تولیدی مبل اصفهان,خرید مبل از تولیدی
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رازهای موفقیت یک شرکت مبلمان تولید و فروش مبلمان

راز موفقیت شرکت های بزرگ چیست؟ رازهای موفقیت یک شرکت مبلمان چیست؟ موفقیت در تولید و فروش مبلمان.

سوالات
شما در صنعت مبلمان فعالیت می‌کنید؟ می‌خواهید تازه وارد این صنعت شوید؟ اوضاع کسب‌وکارتان جالب نیست؟ روش‌های برندسازی را بلد نیستید؟ می‌خواهید افزایش فروش داشته باشید؟ می‌خواهید مشتریانتان به جای خرید از رقبا، همیشه از شما خرید کنند؟ آیا شما از راز موفقیت شرکت های بزرگ اطلاع دارید؟ آیا می دانید که چگونه می توان در مدت زمان مشخصی به موفقیت رسید؟

عوامل و رازهای موفقیت یک شرکت مبلمان

برای موفقیت در یک شرکت تولید و فروش مبلمان عوامل مختلفی را باید در نطر داشت.

اولین عامل داشتن یک مدیر باتجربه و تحصیل کرده که علم کسب کار مثل مدیریت بازاریابی و فروش را بلد باشد حالا یا تحصیلات

دانشگاهی داشته باشد یا در این صنف تجربه و مهارت کافی را داشته باشد.

دومین عامل مکان تولید و فروش سرمایه لازم تجهیزات و ابزار الات بروز و نیروی انسانی ماهر و وفادار است

سومین عامل داشتن تیم بازاریابی و فروش کارامد

چهارمین عامل عرضه محصولات با کیفیت استاندارد و بروز طبق نیاز مشتری و بازار

تولید بصورت شرکتی و انبوه برای فروش در فروشگاه و پخش به سراسر کشور و صادرات به کشور های همسایه

داشتن مشاور کسب کار و افراد کاربلد این صنعت

استخدام نیروی کار مهار و با تجربه و نگهداری انان

راضی نگه داشتن کارمندان و وفادار سازی انان

مشتری مداری درست و وفادار سازی مشتریان

از ابتدای شروع به فعالیت و در همه زمان ها باید از علم روز کسب کار استفاده شود تا شرکت موفق شود.

انگیزه برای طی کردن مسیر موفقیت: اشتیاق

اولین عاملی که منجر به موفقیت می شود، اشتیاق افراد می باشد. یکی از طراحان اتومبیل به نام “فرمین توماس”، عامل اشتیاق را به عنوان انگیزه افراد و هدایت بخش برای دستیابی به موفقیت می داند. کسانی که به کار خود عشق داشته و انگیزه آن ها تنها کسب درآمد نیست، در شغل خود موفق هستند. چنین افرادی در آینده نه چندان دور به درآمد نیز می رسند.
کار مساوی است با تفریح!
تلاش و کار زیاد را می توان از دومین عامل موفقیت دانست. مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت های جهان به نام ” روپرت مورداک “، کار و تلاش را عامل موفقیت شرکت خود دانسته است و به نظر او، چیزی که بهای زیادی داشته باشد، کار و تلاش بیشتری نیز می طلبد. پس از اطمینان از ثبت شرکت خود، این کار و تلاش می تواند برای شما حتی سرگرم کننده باشد. کسانی که به کار به عنوان وسیله سرگرمی خود نگاه می کنند، سخت برای آن تلاش می کنند و از انجام کار و تلاش زیاد خود لذت می برند.

تمرکز بر هدف

فیلمساز معروف به نام “نورمن جویسن” داشتن هدف واحد و تمرکز بر آن را از عوامل موفقیت افراد دانست. تمرین و سعی مداوم و همیشگی “الکس گاردا” که مدیرعامل شرکت موفق تولید بازی های رایانه ای است، معتقد است موفقیت فرمول جادویی ندارد و فقط به تمرین و ارتقای مهارت های خود نیاز دارد.

