مدیریت تولیدی و فروشگاه مبلمان

مدیریت فروشگاه مبلمان در مدیریت یک فروشگاه چه نکاتی را باید در نظر گرفت ؟ چه استراتزی هایی برای مدیریت فروشگاهی وجود دارد ؟ روش های برقراری ارتباط با مشتریان کدامند ؟ عوامل موثر در ایجاد انگیزه در مشتری چه هستند ؟ برای موفقیت در مدیریت فروشگاه آنلاین چه اصولی را باید رعایت کرد ؟

از اصلی ترین عناصر ارتباطات انسانی هزینه دار با مشتریان است پرسنل فروش و فروشنده ها در فروشگاهها ، اصولا به عنوان دستیار وهمکار مشتریان محسوب می شوند و در این فرآیند ارتباطی ، بسیار موثر واقع شده و اطلاعات مورد نیاز مشتریان را رودر رو و چهره به چهره به آنان منتقل می کنند. مدیریت فروشگاه یعنی اداره کننده و تصمیم گیرنده نهایی پس لازم است این شخص با اتخاذ تصمیمات برتر در اداره هرچه مطلوب تر فروشگاه از جنبه های مختلف اقدام کند.

• فروش چشم اسفندیار و پاشنه آشیل هر کار وکسبی است و در صورت فروش بالا سایر اقدامات معنادار خواهد بود بدین رو مدیر فروشگاه هرکاری را که باعث افزایش زنگ خور و پاخور فروشگاه میشود که نتیجه ی آن فروش است باید انجام دهد و از هر کاری که به فروش صدمه میزند باید جلوگیری کند.

• فروشگاه ها نوک پیکان هر صنعتی هستند وچشم امید صاحبان برندها و شرکتها ی عرضه کننده به عملیات فروشگاه ها است پس مدیر فروشگاه برای اینکه بتواند رابطه ی مناسبی با شرکت عرضه کننده داشته باشد باید نسبت به فروش محصولات آن با جان و دل اقدام نماید .

• مدیریت فروشگاه مسئول ارتقای کیفیت وکمیت فروش برای دستیابی به موفقیت بیشتربا اداره کردن نیروهای فروش ومشتریان است .

• کیفیت فروش خود را بالا ببرید منظور از کیفیت فروش این است که نیروهای مستقر در یک فروشگاه و مشتریان مراجعه کننده (تلفنی یا حضوری) ازینکه با این فروشگاه در ارتباط هستند با رعایت اصول و موازین کارو کسب از نحوه ی رفتار و کردار و دلسوزی همه جانبه مدیر فروشگاه لذت ببرند.

• منظوراز کمیت فروش این است که هر چقدر میزان فروش افزایش یابد نسبت هزینه های فروشگاه کاهش یافته و میزان سود افزایش یابد ازین رو مدیر فروشگاه با سفارش بیشتری که به شرکت عرضه کننده میدهد میتواند از امتیازات و تخفیفهای بیشتری برخوردار شود و با تولید بیشتر ثروت برای خویش، همکاران و مشتریان نسبت به قبل لذت بیشتری را برای ایشان رقم بزند و در جهت برندینگ مجموعه خود قدم بردارد .

• یکی از روش های بهره وری، ارتقای انگیزشی کارکنان است و مدیر فروشگاه حرفه ای عصر امروز میداند که کارکنانش اول از همه اعضای خانواده ی کاری او و بهترین مشتریان فروشگاه هستند. پس مدیریت بر دل اصل انکار ناپذیر موفقیت امروز است. مدیر فروشگاه با جلب رضایت بهترین مشتری خود (کارکنان ) میتواند رضایت سایر مشتریان را تامین کند.

• یکی دیگر از راههای افزایش بهره وری و بالا بردن میزان فروش درابعاد مختلف کیفی وکمی نظافت،زیبایی ویترین پردازی، چیدمان صحیح، منظم و چشم نواز است مدیر فروش حرفه ای این فعالیت ها راهم جدی میگیرد.

• داشتن آمار دقیق وبه لحظه ازانبارفروشگاه ، موجودی حال حاضرمیزان فروش روزانه،هفتگی، ماهیانه،سه ماهه،شش ماهه ،نه ماهه و سالیانه از الزامات تصمیم گیری و موفقیت است مدیر فروشگاه با دقت و بهره گیری از نرم افزار و ثبت و ضبط دقیق مدیریت موجودی را جدی میگیرد.

• سرعت دقت و کیفیت سه اصل مهم در مدیریت فروشگاه میباشد این اصول در تمام جنبه های مدیریت فروشگاه نظیر پاسخگویی به مشتری ارتباط با شرکت عرضه کننده و … باید سر لوحه فعالیت باشد.

• آموزش همه جانبه و استخدام نیروهای آموزش پذیر و بی ادعا یکی از ارکان اساسی فروشگاه داری میباشد زیرا کسی که به عنوان مشاور محصول با مصرف کنندگان گرامی روبه رو میشود مصداق بارز ویترین و برند شخصیت سازمانی آن فروشگاه و یا حتی آن شرکت توزیع کننده است لذا پیشنهاد میگردد تا میتوانید در زمینه ی آموزش پرسنل خود سرمایه گذاری کنید یا با خواندن کتاب یا شرکت در دوره ها و حتی اگر دیدی حرفه ای تری دارید و پیشرفت جدی تری را دنبال میکنید میتوانید از مشاور های خبره در این امر یاری بگیرید پس از اهمیت آموزش غافل نشویم.

• منظور از برند در ادبیات ،کتابها و بازارهای عصر حاضر همان آبرو و خوشنامی و اعتبار ی است که سالیان سال در بازار مد نظر کاسبهای حرفه ای بوده است با رعایت اصول اخلاقی و اخلاق حرفه ای برند میشویم .

• ارتباطات شایسته با مشتریان و تماس باایشان و احوالپرسی شان خصوصا زمانی که فروش و مذاکراتی دراین خصوص در کار نیست القای حس خوب و خاطرسازی برای مشتریانتان میباشد و این طرز تفکر انتقال پیدا میکند که شما هر وقت به فروش نیاز دارید با او ارتباط نمیگیرید (مشتری) و به دنبال برقراری ارتباطی عمیق تر هستید .برای مثال هنگام بیماری کسالت یا خدای ناکرده از دست دادن یکی از عزیزانشان در کنار شرکای تجاری خود باشید اینها اصول تحکیم روابط انسانی میباشد .

