پرازمبل
پرازمبل

این روزها ، طراحی دکوراسیون داخلی یکی از پردرآمدترین مشاغل به حساب می آید. به همین دلیل دانش کافی درباره بازاریابی دکوراسیون داخلی ، به موفقیت بیشتر شما در این عرصه کمک فراوان خواهد کرد.

نمونه کار های حرفه ای برای یک دکوراتور خیلی مهم است و با مانور دادن روی نمونه کار ها است که مشتری های بیشتری نصیب شما می شوند.

در ادامه به معرفی چند تکنیک کوتاه اما کاربردی در زمینه بازاریابی دکوراسیون داخلی می پردازیم.

  • هدف گذاری مشتری های خاص

دکوراسیون داخلی هر محیطی را میتواند شامل شود. منزل،محل کار،سالن های سمینار و همایش،هتل ها و غیره.

برای جمع کردن نمونه کار های خاص و ویژه شما میتوانید بر روی یک سری سوژه که فکر می کنید زیاد مورد توجه مردم قرار میگیرند تمرکز کنید و با ذکاوت و صحبت های وسوسه انگیز صاحبان آنها را به انجام دکور داخلی راغب کنید. همین ایده ها و فکر ها را اگر به طور صحیح در ذهن صاحب مکان قرار دهید او ممکن است راغب شود تا شما دکور داخلی مکان مورد نظر را انجام دهید.صحبت درباره تاثیرات دکور داخلی بر روی افزایش مشتری ها میتواند یک بحث خیلی موثر باشد.

  • استفاده از تکنولوژی تصاویر ۳۶۰ درجه برای جذب مشتری

تصاویر ۳۶۰ درجه یا پانوراما حالت یک فیلم یا عکس متحرک دارد که از کنار هم قرار گرفتن یک سری تصاویر به وجود می آید.

همه ما میدانیم که میزان تاثیر گذاری فیلم خیلی بیشتر از عکس است.در اکثر سایت های دکوراسیون داخلی از نمونه کار های خود تعدادی عکس قرار داده اند اما شما میتوانید با تهیه تصاویر پانوراما از نمونه کار های خود آنها را از سادگی درآورده و بر جذابیت آن بیفزایید.

از این طریق مردم بهتر و بیشتر با نمونه کار های شما آشنا میشوند تا اینکه فقط تعدادی عکس ببینند.

برنامه بازاریابی برای دکوراسیون داخلی

  • شناسایی بازار هدف

کسب و کار دکوراسیون داخلی به احتمال زیاد در بخش دکوراسیون منزل، زنان را هدف قرار می‌دهد. سبک و نوع کالاهایی که عرضه می‌کنید می‌تواند بر اساس سن و سال و سطح درآمد مخاطب باشد.

همچنین با توجه به محلی که قرار است کار دکوراسیون انجام دهید، با یک تحقیق جمعیت‌شناسی مشخص کنید عامل تمایز آن محل در چیست به عنوان مثال اگر تعداد زیادی شرکت تجاری در یک محله قرار دارد، مشتری‌های تجاری می‌تواند هدف شما باشد. با انتخاب بازار هدف، مشتری را شناسایی کرده و سپس بازاریابی خدمات و محصولات خود را آغاز کنید.

  • تصویرسازی کسب و کار برای جذب مخاطب

بعد از شناخت مخاطب هدف، نوبت تصویرسازی برای کسب و کارتان است تا بتواند باعث جذب مخاطب شود. این تصویرسازی در واقع همان برندینگ است که ماهیت شرکت را نشان می‌دهد. هدف‌تان این است که مشتری با دیدن برند، حس و فکری را داشته باشد که مد نظر شماست به عنوان مثال با دیدن یا شنیدن اسم برند، به یاد دکوراسیون داخلی بیفتد.

  • مشخص کردن هدف کلی

هدف اکثر طراحان داخلی، کمک به خلق فضای مورد نظر مشتری در منزل یا شرکت است که باید روش عملیاتی کردن آن در برنامه بازاریابی دیده شده باشد یا وقتی هدف شما بازسازی شرکت است می‌توانید با تبلیغ در مجلات کسب و کار، مشتری‌های این حوزه را جذب کنید.

  • ارزیابی رقابت با سایر طراحان داخلی

نقاط قوت و ضعف رقبای خود را بررسی کنید، به وبسایت آنها سر بزنید و تا جایی‌که می‌توانید درباره آنها اطلاعات جمع کنید. نحوه صحبت آنها با مشتری، خدماتی که ارائه می‌کنند، قیمت اعلام شده و مشتری هدف را ارزیابی کرده و ببینید چه عاملی از آنها یک مشتری وفادار ساخته است.

نقاط ضعف و قوت خود را با رقبا مقایسه کرده و ببینید چه خدمات یا محصول متفاوتی را می‌توانید به مشتری ارائه کنید. از اطلاعاتی که از رقبا به دست آورده‌اید برای ارتقای تصویر خود، افزایش نقاط قوت و … استفاده کنید.

  • تعیین بودجه برنامه بازاریابی

باید درصد معینی از فروش خود را به بازاریابی اختصاص دهید که می‌تواند ۲۰ درصد باشد، اما به طور میانگین ۵ تا ۱۰ درصد نیز کفایت می‌کند. کسب و کارهای جدید در حوزه دکوراسیون داخلی، در اولین سال‌های آغاز به کار خود، هزینه بیشتری را صرف بازاریابی می‌کنند تا خود را در جامعه مطرح کنند.

این بودجه باید به تبلیغات چاپی (روزنامه و مجله)، خبرنامه، ایمیل، بروشور و کارت تجاری، بازاریابی وبسایت و … اختصاص داده شود.

  • راه اندازی سایت

امروزه استفاده از تلفن‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی به شدت فراگیر شده است و به همین دلیل باید حضور دیجیتالی قوی و مشخصی داشته باشید.

وبسایت خود را راه‌اندازی کرده و با مشتری در ارتباط باشید و در عین حال خود را مطرح کنید. با تولید محتوا می‌توانید از سبک‌های معاصر و جدید در زمینه طراحی داخلی منزل یا اداره صحبت کرده و تخصص خود را نشان دهید.

یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی، رسانه‌های اجتماعی است. رسانه‌هایی نظیر اینستاگرام، تلگرام و پینترست، محل تعامل با مشتری است. ایده‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد خود را در معرض دید عموم قرار دهید. همچنین تصاویر بصری از طراحی داخلی، تاثیر زیادی روی مخاطب دارد و باعث تبلیغ دهان به دهان می‌شود. از یک عکاس حرفه‌ای استفاده کنید تا عکس‌هایی با کیفیت عالی از کارهای شما بگیرد و بعد آن را به عنوان نمونه کار به مشتری نشان دهید.

  • بازاریابی ایمیلی

یکی از راه‌های مقرون به صرفه و در عین حال بسیار کارآمد برای جذب مشتری روش بازاریابی ایمیلی می باشد.

ابتدا باید ایمیل افرادی که به وبسایت شما سر می‌زنند را جمع‌آوری کنید. یک خبرنامه راه بیندازید و از مردم بخواهید عضو آن شوند. سپس به آنها ایمیل ارسال کرده و ویژگی‌های شاخص کار خود را نشان دهید.

 

 

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter