بازار مبل دست دوم اصفهان

بازار مبل دست دوم اصفهان سایت اگهی مبل و سایت پرازمبل

اگرچه بازار خرید وفروش لوازم دست دوم در سطح خرد و به صورت بخشی ممکن است اثرات متفاوتی بر بازار‌های مختلف داشته باشد، اما در سطح کلان، بر اساس اصول علم اقتصاد، کاهش هزینه‌های مبادلاتی و فراهم شدن امکان تغییر مالکیت یا بهره‌برداری از کالا‌ها منجر به تخصیص بهتر منابع در اقتصاد و افزایش رفاه کل می‌شود.

جذابیت‌های بازار لوازم دست دوم

هریک از ما در زندگی، صد‌ها و بلکه هزاران کالای مختلف مصرف می‌کنیم. که بخش قابل توجهی از آن را کالا‌های بادوام تشکیل می‌دهد. آنچه به عنوان قالب سنتی در مصرف اکثر این کالا‌ها رایج بوده و همه ما به آن عادت کرده‌ایم این بوده که اولاً برای استفاده از یک کالا لزوماً باید مالک آن نیز باشیم و ثانیاً این مالکیت تا انتهای عمر آن کالا باید تداوم داشته باشد. روندی که در سال‌های اخیر به دلیل دسترسی آسان و ارزان به اینترنت، فراگیرشدن گوشی‌های هوشمند و توسعه شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان مصرف مشارکتی شناخته می‌شود هردوی این الزامات را زیرسوال برده است.

بازار مبل دست دوم اصفهان

برای استفاده از کالا‌های بادوام دیگر الزامی به تملک آن‌ها نیست.

هر مصرف‌کننده می‌تواند تنها برای بازه زمانی که نیاز به استفاده از یک کالا را دارد مالک آن باشد و پس از رفع نیاز خود، مالکیت آن را به مصرف‌کننده دیگری واگذار کند. سایت های درج اگهی رایگان  مشابه‌ دیوار شیپور و اگهی مبل و پر ازمبل با فراهم نمودن امکان تغییر مالکیت کالا‌های بادوام، به این کالا‌ها عمر دوباره می‌بخشند. علیرغم آنکه مصرف مشارکتی یکی از کلیدی‌ترین روند‌های اقتصادی در سال‌های اخیر به شمار آمده و تحولی بنیادین در سبک زندگی مردم و مدل کسب و کار شرکت‌ها ایجاد کرده است، امکان واگذاری مالکیت پس از رفع نیاز به یک کالا که از طریق پلتفورم‌های آنلاین فراهم شده اثرات مختلفی هم در سطح کلان و هم در سطح خرد دارد.

بازار مبل دست دوم اصفهان

در بازار دست‌دوم چه خبر است؟

از منظر واسطه‌گران، طبیعتاً ظهور بازار‌های اینترنتی مانند دیوار به عنوان یک رقیب جدی برای واسطه‌گران سنتی کالا‌های بادوام همچون بنگاه‌های املاک، دلالان خودروی دست دوم و سمساری‌ها محسوب شده و احتمالاً بخشی از این واسطه‌گران را حذف خواهد کرد. اما از سوی دیگر، این بازار‌ها می‌توانند به عنوان ابزاری قدرتمند، به این واسطه‌گران امکان دسترسی به طیف بسیار گسترده‌تری از مشتریان را بدهند.

مصرف‌کننده در زمان تصمیم به خرید کالای نو اگر بداند امکان فروش مجدد کالا پس از رفع نیاز خود را خواهد داشت و در نتیجه، حداقل بخشی از هزینه پرداخت‌شده برای خرید کالا را در آینده بازیابی خواهد کرد ممکن است تمایل بیشتری به خرید کالای نو داشته باشد. در مقابل، اگر مصرف‌کننده احتمال بدهد که در صورت خرید یک کالا ناچار است آن را برای همیشه نگهداری کند و هیچ امکانی برای فروش مجدد آن ندارد، ممکن است با احتیاط بیشتری در این مورد تصمیم بگیرد.

خرید کالای دست دوم با قیمتی کمتر از کالای نو باعث افزایش قدرت خرید مصرف‌کننده می‌شود که می‌تواند تمام یا بخشی از این افزایش قدرت خرید در بازار کالا‌های نو هزینه شود. به عبارت دیگر، اگر مصرف‌کننده در یک بازار خاص بتواند با هزینه کمتر از طریق خرید کالای دست دوم (و یا کسب درآمد از طریق فروش کالای دست دوم) بخشی از هزینه‌های خود را کاهش دهد، امکان و قدرت خرید بیشتری در سایر کالا‌ها و بازار‌ها خواهد داشت و می‌تواند در آن بازار‌ها تقاضای بیشتری برای کالا‌های نو ایجاد کند.

ثبت تبلیغات مبلمان در بانک اطلاعات مبلمان

بازار مبل دست دوم اصفهان سایت اگهی مبل

خرید مبل از کارخانه در اصفهان

تولید کننده مبل راحتی در اصفهان

 

 

برچسب ها:

,بازار مبل دست دوم اصفهان,فروش مبل دست دوم,خرید مبل دست دوم,قیمت مبل دست دوم,مبل دست دوم اصفهان,سمساری مبل اصفهان,سمساری اصفهان کجاست؟,تعویض مبل دست دوم,تعویض مبل کهنه,