• مدیر فروشگاه زمانی از هر نظر مقبول مشهور میگردد که درکنار سایر اصول اخلاقی اصل انصاف را هم رعایت کند و چنان با مشتری برخورد کند که دوست دارد با خود او به عنوان مشتری در صنفهای دیگر برخورد شود به قول معروف دنیای بازار زیباتر میشود اگر بیاییم و خودمان را نانوایی فرض کنیم که هیچ گاه نان سوخته دست مردم نمیدهد.

مدیریت فروشگاهی که از آن به عنوان یکی از پیچیده ترین مدیریت ها در سطح بنگاههای اقتصادی نام می برند ، برمبنای چهار رکن اساسی فعالیت می کند که شامل:

۱- شکل و نحوه معاملات تجاری

۲- نمایش و ارائه کالا

۳- خدمات مشتری

۴- ارتباطات با مشتری

معماری و دکوراسیون فروشگاه مبلمان

توجه به فضای داخلی و نحوه تقسیم بندی و چیدمان محصولات نقش مهمی را در ساختار معماری یک فروشگاه دارد . طراحی فضا با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح میتواند کار کردهای مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت

استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل ، شفاف سازی ، رنگ بندی های متناسب با نیازهای موجود ، تنوع مصالح و، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضا های مختلف از جمله ویژگیهایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری فروشگاه مبلمان در نظر گرفته شده است ، می تواند بر فضای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند از طرف دیگر معماری داخلی فروشگاه مبل به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد میزان امنیت ، صمیمیت ، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را میتوان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف نمود

رنگ پردازی :

رنگ ها بر احساسات ماتاثیر می گذارند چه متوجه باشیم ، چه نباشیم برخی بیشتر برخی کمتر اما همگی دارای خصوصیات مخصوص به خویش هستند که بر شیوه احساس و در نتیجه رفتار خریدار اثر می گذارند . اگر زبان رنگ ها را بدانیم می توانیم با استفاده مناسب و بجا از آنها در طراحی تبلیغات محصول خود ، دکوراسیون فروشگاه، چیدمان محصولات ، طراحی وب سایت کمپانی ، طراحی تابلو مغازه و بروشورها نهایت استفاده را از تاثیر روانی آنها بررفتار مصرف کننده ببریم. تحقیقات نشان میدهد که یک مشتری در یک شانزدهم ثانیه به یک محصول نگاهی می اندازد و از کنار ان می گذرد . پس اگر بتوانیم رنگی را بیابیم که در چشم بزند اورا وادار کرده ایم که با دقت بیشتری نگاه کند ، چون چشم ما به طرف رنگ ها کشیده میشود.

رنگ سبز:

رنگ حسادت ، حوشبختی ، هماهنگی و آرامش . سبزه تیره نشانه نیرومندی، پایداری و ثروت است. خانواده سبز در تونهای روشن ، این احساس را در افراد ایجاد می کند که دیوارها عقب ترند ، اشیا، دورتر و کوچکتر ند و فضا را بزرگتر نشان میدهد ضمن اینکه ، به فضا آرامش خاصی می بخشد

رنگ زرد:

رنگ شادی ، بشاشیت ، خشنودی ، ایجاد توجه و تمرکز. فضاهای تاریک را روشن تر و درخشان تر میکند بطوریکه معمولا در کتابخانه ها از این رنگ استفاده می شود زیرا زرد ، رنگ تفکر است وتمرکز را تقویت میکند. همچنین از رنگ زرد در رستوران ها نیز استفاده می شود که منجر به افزایش تمایل مشتریان به مصرف غذا می گردد

رنگ قرمز :

رنگ اقدام ، انگیزه ، عشق و خشم. رنگ قرمز موثرترین رنگ به لحاظ روانی است . این رنگ اشیا ء را شفاف تر نشان داده و باعث جلب توجه شده و به اتاق های تاریک ، روشنایی و به اتاق های سرد ، گرما می بخشد . بطوری که کاغذ دیواری آبی با طرح گلی که رنگ قرمز غالب است به همراه کف پوش شیری رنگ برای اتاق نشیمن یا سالن مذاکره بسیار مناسب و جذاب است و از فشار جلسه و عناوین مطرح شده می کاهد و در حالی که استفاده از رنگ قرمز برای اتاق انتظار یک پزشک حس اضطراب و نگرانی را افزایش می دهد

رنگ آبی :

رنگ آرامش ، صلح ، اعتماد و صداقت. آبی رنگ آسمان و دریا و یکی از رایج ترین رنگهاست . آبی صلح آمیز و آرام بخش است و باعث میشود تا بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند. بنابر این پیشنهاد میشود افراد در مصاحبه های استخدامی لباس آبی رنگ بپوشند زیرا نمایانگر صداقت است مطالعات نشان میدهد که وزنه برداران در محیط های آبی رنگ ، وزنه های سنگین تری بلند میکنند. بانک ها نیز از رنگ آبی در طراحی داخلی استفاده می کنند به این منظور که صداقت و اعتماد را به مشتریان خود القاء نمایند مانند : بانک صادرات – بانک سرمایه

رنگ مشکی :

کارایی ، اثر بخشی ، کمال ، جذابیت ، فریبندگی. رنگ مشکی رنگ اقتدار و توانایی است معمولا رستوران ها کافی شاپ ها و طلا فروشی ها از رنگ مشکی برای طراحی دکوراسیون خود استفاده میکنند با این هدف که مجموعه خود را متمایز و برجسته تر نشان دهند

رنگ بنفش :

رنگ اصالت ، معنویت و خلاقیت. رنگ بنفش ارتباط دهنده ذهن و احساسات است فضایی که در آن از ارغوانی روشن استفاده شده است تقویت کننده و نشاط بخش روان به شمار می آید و آثار مخرب زندگی پرتحرک را می زداید به طور مثال عطر فروشی ها از رنگ بنفش جهت طراحی دکوراسیون خود استفاده میکنند. بر اساس تحقیق یک روانشناس آمریکایی که در دهه ۶۰و ۷۰ قرن بیستم صورت گرفت ، انتخاب رنگ می تواندخریداران یک کالا را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. وی با بسته بندی یک نوع مشخص از قهوه در چهار ظرف به رنگ های ( زرد ، قهوه ای ، آبی و صورتی ) به این نتیجه رسید که ظرف زرد مورد استقبال تعدادبسیار اندکی از مشتریان قرار گرفت

مردم بر این باورند که انواع ( شیرینی ، نان ، شکلات ، و قهوه ) در بسته های صورتی رنگ رایحه دل انگیز تری دارند و میتوان در کمال اختیار و با میل خود پول بیشتری بابت این کالاها پرداخت کرد همچنین بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی در بسته های صورتی رنگ باعث می شود تا این محصولات نیز با استقبال و افزایش فروش مواجه شوند

نور پردازی :

اصلی ترین موضوع در یک مجموعه نور می باشد .نور پردازی ها از نظر منبع نوری به دوصورت طبیعی و مصنوعی است که سعی میشود از نور طبیعی در فضا استفاده شود البته در فروشگاههای مواد غذائی ، نور طبیعی طوری نباشد که باعث فاسد شدن محصولات شود .

