مناسبی داشته باشید. اگر قصد ورود به این بخش را دارید، پیش از اجاره شو روم و تحمل هزینه های سنگین، بررسی دقیقتری از رقبا، مشتریان، تنوع محصولات داشته باشید، مشتریان خود را پیدا کنید و در نظر داشته باشید که باید به صورت بلند مدت به این تجارت بیندیشید.

شرکتهای تولید کننده و فروشنده انواع مبلمان و میز و صندلی در عمان
شرکتهای فروش و بازرگانی پارکت و کفپوش در عمان
شرکتهای نمایشگاهی مبلمان و تعمیرات مبلمان عمان
شرکتهای تولید کننده و فروشنده تشک های خواب در عمان

شما میتوانید با شرکتهای عمانی این لیست تماس گرفته، ایمیل بزنید و ارتباط برقرار نمایید و توانمندیهای خود را معرفی کنید، برای ایجاد جوینت ونچر و M&A احتمالی با این شرکتها به مذاکره بپردازید تا فرآیند آغاز تجارت در عمان برای شما ساده تر شود و اطلاعات کاملتری به دست آورید. در صورت سفر به عمان همچنین میتوانید از نزدیک با این شرکتها به مذاکره بپردازید تا از نزدیک به ارزیابی دوطرفه بپردازید.

صادرات مبل به کشورهای همسایه

 

برچسب ها:

,صادرات مبل,صادرات مبل به افغانستان,صادرات مبل به عراق,صادارت مبل به عمان,صادرات مبل به امارات,صادرات مبل به تاجیکستان,صادارت مبل به کشورهای همسایه,