لوکس فروشی در اصفهان

لاکچری چیست؟
معنای واژه لاکچری یعنی Luxury این یکی از سوالهایی که اینروزها خیلیها در اینترنت بدنبال یافتن معنایش هستند. مطلب زیر به شما میگوید که لقلقه زبان ارسطو عامل در سریال پایتخت یعنی زندگی لاکچری چیست؟

لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچرپسند می گردد.

بازار لاکچری یا لوکس فروشی یک بازار بسیار پردرآمد و البته با مشتریان خاص است. مشتریان مغازه های لاکچری آدم هایی هستند که در مورد قیمت زیاد چانه نمی زنند و بیشتر از قیمت نگران واقعی بودن نام تجاری یا برند محصولی هستند که می خرند. به همین خاطر اگر بتوانید محصول خود را به عنوان یک برند یا نام تجاری لاکچری به لوکس گراها معرفی کنید و به آنها بقبولانید که با خرید این محصول می توانند جزو باشگاه لاکچرها باشند، می توانید مطمئن باشید که برنده شده اید و جایگاهی عالی در بازار برای خود ایجاد کرده اید.

البته هنوز تعریف مشخص و واحدی برای لاکچری (Luxury) در دنیا وجود ندارد. خیلی ها معتقدند هر چه جنس گران قیمت تر و کمیاب تر باشد لاکچری تر است. برای همین وقتی یک ساعت لاکچری به دست می کنند اصرار دارند ثابت کنند دارای شناسنامه تائید شده و شماره سریال قابل رهگیری از طریق اینترنت است و از همه مهم تر از این ساعت فقط تعداد مشخص و محدودی تولید شده که افراد خاص و مشهور و سرشناسی آن را در کلکسیون خود دارند. بد نیست بدانید که تب لوکس گرایی فقط پولدارها و خوش درآمدها را نگرفته است. حتی در خانه های افراد کم درآمد هم شما می توانید وسایل مشخصی را پیدا کنید که فقط به خاطر لوکس و تجملی بودن وجودشان در خانه تحمل می شود. جالب اینجاست که شوق جستجو برای وسایل لوکس یا لاکچری ، حتی از همان زمان غار نشینی نیز همراه انسان بوده است. به گردن آویختن دندان شیری که برای شکارش زحمت زیادی کشیده شده بود یا آویزان کردن عاج فیل از سقف غار، همگی حکایت از شوق و علاقه شدید انسان غار نشین به متفاوت بودن و به قول لاکچرهای امروزی متمایز بودن می کند. شک نیست که لاکچری یک پدیده اجتماعی است که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا می کند. ما وسایل لوکس را برای دل خودمان نمی خریم. می خواهیم با آن مفهومی را به دیگران نشان دهیم. بدیهی است که از لحاظ روان شناسی این مفهوم لوکس نمایی یا به رخ کشیدن و نمایش اجناس لوکس یک پدیده ذهنی و غیرواقعی است، اما با این وجود بسیاری از افراد پولدار و حتی طبقه متوسط جامعه حاضرند سلامتی و سرمایه خود را به خطر بیاندازند و حتما لاکچرگونه زندگی کنند.

بازار عرضه خدمات و محصولات لاکچری یک “گوشه بازار(Niche Market)” است که سودی کلان در آن خوابیده است. باید پذیرفت که افراد پولدار و بسیار ثروتمند جامعه جهانی را نمی توان نادیده گرفت. این افراد داشتن یک زندگی لوکس و متمایز را حق خود می دانند و اصرار دارند که به هر شکلی که شده، متمایز بودن شان را هم به خود و هم به دیگران ثابت کنند. به همین خاطر با فراغ خاطر و بدون تاخیر و چانه زنی ثروت خود را برای خرید محصولات و استفاده از خدمات لاکچری به جریان می اندازند و با دست و دلبازی پول خرج می کنند. صاحبان کسب و کارهایی که برای مشتریان لاکچری محصول خاص داشته باشند و بتوانند این گروه از مشتریان ویژه را به سمت خود جلب کنند، در واقع برنده بازار هستند. اما نکته این جاست که این تاجران قبل از هر کاری باید لاکچر بودن محصول و خدمات خود را به مشتری لوکس گرا و ممتاز ثابت کنند. اینجاست که بحث «بازاریابی لاکچری» و یافتن رسانه ای مناسب برای معرفی محصولات و خدمات لاکچری مطرح می شود. به جرات می توانیم بگوئیم که مجله «انرژی مثبت» یک مجله لاکچری برای ساکنین دنیای لاکچری هاست. انرژی مثبت برای خود یک برند خاص با مطالبی ویژه و متمایز است چرا که تنها به معرفی محصولات و خدمات لاکچری نمی پردازد، بلکه نگاهی یکپارچه نگر دارد و تمام حوزه های روانشناسی، اقتصادی، سلامت و چالش های زندگی شغلی و اجتماعی انسان هایی که در جستجوی تمایزهای مثبت اند را پوشش می دهد.