نور پردازی فضا به سه روش صورت میگیرد

۱) نور پردازی عمومی : این نور پردازی از طریق توزیع متوازن نور طبیعی در کل فضا انجام می گیرد و کل فضا را در حد نیاز روشن می کند و سعی میشود از ایجاد گوشه های تاریک یا ورود نور خیره کننده جلو گیری شود

۲) نور پردازی موضعی : معمولا از نور پردازی موضعی برای تامین نور جهت فعالیت های خاص مانند مطالعه ، صرف غذا و انجام کارهای ظریف مثل آبکاری طلا استفاده می شود ، این نور معمولا قابل تنظیم است . از ویژگیهای نور پردازی موضعی این است باعث تقسیم بندی فضا ، تنوع در روشنایی و افزایش جذابیت فضا می گردد. از این نور پردازی میتوان در رستوران ها استفاده نمود بطوریکه نور به طور موضعی برروی میزهاتنظیم میشود

۳) نور پردازی متمرکز : از روشنایی متمرکز برای ایجاد یک نقطه کانونی در فضا استفاده میشود . استفاده از نورهای متمرکز می تواند ضمن ایجاد روشنی و تاریکی ، یکنواختی فضا را از بین ببرد . مانند نور پرداز ی یک تابلو یامجسمه که در نمایشگاهها و نگار خانه میرک شاهد آن هستیم

پخش موسیقی:

یک عامل مهم فیزیکی در فروشگاهها خرده فروشی که بر مصرف کننده تاثیر میگذارد پخش موسیقی است . بیشتر فروشگاهها بزرگ با پخش موسیقی ملایم باعث میشوند تا مشتریان و مراجعان مبلغ بیشتری را صرف خرید نمایند . طبق تحقیقات به عمل آمده در آمریکا موسیقی میتواندباعث تحریک مشتریان به انجام خرید های بیشتر شود . بر این اساس موسیقی آرام و رومانتیک بیشترین تاثیر را بر مشتری دارد و به صورت روانی باعث تحریک حس خرید میشود تحقیقی که در این زمینه انجام شده است ، نشان داده بسته به اینکه موسیقی آرام پخش شده فروش ۳۸% افزایش یافت .

در تحقیق دیگر در یک رستوران نشان داد با پخش موسیقی ملایم افراد حدودا” ۵۶ دقیقه وقت صرف می کنند که غذای خود راتمام کنند و با پخش موسیقی تند زمان غذا خوردن به ۴۵ دقیقه کاهش می یابد اما پخش موسیقی ملایم تنها فروش نوشابه را زیاد کرده است . این پژوهش ها نشان می دهد که محیط فیزیکی می تواند بر رفتار مصرف کننده تاثیر بگذارد البته رستوران هایی که حاشیه سود کمی دارند و باید حجم فروش آنها زیاد شود ، پخش موسیقی تند باعث می شود که مشتریان غذای خود را زود تمام کرده و رستوران راترک نمایند تا برای دیگران جا باز شود .

ایجاد فضای معطر و دل انگیز:

مطالعه گروهی از روانشناسان آمریکایی نشان میدهد در صورتی که فضای خرید عطر آگین و معطر باشد مشتری رغبت بیشتری به خرید پیدا میکند. از این رو بوهای ملایمی مانند بوی وانیل یا هرنوع رایحه ملایم ، بیشترین اثر را دارد و باعث می شود تامشتری برای مدت زمان بیشتری به جستجو در فروشگاه زنجیره ای بپردازد و در نهایت کالای بیشتری را انتخاب و خریداری نماید . به همین دلیل است که در فروشگاههای بزرگ و مجهز غرفه مربوط به خوراکی ها ، ترشی ، نان و مواد غذایی معطر در محل مناسبی قرارداده میشود تا با استفاده از تحریک حس بویایی افراد مقدار بیشتری از این اجناس به فروش برسد. تحقیق دیگری نیز در ژاپن نشان داده است که میزان خرید مردم از سوپر مارکت ها در زمانی که رایحه لیمو در فضا می پیچد بیشتر می شود این در حالی است که با تزریق رایحه گوگرد در سیستم تهویه مطبوع فروشگاها میزان خرید مشتریان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند .

همچنین آژانس های معاملات املاک آمریکا به فروشندگان منازل پیشنهاد می کنند در هنگام بازدید منزلشان توسط یک مشتری ، کیکی را برای پختن داخل فر قراردهند انتشار بوی کیک در فضای خانه و استشمام آن توسط خریدار ،در تصمیم گیری وی برای خرید خانه اثر مثبت می گذارد وباعث میشود وی قیمت بالایی برای خرید پیشنهاد دهد .

وضعیت یک فروشگاه

به عوامل متعدد و غیر قابل پیشبینی همچون وضعیت بازار وابسته است. گاهی مدیران فروشگاه ناچار می‌شوند موجودی انبار را کم نگه دارند تا نقدینگی برایشان حفظ شود. مهم است در چنین شرایطی که رکود وجود دارد به فرصت‌هایی جهت استفاده بهینه از شرایط فکر کنید. به منظور استفاده از چنین فرصت‌هایی شما نیازمند استفاده از ابزار تحلیلی هستید. اگر فروشگاه شما به یک نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی تجهیز شود که به شما گزارشی از کالاهای کم فروش و پرفروش، ماه‌های کم فروش و پرفروش، وضعیت بدهی‌ها، وضعیت انبار و غیره بدهد و بر اساس چنین اطلاعاتی شما تصمیم بگیرید در زمان رکود با حراج محدود نقدینگی فروشگاه را تقویت کنید برد کردید و توانستید با تصمیمات آگاهانه و اطلاعات دقیق مالی از فرصت‎ها بهره ببرید.

آموزش و یادگیری حیاتی است

فروشگاه‌ها هزینه‌های زیادی بابت تجیهزات الکترونیکی، ویترین، هزینه برق و … پرداخت می‌کنند تا فروشگاه آماده خدمت‌رسانی به مشتریان باشد. هزینه زیادی بابت استخدام نیروها و نگهداشت آنها پرداخت می‌کنند. همه این هزینه‌ها بابت خدمت رسانی به مشتریان است اما فروشگاه‌داران نمی‌دانند که چگونه انتظارات مشتری را مدیریت کنند و چگونه به آنها خدمت کنند.