ارائه خدمات باکیفیت

یکی از پزشکان و استادان جراحی دانشگاه های آمریکا به نام “شرویت نولاند”، ارائه خدمات باکیفیت و ارزشمند به مردم را از عوامل مهم موفقیت شرکت ها و اشخاص دانست.

داشتن ایده های خلاق

“بیل گیتس” یکی از ثروتمند ترین مردم جهان و مدیرعامل شرکت ماکروسافت می گوید:” من یک ایده ناب و فوق العاده داشتم و می خواستم نخستین شرکت تولیدکننده نرم افزارهای ویژه رایانه های شخصی و خانگی را راه اندازی کنم و به هدف خود رسیدم!” و توانست به ایده و هدف خود برسد.
داشتن اراده محکم و محرک
دانشمند علوم دریایی به نام به نام “دیوید گالو”، داشتن اراده محکم و محرک را جزو عوامل موفقیت دانسته و تاکید زیادی بر آن دارد. کسانی که دارای اعتماد به نفس زیادی هستند، می توانند در تصمیم های خود محکم و با اراده باشند. اکثر افراد، از مادرهای خود به عنوان منبع انرژی و ایجادکننده انگیزه و دادن اراده محکم، یاد می کنند.

تحمل مشکلات و سختی ها

اگر بخواهیم یکی از عوامل موثر در موفقیت را ذکر کنیم، عامل سماجت و صبر هنگام برخورد مشکلات، تنها عامل برای غلبه بر سختی ها و ناملایمات می باشد. این خیلی مهم است که شما بتوانید روحیه خود را حفظ کرده و انتقادها و فشارهای اطرافیانتان، شما را دلسرد و ناراحت نکند.
۱- از مدیری دوراندیش و دارای چشم انداز رفیع برخوردار هستند
بدون داشتن چشم انداز رفیع و گسترده نمی توان به قله های موفقیت دست یافت. آنجا مکان عقاب هایی است که با بال های قدرتمند و چشمان تیزبین خود در ارتفاعات بلند پرواز می کنند. بدون داشتن چشم انداز خیلی که زرنگ باشیم همچون اردک در آب به دور خود می گردیم. برای تدوین چشم انداز از افراد خبره بهره بگیریم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
۲- کالا یا خدماتی ارائه می دهند که مورد نیاز مردم است
ژاپنی ها به کالاها و خدمات غیرضروری و بی مصرف «مودا» می گویند، یعنی فقط مشتریان بسیار خاص با عادات و علایق عجیب و غریبشان سراغ آنها می روند. برای نمونه یک شرکت امریکایی یک نوع عینک تولید می کرد که دارای برف پاکن بود. ببینید چند درصد مردم مایل به خرید عینکی با دوبرابر قیمت واقعی هستند که دارای برف پاکن باشد تا در برف و باران شیشه عینک آنان را تمیز کند. البته مفهوم عکس آن بدین معنی نیست که اگر ما کالای مورد نیاز مردم را تولید کردیم حتماً موفق می شویم. باید عوامل دیگر موفقیت را هم فراهم کرد.
۳- کالا یا خدماتی را ارائه می دهند که نیازهای جامعه فردا را برطرف می کند
برای نمونه شرکت مایکروسافت تا سال ۱۹۷۵ اصلاً وجود خارجی نداشت اما با ابداع نرم افزارهای جدید و تسهیل کننده رایانه ئی، خیلی زود به یک شرکت تراز اول جهانی تبدیل شد و آقای بیل گیتس بنیانگذار آن دست کم به مدت ۱۰ سال ثروتمندترین مرد جهان بود. در واقع آنچه باعث تولید این همه ثروت شد، «ارزش مغز» بود. به دیگر سخن اینان حتی یک سنجاق قفلی تولید نکردند، هرچه بود از نوع خدمات بود. کندوکاو در جامعه و یافتن نیازها، یکی از راه های حرکت به سوی کارهای بدیع و نوآورانه است.