با گسترش صنعت و شهرنشینی و افزایش تکنولوژی بشری، این تب متفاوت بودن نیز درگیر تنوعات زیادی در سطح زندگی انسانها شده است ، از محل سکونت و ساختمان زندگی گرفته تا جهیزیه های آنچنانی ،از وسیله نقلیه روزمره و مبلمان و وسایل خانه و زیور آلات و وسائل تزئینی و شخصی گرفته تا سیسمونی های خاص. تنوعاتی که هیچ گاه پایانی ندارد.

لاکچری (Luxury) یک واژه انگلیسی است به معنای تجملاتی، شیک، لوکس و گران قیمت. به طور کلی به سبک زندگی، وسایل گران قیمت و لوکس، مکان هایی مثل رستوران، هتل، خانه و . . . یا خدماتی که کمیاب است و فقط برای عده ای پولدار و ثروتمند است را لاکچری می گویند. برای آشنایی بیشتر با معنای لاکچری تا پایان ما را همراهی نمایید.

استفاده از کلمه لاکچری در میان جوانان عمومیت پیدا کرده است. اما معنی لاکچری چیست و این کلمه برای چه کسانی و چه چیزهایی به کار می رود؟

با معنای لاکچری آشنا شویم

معنا لغت لاکچری یا لاکژری ” Luxury ” یک کلمه انگلیسی است یعنی لوکس، تجملی، با کلاسی و شیک. و این شیکی و تجملی ممکن است برای یک لباس، یک غذای گران قیمت با موادی گران قیمت و کم یاب و با تزیینات شیک باشد یا برای یک مکان یک وسایل و یا هرچیز دیگری باشد که ساخته دست انسان است و یا حتی شنیده اید که می گویند فلانی چقدر لاکچری است. ممکن است تا به حال شنیده باشید ماشین لاکچری، رستوران لاکچری، هتل لاکچری، غذای لاکچری. یا حتی در مورد سبک زندگی هم شنیده اید که می گویند یک زندگی لاکچری. و این روزها متاسفانه این واژه وارد زبان محاوره، فرهنگ و سبک زندگی مردم ما شده است و به مکرر استفاده می شود . Luxury هم بصورت صفت و هم به صورت اسم به کار می رود.

لاکچری یک پدیده اجتماعی است که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا می کند

لاکچری کلمه ای است که این روزها آن را زیاد می شنویم. خیلیها دوست دارند بدانند که لاکچری به چه معناست و ریشه آن چیست. همه ما تا بحال بارها کلمه لوکس را شنیده ایم و بارها بکار برده ایم و با توجه به اینکه این کلمه لاتین است ولی در زبان فارسی کاملا جا افتاده است. نوعی از زندگی است که فرد در آن دوست دارد وسایل لوکس بخرد و بعبارتی لوکس زندگی کند که به آن لوکس گرایی یا لاکشری می گویند(Luxury). در ایران این کلمه را لاکچری تلفظ می کنند که بعبارتی لاکچری همان لوکس بودن و لوکس زندگی کردن است.

می توان گفت که با توجه به اصل و ریشه غربی این کلمه دخیل، لاکچری یا همان سبک زندگی فاخر، نوعی رفتار نهادینه شده در فرد است که حتی ممکن است آن را از نیاکانش به ارث برده باشد. بعضی از روانشناسان معتقدند که تفکر لاکچری در همه وجود دارد و از شروع بشریت نیز وجود داشته است. مثلا برای غار نشینی که دندان شیر را گردنبند کرده یا عاج فیلی را به خانه اش زده همین تفکر لاکچری حکم فرما بوده است. می توانیم لاکچری را یک پدیده اجتماعی معرفی نماییم که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا کرده است.

شک نیست که لاکچری یک پدیده اجتماعی است که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا می کند. بدیهی است که از لحاظ روان شناسی این مفهوم لوکس نمایی یا به رخ کشیدن و نمایش اجناس لوکس یک پدیده ذهنی و غیرواقعی است، اما با این وجود بسیاری از افراد پولدار و حتی طبقه متوسط جامعه حاضرند سلامتی و سرمایه خود را به خطر بیاندازند و حتما لاکچرگونه زندگی کنند.

پس باید در مورد معنای کلمات و استفاده درست و به جای آنها در زندگی روزمره خود دقت نماییم تا در نخستین گام باعث کسب اعتبار در اذهان مردم جامعه خود گردیم.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