افرادی که در فروشگاه شما کار می‌کنند، اعتبار و وجهه فروشگاه‌تان را می‌سازند. به عنوان کارفرمایی که مدیریت پرسنل فروشگاه وظیفه شماست باید بدانید که آموزش کارکنان کلید اعتبار فروشگاه شما نزد مشتریان است.
آموزش به ۲ طریق صورت می‌‌گیرد. آموزش اولیه شامل اصول و ارزش‌های فروشگاه(مثل احترام به مشتری) است که باید به کارمند یا فروشنده تدریس شود. اما فراموش نکنید که آموزش در اینجا تمام نمی‌شود. هر از چندگاهی علاوه بر اینکه مدیر فروشگاه مباحث جدیدی در مورد مدیریت مشتریان و برخورد با آنها می‌آموزد، می‌بایست این آموزش‌ها را به پرسنل هم منتقل کند. آموزش‌ها باید هم اختصاصی و هم عمومی باشند.

به طور مثال مسئول فروش فروشگاه باید تمامی اجناس را به شکل دقیق بشناسد و باید یاد بگیرد به بهترین شکل به مشتریان مشاوره دهید. فروشنده و صندوقدار باید به طور کامل یاد بگیرد با نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کار کند و فاکتور مورد نیاز مشتری را ارائه دهد. علاوه بر اینها آموزش باید جنبه تشویقی هم داشته باشد و منجر به ایجاد انگیزه در پرسنل برای فروش بیشتر شود.

رقابت در بازار را جدی بگیرید!

فروشگاهی زنجیره‌ای دارید یا یک مغازه کوچک در خیابانی فرعی؟ تفاوتی ندارد. همواره مشتری میان شما و مغازه‌ای دیگر می‌تواند مغازه دیگر را انتخاب کند. بنابراین رقابت را می‌بایست جدی گرفت. هوشمند باشید و از شیوه برخورد رقبای خود با مشتری خبردار باشید. بدانید آنها چه اجناسی می‌فروشند. تحقیق کنید که چرا مشتریان ترجیح می‌دهند از رقبای شما خرید کنند و تلاش کنید از موفقیت‌های آنها درس بگیرید. زمانی که نسبت به رقبای خود در بازار آگاه هستید گنجینه‌ای از اطلاعات را بدست می‌آورید و بازار را بهتر می‌شناسید و تصمیمات آگاهانه‌تری اتخاذ می‌کنید. بنابراین هوشمند باشید و برای بقا در بازار رقابت و رقبا را جدی بگیرید.

انبار را بر اساس نیاز بازار پر کنید

به طور معمول فروشندگان اجناسی که خود به آن علاقه دارند را می‌خرند و انبارشان را از آن اجناس پر می‌کنند. فروشگاه‌های موفق دنیا طور دیگری رفتار می‌کنند. آنها بررسی می‌کنند که تقاضای چه کالایی بیشتر است و بر اساس نیاز مشتری انبار خود را از کالا پر می‌کنند. بنابراین ترسی نداشته باشید که تا دیروز از برندی استفاده می‌کردید و امروز برندی دیگر را استفاده می‌کنید. بر اساس نیاز جامعه پیش روید و اگر وضعیت بازار نامساعد است کالای اقتصادی به فروش برسانید و اگر وضعیت مساعد است به سمت کالای لوکس بروید. مهم این است که آگاهانه تصمیم بگیرید و بر اساس نیاز مشتریان اقدام به فروش اجناس کنید.

کنترل موجود چیست ؟

کنترل موجودی ، فن نگهداری موجودی کالا در سطح مطلوب است . معمولا در سازمان های تولیدی ، به دنبال وجود مواد اولیه و قطعات و موجودی های در جریان ، نقش کنترل موجودی مشهودتر است. در سازمان های خدماتی و فروشگاهی نیز کنترل موجودی نقش مهمی دارد. زیرا ، محصول ارائه شده نوعی خدمت است. کنترل موجودی را می توان چنین تعریف کرد.

کنترل موجودی ، جریانی است که ضمانت می کند اقلام موجود فروشگاه با در نظر گرفتن زمان ، مکاان ، تعداد ، کیفیت و هزینه برای مشتریان به موقع ، تدارک شود.

۱- مدیر فروش کیست؟

مدیر فروش کسی است که وظیفه هدایت یک تیم فروش برای رسیدن به اهداف سازمانی را بر عهده دارد. این جایگاه با توجه به‌اندازه و ساختار شرکت می‌تواند متفاوت باشد، یعنی در یک شرکت کوچک، مدیر فروش سرپرستی چند فروشنده را بر عهده دارد و در یک شرکت بزرگ، مدیریت چند سرپرست فروش که هرکدام دارای چند فروشنده هستند را شامل می‌شود.
تفاوت مدیر فروش در شعبه پخش با مدیر فروش در دفتر پخش

مدیر فروش در یک شرکت یا فروشگاه ازنظر حقوقی مسئولیت ارائه دفاتر مالی و مالیاتی را دارد، همچنین مسئولیت تهیه گزارش صورت‌های مالی شش ماهه و سالیانه طبق بودجه پیش‌بینی‌شده و ارائه سود و زیان عملیاتی نیز بر عهده دارد. مسئولیت‌ها و نقش‌های مدیر فروش بستگی به نوع صنعتی دارد که در آن فعالیت می کند. به‌طور مثال وظیفه مدیر فروش در صنایعی که خدمات ارائه می‌دهند با صنایعی که کالا را عرضه می نمایند، حوزه عملکردی متفاوتی وجود دارد. مدیر فروش در فروشگاه مبلمان با تقویت مهارت‌های لازم برای یک مدیر فروش که عمدتاً بر پایه مهارت بین فردی و مهارت ادراکی استوار است، می تواند با هزینه‌ کمتری از عهده این چالش‌ها برآید.

۱- تأمین منابع انسانی باانگیزه و باتجربه.

۲- تأمین محصولات و تکمیل سبد عرضه.

۳- فروش محصولات کند فروش و سخت فروش.

۴- تأمین ناوگان و لجستیک مناسب.

۵- اعتبارات در بازار و افزایش مانده بدهی در میان مشتریان.

۶- گفتگوهای دشوار با مدیران ناآگاه و یا کم‌تجربه بالادستی.

۷- لابی‌های سیاه سازمانی و در تنگنا قرار گرفتن حل مسائل.

۸- تعارضات بین سازمانی و درون‌گروهی پنهان.

شرح وظایف مدیر و مسئول فروش

تعريف شغل :

مسئول فروش مستقيما زيرنظر مدير بازرگاني انجام وظيفه مي نمايد و مأموريت وي عبارتست از بازاريابي و اقدام در جهت عقد قراردادهاي توليدي داخلي.همچنين مسئوليت دارد تا از طريق ارتباط مستمر با مشتريان داخلي و نظر خواهي از آنان و انتقال نظريات به واحد هاي ذيربط زمينه لازم براي جلب هرچه بيشتر رضايت مشتري را فراهم نمايد.

اختيارات تماس با :

مدير عامل، مدير بازرگانی و ساير مسئولان هم ردهشرح وظایف مسئول فروش

سلسله مراتب مسئوليت، گزارش دهي و نظارت :

مسئوليت دستورگيري :

مدير بازرگانی

مسئوليت گزارش دهي :

مدير بازرگانی

شركت در جلسات و موضوعات :

جلسات و سمينارها مرتبط با اموربازاريابي و فروش.

جانشين :

كارشناس فروش

وظايف اصلي :

بازاريابي محصولات جديد و گرفتن سفارش از مشتريان و اعلام آن به واحد مهندسي و مالي
پاسخگويي به مشتريان در باب قراردادها و شكايات آنها و اعلام آن به مديران
تنظيم قراردادها و پيگيري انجام آنها.
نظارت بر فروش محصولات و پيگيري بر اساس آنها.
گرفتن دیتا شیت از مشتريان در موارد موجود.
نوشتن برنامه فصلی پیش بینی فروش و ماهيانه توليد برابر خواست مشتريان و شرايط بازار.
اعلام قيمت فروش محصولات به مشتريان.
پيگيري جهت اعلام صورتحساب به مشتريان.
شركت در جلسات پی گیری قرار داد.
نظارت بر تحويل به موقع محصولات به مشتريان.
بررسي مشكلات محصولات و محصولات برگشتي.
رسیدگی به نظرات و شکایات مشتری.
هدایت و کنترل محصول مرجوعی.
همكاري مستمر براي اجراي سياستها و خط مشي كيفيت شركت و همكاري فعال در استقرار صحيح سيستم ها ي كيفيت.
کلیه مسئولیت ها و انجام وظایف محوله از طرف مدیر ارشد و مربوطه.

تعمیرات تخصصی انواع مبل دراصفهان

تمرکز خود را بروی نحوه فروش بگذارید :

فرض کنید هیچ کس واقعا نیازی به خرید کالا های شما ندارد، زیرا احتمالا نیازی به خرید آن در حال حاضر نمی بینند. در طول ۲۵ سال گذشته، ما از یک اقتصاد مبتنی بر کمبود کالاها و خدمات به سمت فراوانی غیر قابل تصور آن ها رفته ایم. بسیار سخت است که که شما بتوانید چیزی را بفروشید که می توان آن را در جای دیگری به راحتی بدست آورد. به همین منظور باید تمرکز خود را بر روی نحوه فروش کالای خود بگذارید و یک تجربه مشتری متمایز ایجاد کنید. زیرا محصولات می آیند و می روند، اما همیشه بازار برای تجربه های خرید متمایز و به یاد ماندنی وجود خواهد داشت. برای این کار کافی است کسب و کار خود را طوری تنظیم کنید که به مشتریان خود، آن چیزی را بدهید که آنها می خواهند وخواهید دید که آنها از شما خرید خواهند کرد و باعث رونق کسب و کار شما خواهند شد.

تمایل خود را به روندهای سنتی کسب‌وکار کنار بگذارید:

روش‌های جدیدی را که فکر می‌کنید به بازار شما بهتر جواب می‌دهند، تست کنید. هیچ سحر و جادویی وجود ندارد. بازار به‌سرعت تغییر می‌کند و نمی‌توانید انتظار داشته باشید روش‌هایی که درگذشته برایتان سودآوری خوبی داشته، در آینده هم کارایی خود را حفظ کنند. در این رقابت شرکت‌هایی به پیروزی می‌رسند که به‌جای نگاه کردن به گذشته‌ها، آینده را مدنظر قرار می‌دهند.

کانال های فروش خود را گسترش دهید:

اگر به ایجاد فروشگاه های جدید افتخار نمی کنید و یا سرمایه ایجاد آن را در حال حاضر ندارید؟ به جای آن به ایجاد تنوع در کانال های فروش خود مانند فروش آنلاین و یا استفاده از شبکه های اجتماعی فکر کنید. شما به عنوان یک فروشگاه مستقل، باید بتوانید به گونه ای کانال های فروش خود را طراحی کنید که مشتری هر وقت تمایل داشت بتواند از محصولات و خدمات شما بهره گیرد. امروزه استفاده از دیجیتال مارکتینگ استراتژی اولی تمامی فروشگاه هاست. برای محصولات خود فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، از شبکه های اجتماعی رایج استفاده کنید تا محصولات خود را به دیگران نمایش دهید و در نظر داشته باشید که با ارائه محتوای مناسب از طریق سایت و شبکه های اجتماعی می توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

هرگز مطالعه و تحقیق را متوقف نکنید :

ممکن است برخی از ویژگی های یک فروشنده و صاحب یک فروشگاه موفق در شما نباشد، بنابراین باید به دنبال یادگیری بیشتر باشید. هر چند آزمون و خطا، از روش های متداول یادگیری است، اما این روش در این حوزه کاربرد چندانی ندارد. مثلا اگر تا به حال، ویترین، نچیده اید و برای اولین بار می خواهید این کار را انجام دهید، ممکن است برای همیشه به حرفه خود لطمه بزنید. شاید مشتری های زیادی از کنار فروشگاه شما رد شوند و هیچ توجهی به شما نکنند و یا حتی عده ای نیز هرگز به فروشگاه شما بر نگردند.

برای رفع این موضوع، مطالعه مجلات مرتبط، بررسی رقبا برتر در حوزه صنف شما و جستجو در اینترنت می تواند کمک شایانی به شما نماید. از جمله منابع مناسب برای مطالعه دانشنامه سپیدار می باشد که با توجه به نیاز خود می توانید از آن برای مطالعه جدیدترین روش های فروشگاه داری استفاده نمایید.

بازار خاص خود را پیدا کنید:

به طور کلی بازار از لحاظ وسعت، بسیار گسترده و عظیم است، اما فقط فروشگاه های بزرگ و موفق می توانند به همه آن نفوذ و تسلط دشته باشند. اما خرده فروش های کوچک تر نیز که احتمالا شما یکی از آنها هستید، به دلیل محدودیت منابع و نقدینگی کافی، باید در عرصه بازار های تخصصی کوچکتر فعال باشید تا بتوانید از عهده نیاز های این بازار برآیید. اگر می خواهید بازار خاص خود را مشخص کنید، شناسایی جریان های بازار، رقبا و مشتری های آینده بازار کاملا ضروری است. سعی کنید به دنبال یافتن و رفع کردن نقایص این بازار، یعنی نیاز های برآورده نشده مشتریان باشید.

نقدینگی خود را مدیریت کنید:

کسب و کار شما بدون نقدینگی، عمر زیادی نخواهد داشت. نقدینگی مانند خون و نیروی حیاتی کسب و کار شماست. پولی که به فروشگاه شما وارد و یا از آن خارج می شود رگ های حیاتی است که کسب و کار شما را از نظر مالی، سالم نگه می دارد. اگر هوشمندانه بودجه ریزی کنید و اختلاف درآمد و هزینه ماهیانه را بدانید، نگران بی پول شدن نخواهید بود.

استراتژی فروشگاهی :

اصطلاح استراتژی فروشگاهی عبارت است از میزان و فراوانی فعالیتهایی که در یک واحد فروشگاهی انجام می گیرد به طور مثال فروشگاهها میتوانند فعالیت های خود را در خصوص استراتژی کالا ، استراتژی های انگیزشی و تشویقی ، استراتژی مالی ، استراتژی موقعیت و مکان فروشگاه زنجیره ای ، استراتژی ارتباطالات مشتری و استراتژی مارک تجاری تنظیم نمایند .

استراتژی فروشگاهی با شاخص هایی همچون اهداف بازار فروشگاه زنجیره ای ، تعیین چارچوب و برنامه هایی به منظور افزایش رضایتمندی و دستیابی به اهداف بازار و تنظیم برنامه های اساسی فروشگاه زنجیره ای بر روی ایجاد مزیت های رقابتی بادوام و با ثبات تعیین می گردد .

هدف بازار ، بخشی بندی بازار به سوی اهدافی است که در نتیجه آن برنامه های فروشگاه زنجیره ای به سمت دستیابی و استفاده از منابع و شاخص های اساسی فروشگاه زنجیره ای متمرکز گردد .
چار چوب فروشگاه زنجیره ای نیز ترکیبی از عوامل:

۱- کالایی

۲- خدمات پیشنهادی

۳- سیاست قیمت گذاری کالا

۴- تبلیغات

۵- برنامه های انگیزشی = با رویکرد فروشگاهی است که به نمایش و طراحی ارائه کالاها و موقعیت فروشگاه زنجیره ای می پردازد.

در مفهوم فعالیت خرده فروشی و وفروشگاهی ، و در هنگام تدوین استراتژی توسعه ای ۲ عامل( ۱- مشتری ۲- رقبا ) باید از سوی فروشگاهها مورد توجه و تاکید قرارگیرد

در بخش بندی بازار هدف نیز موقعیت فروشگاهها بیشتر درجهت تامین نیازها و خواسته های مشتریان است تا رقابت با رقبا ، بدین لحاظ ، فروشگاهها برای برآوردن نیازهای مشتریان بر روی این شاخص تمرکز نموده و تلاش می کنند تا این هدف به یک برنامه دائمی و متداول تبدیل شود .

ایجاد مزیت رقابت بادوام :

عامل نهایی یا رکن اصلی در استراتژی فروشگاهی ، رویکرد فروشگاهها به ایجاد مزیت رقابتی بادوام است . مزیت رقابتی بادوام ، مزیتی است که در دراز مدت میتواند ثابت و پایدار بماند . ایجاد مزیت رقابتی ثابت و بادوام بدین مفهوم است که فروشگاهها برای جلو گیری از ورود رقبا به بازار هدف و مشتریان خود، حصاری ایجاد کنند و مانع از نفوذ رقبا به این بازار شوند با وجود اینکه فروشگاهها حصاری میان جاذبه های خود ایجاد می نمایند ، رقبا تلاش خواهند نمود که چنین حصاری را شکسته و در آن نفوذ نمایند .

در طول زمان ، تمامی مزیت ها به دلیل فشاری که از سوی رقبا ایجاد میشود . تضعیف خواهد شد : اما فروشگاههایی که این جاذبه ها و مزیت های را با دوام و ثابت کرده باشد ، چنین فشار و نیرویی را به حداقل می رساند و سود آوری فروشگاهها را در زمانهای طولانی تر تضمین می نماید .

در حقیقت ، ایجاد یک مزیت رقابتی با دوام و ثابت ، کلید بهبود عملکرد مالی در دراز مدت خواهد بود پنچ فرصت هم برای فروشگاهها به منظور توسعه و ایجاد مزیت رقابتی بادوام عبارت است از :

۱) وفاداری مشتری .

۲) موقعیت و مکان فروشگاه

۳) ارتباط با تامین کنندگان کالا

۴) پرسنل وکارکنان متعهد و موثر

۵) کارکردهای اجرایی کم هزینه

مزیت های رقابتی با دوام بایددربرنامه های بلند مدت فروشگاهها قرارگیرند ، به نحوی که امکان کپی برداری آن توسط رقبا کاهش یابد .

۱- وفاداری مشتری

وفاداری مشتری درمفهوم تعهد مشتریان برای خرید از یک فروشگاه زنجیره ای است درحقیقت مشتریان فروشگاهی را به فروشگاه زنجیره ای دیگری ترجیح میدهند . مشتری وفادارکسی است که با وجود شرایط بهتر و نزدیک تر برای انجام عمل خرید مکان و فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب نماید

روشهایی که فروشگاهها میتوانندمشتریان وفادار داشته باشند عبارتند از :

۱) موقعیت و جایگاه مناسب فروشگاه

۲) خدمات وسیع و گسترده به مشتری

۳) ارتقاء پایگاه داده های فروشگاه زنجیره ای

۴) عرضه کالاهای منحصر به فرد وویژه

مدیریت تولیدی مبلمان

 

مدیریت شرکت تولیدی مبلمان

این بخش با موضوع مدیریت تولید تعاریفی از مدیریت تولید ، شرح وظایف مدیر تولید و همچنین نقش مدیریت در کسب و کار و رشد و ارتقای سازمان را شرح می دهیم.به بررسی نقش مدیریت تولید در سازمان و ارتباط آن با سایر بخش ها مورد بررسی قرار می گیرد. مدیریت تولید یعنی فرآیند برنامه ریزی ، هدایت ، کنترل و ساماندهی فعالیت های درحال انجام در یک شرکت جهت تولید منابع ورودی به فرآورده.

مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که وظیفه آن پیش بینی، برنامه ریزی، بازاریابی در بخش فروش و خدمات می باشد. یک مدیر تولید باید در مورد تحلیل بازار و ویژگی های محصول مسئولیت پذیر باشد. کلیه فرآیندی که قرار است در سازمان انجام شود به نوعی با مدیر تولید در ارتباط است. اوست که مسئول نظم داخلی و خارجی سازمان و همچنین مسئول تمامی استراتژی های تولید به منظور پایین آوردن هزینه های اولیه سازمان می باشد.

با توجه به این شرایط مدیریت تولید کاری نیست که به صورت روتین انجام شود بلکه باید به طور پیوسته درحال تحقیق و بررسی بوده تا بتواند هزینه های اولیه را کاهش داده و کیفیت مطلوب تر را عرضه نماید. همچنین می بایست پاسخگوی نیازهای بازار نیز باشد و به سرعت خود را با تغییرات وفق داده تا از بازار رقابتی سازمان جا نمانند.

پیش بینی کالا و خدمات

یک مدیر تولید می بایست در ارتباط با نیاز بازار قادر باشد پیش بینی های لازم را انجام داده و جوابگوی نیاز مشتریان باشد. پیش بینی بسیار حائز اهمیت است زیرا رشد و بقای شرکت در دراز مدت به پیش بینی های دقیق مدیریت تولید بستگی دارد. مدیریت تولید از طریق انجام روش های کیفی پیش بینی ، میزان فروش محصول، میزان نیاز مشتریان، خواسته مشتریان را به طور دقیق پیش بینی و سپس منابع لازم را برای آنها تخصیص می دهد.

این پیش بینی باید به قدری دقیق صورت گیرد که حتی اگر نیاز بود مدیر تولید به توسعه محصول اقدام کرده و بتواند با ایجاد یک خط تولید جدید نیاز مشتریان در آینده را نیز پاسخگو باشد. بازار همیشه به طور نرمال به کار خود ادامه نمی دهد مدیران تولید باید از به مدیریت ریسک تسلط کافی داشته باشد تا بتواند بحران را پیش بینی کرده و راه حل های اساسی برای آن ارائه دهد. بازارهای امروزی به سرعت تغییر کرده و نیازهای افراد به دلیل گسترش دانش و اطلاعات و وسایل ارتباطی به میزان زیادی مشابه یکدیگر شده است. با این شرایط ما دیگر نمیتوانیم کالایی را در حد بازار منطقه ای تولید کنیم بلکه باید نیاز قشر انبوهی از انسانها را درنظر بگیریم و در این شرایط است که کار مدیریت تولید سازمان به چشم آمده و نشان میدهد که این واحد در بازار کسب و کار چقدر میتواند موفق باشد.

برنامه ریزی فرآیند تولید

برنامه ریزی از وظایف مدیریت تولید نظارت بر فرآیند طراحی و برنامه ریزی تولید می باشد

فرآیند تولید شامل:

تولید ایده نو واحد مدیریت تولید باید بخشی رو برای تولید ایده های نو اختصاص دهد تا بتواند با توجه به تغییرات بازار سریعترین عملکرد را داشته باشد و یا اینکه در بازار رقابتی به عنوان پیشگام حرکت کند

امکان پذیری

بررسی امکان پذیری ایده ها و همچنین استراتژی های سازمان از جمله دیگر وظایف مدیریت تولید می باشد. زیرا اگر قرار باشد امکان پذیری صورت نگیرد احتمال شکست به میزان بسیار زیادی بالا میرود.

طراحی فرآیند تولید

واحد مدیریت تولید باید بتوند تا میتواند فرآیند تولید را کاهش داده و با اینکار می تواند حتی هزینه های تولید را پایین بیاورد. هرچه پیچیدگی تولید کاهش یابد زمان تولید نیز افزایش خواهد یافت و به این شکل میتوان در مدت زمان کمتری به تعداد بیشتری کالا و به سودآوری بیشتری دست پیدا کنیم.

طراحی مبلمان

تولید کالایی که مطابق با میل و نیاز مشتری باشد برای بدست آوردن بازار بسیار حائز اهمیت است. سازمان باید بتواند کالایی را تولید کند که خواسته های مشتریان را برطرف کند. از طرفی کالا باید به گونه ای باشد که استفاده از آن از پیچیدگی بالایی برخوردار نباشد و مخاطب را سردرگم نکند. کالا باید طوری طراحی شود که مخاطب بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کند.

تخصیص منابع

باید با توجه به حجم تولیدی که در سازمان انجام میشود. به هر بخش منابع آن تخصیص داده شود. تخصیص منابع یکی از مهمترین عوامل می باشد، تا بتوانیم با توجه به منابع موجود مخصوصا در شرایط بحرانی حداکثر سودآوری و تولید را داشته باشیم

مرحله بازاریابی محصول

بخش اعظم این کار مربوط به وظایف مدیریت بازاریابی و فروش می باشد. که مدیریت تولید به عنوان همکار با این واحد همکاری می کند.

انتخاب روش مناسب

انتخاب روش مناسب تولید از تصمیمات استراتژیک مدیریت تولید می باشد که می تواند شامل موارد زیر باشد .

تولید پیوسته

در این روش واحد تولیدی براساس نوع محصول خود سازماندهی می شوند. در این تولید محصولات به صورت پیوسته و خطی تولید و به مشتریان ارائه می شود

تولید فرآیندی

که واحدهای تولیدی بر اساس نوع فرآیند ساماندهی می شوند. یعنی تمام واحدهایی که عملیات فناورانه آنها مشابه است در یک جا جمع شده و یک واحد تولیدی را تشکیل می دهند

تولید گروهی

که از ترکیب تولید پیوسته و تولید فرآیندی تشکیل شده است. در این روش هزینه تغییر ماشین آلات را نداریم ، سرعت کار افزایش یافته ، اما هزینه اولیه نیز افزایش می یابد

تولید پروژه ای

که در این روش بر اساس سفارش خط تولید شروع به تولید یک محصول خاص می کند. این روش در سطح بزرگ انجام شده و ما اطلاعاتی از نیاز مشتریان نداریم و کلیه کارهای تولید محصول پس از سفارش صورت می پذیرد .مدیریت تولید برای بهبود خدمات رسانی و اطلاع از وضعیت بازار و مشتریان و پیش بینی آینده محصول و بازار می توانند از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بهره برند.

ارتباط مدیریت تولید با سایر بخش ها

واحد تدارکات

واحد تدارکات باید کلیه منابع موجود را در اختیار واحد تولید قرار دهد بنابراین مدیریت تولید باید به طور پیوسته گزارشات تولید خود را در اختیار واحد تدارکات قرار دهد تا منابع لازم برای آن تخصیص داده شود

واحد اداری و کارگزینی

واحد کارگزینی جهت تامین نیروی انسانی واحدهای سازمان از جمله واحد تولیدی فعالیت دارد. به همین منظور ارتباط مدیریت تولید و واحد کارگزینی جهت تامین نیروی انسانی الزامی می باشد

واحد مالی

که به برنامه ریزی مالی سازمان و هزینه های سازمان را مورد بررسی قرار می دهد. مدیریت تولید همواره برای بررسی و درخواست منابع مالی جهت تولید کالا و ارائه خدمات به مشتریان باید با این واحد در ارتباط باشد

واحد فروش

ارتباط مستقیم مدیریت تولید با واحد فروش منجر به آن خواهد شد که نیاز مشتریان به سرعت تشخیص داده شود و کالای مورد نیاز آنان در سریعترین شکل ممکن به مرحله تولید برسد. با این کار سازمان سهم بیشتری از بازار را در اختیار خواهد گرفت

نتیجه گیری

مدیریت تولید در یک سازمان نقش قلب سازمان را ایفا می کند. واحد تولید می بایست با ارتباط موثر خود با واحدهای دیگر و برنامه ریزی های دقیق خود جهت تولید محصول، کالای خود را به موقع به بازار تزریق کند و با این کار برای سازمان سود و ارزش بیافریند. مدیریت تولید می بایست به طور دوره ای گزارشات دقیق را در اختیار مدیریت سازمان قرار دهد .مدیریت سازمان با توجه به اهداف سازمان و برنامه های زمانبندی شده دستورات لازم را اتخاذ نمایند.

چگونه یک شرکت تولیدی را مدیریت کنیم

۱- مدیریت نقدینگی : چگونه نقدینگی شرکت را مدیریت نماییم تا در تامین مالی هزینه های شرکت در تنگنا قرار نگیریم؟ به چه روشی هزینه های مالی سالیانه را به حداقل ممکن برسانیم؟

۲- فروش و بازاریابی : چگونه مشکلات بازاریابی و فروش خود را برطرف نماییم؟ چگونه روابط با مشتریان را مدیریت و بازارهای موجود را گسترش دهیم؟

۳- مدیریت مهندسی : طلاعات پایه مهندسی از جمله BOM،OPC ، FPC، زمان سنجی و نقشه های فنی محصولات شرکت را چگونه طراحی و در یک مجموعه یکپارچه، سازماندهی نماییم؟ واحدهای طراحی و تحقیق و توسعه باید دارای چه ساختار و توانمندی ­هایی باشند؟

۱- مدیریت موجودی : برنامه ریزی و تامین به موقع مواد اولیه برای خطوط تولید را، چگونه انجام دهیم؟ چگونه سطح موجودی مواد اولیه و کالا را بمنظور کاهش هزینه ها به حداقل ممکن برسانیم بدون آنکه باعث وقفه در خطوط تولید شود؟

۲- خرید و تامین کالا و قطعات: شناسایی منابع تامین مواد اولیه و کالاهای مصرفی، بر اساس چه پارامترهایی باید انجام شود؟ شناسایی و ارزیابی پیمانکاران چگونه انجام می شود؟ چرخه تقاضا تا خرید و رسید در انبارها را چگونه به کوتاه ترین شکل ممکن طراحی و مدیریت نماییم؟

۳- برنامه ریزی تولید : انجام به موقع تعهدات شرکت به مشتریان را به چه روشی مدیریت نماییم؟ هزینه های جذب نشده و ظرفیتهای خالی را چگونه در حداقل ممکن نگهداریم؟ خط تولید پیمانکاران را چگونه بمثابه یکی از خطوط تولید خود برنامه ریزی و کنترل کمی و کیفی نماییم؟

۴- مدیریت کیفیت : چگونه کیفیت محصولات تولیدی را از خرید مواد اولیه تا ساخت و بسته بندی آن ها، تضمین نموده و تعداد برگشتی ها و دوباره کاری ها را به حداقل برسانیم؟ چگونه هزینه های کیفیت را از طراحی تا تحویل محصول کاهش دهیم؟ چگونه بطور موثر از نظام نامه های کیفیت استفاده نموده و از اجرای صوری آن­ها جلوگیری نماییم؟

۵- حسابداری بهای تمام شده : چگونه با توجه به نوع تولید شرکت، مناسب ترین روش محاسبه بهای تمام شده محصولات را، بیابیم؟ چگونه ازگزارشات حسابداری بهای تمام شده در تصمیمات مهم شرکت اعم از فروش، خرید، گسترش ظرفیت های خطوط و نظایر اینها، استفاده نماییم؟

۶- مدیریت اطلاعات و سیستم ها: چگونه با استفاده از سیستم های رایانه ای هزینه های شرکت را کاهش دهیم؟ مشخصه ­های یک سیستم یکپارچه کاربردی متناسب با نیازهای شرکت­ چیست و چگونه باید آن را طراحی، تولید و مستقر نمود؟ سیستم مکانیزه اطلاعاتی شرکت چه گزارشاتی را باید برای هر یک از سطوح عملیاتی و مدیریتی، تولید نماید؟

۷- تعمیر و نگهداری : چگونه ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید همواره آماده بکار باشند؟ چگونه هزینه های نت را کاهش دهیم؟

۸- منابع انسانی : چگونه نیروی انسانی خلاق و وفادار گزینش و آنها را مدیریت نماییم؟ نیاز سنجی وبرگزاری دوره های آموزشی را چگونه بشکل کاربردی و موثر انجام دهیم؟ چگونه مشارکت کارکنان را جلب و ایشان را در راستای اهداف شرکت فعال نماییم؟

۹- مدیریت استراتژیک: اهداف استراتژیک شرکت را چگونه تعیین و طبقه بندی نماییم؟ چگونه سازمانی چابک و منعطف داشته باشیم؟ چگونه تیمی برای تهیه برنامه های استراتژیک شرکت و پایش آنها تشکیل و آن را مدیریت نماییم؟
لذا به منظور تعیین تعداد نسخه­ های چاپ این کتاب، از علاقمندان دعوت می گردد با ارسال نامه الکترونیکی و یا پیامک به آدرس یا شماره همراه زیر، تمایل خود را اعلام فرمایند. لطفا در قسمت موضوع، کلمهBook را تایپ فرمایید.

 

تعمیر مبل راحتی دراصفهان