۴- آدم مناسب در جای مناسب

یکی از عوامل کلیدی موفقیت، در کسب و کار پیدا کردن ادم مناسب و استخدام و نکهداری اوست. قرار دادن فرد مناسب در شغل مناسب که مرتبط با اوست. هیچ شرکتی در هیچ کجای این کره خاکی بدون رعایت این بند، هرگز موفق نبوده است، مگر به ثروتی وصل باشد که هیچ ارتباطی به موفقیت شرکت نداشته باشد و همواره از آن ارتزاق کند. فقط با وجود افراد شایسته و باتجربه و آن هم با رشد پلکانی می توان موفق شد. گماردن افراد بی ربط بر مسند امور، نابودکننده امیال همه اعضای یک شرکت است.

۲٫ خوشحال نگه داشتن کارمندان

اگر یک شرکت نتواند رضایت کارمندان را جلب کند، با خارج شدن کارمندان از شرکت تولید ان کاهش خواهد یافت. برخی از کارشناسان معتقدند که یک شرکت نمی‌تواند هم مشتریان و هم کارکنانش را با هم و در یک زمان راضی نگه دارد. رضایتمندی کارکنان همواره به معنای وفاداری مشتریان نیست، کارکنان ناراضی شرکت را ترک میکنند و تمای تجربیات و توانایی خود را از کسب کار شما خارج میکنند که این به ضرر شرکت است.

ایجاد یک بازار تازه با کشف نیازهای پنهان مردم

مردم همیشه از نوآوری استقبال می‌کنند و کارشناسان هر رشته باید با بررسی‌های تحولات دنیا و در نظر داشتن فرهنگ و سلیقه ایرانی، انتخاب‌های درستی را پیشنهاد و ارائه کنند؛ بنابراین گالری رسپینا از همان ابتدا مشورت با طراحان داخلی حرفه‌ای که دارای نگاه‌های جدیدی بودند را سرلوحه کار خود قرار داد و سفارش‌هایش را بر آن اساس تنظیم کرد. ما در این راستا مطمئن بودیم که مورد پسند مردم نیز قرار خواهیم گرفت و این شد که رسپینا به‌عنوان مجموعه پیشرو و متفاوت شناخته شد

مشکلات و چالش های صنعت مبلمان

وضعیت حال و اینده صنعت مبلمان عضو هیات مدیره انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون درباره آینده صنعت مبلمان، با تاکید بر لزوم نوآوری در زمینه های مختلف، گفت: بسته بندی مناسب، تولید مبلمان، ثبات کیفیت محصولات داخلی، عدم کپی برداری و نوآوری در طراحی بومی، به کارگیری فناوری مدرن و ارائه محصولات مشتری پسند و مطابق نیاز روز و با قیمت مناسب، از ضروریاتی است که باید در آینده صنعت مبلمان، مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
وی با تاکید بر افزایش آگاهی خریداران گفت: امروزه میزان اطلاعات و آگاهی خریداران از بازار و قیمت‌های محصولات افزایش یافته، در واقع مشتریان پس از گشت و گذار چند روزه در بازار و بررسی قیمت‌ها و کیفیت محصولات، اقدام به خرید مبلمان می‌کنند. لذا کیفیت، اشغال فضای کم، و قیمت از اولویت‌های اصلی خریداران مبلمان است. وی درباره اهمیت اعتمادسازی میان تولیدکنندگان و خریداران، گفت: امروزه تولید کنندگان به سمت ماکت سازی در فروشگاه ها روی آورده‌اند، تا مشتریان با مشاهده مواد اولیه و اسکلت مبل، نسبت به کیفیت آن اطمینان داشته باشند

سطح سواد و دانش در بازار مبلمان

روحی، با تاکید بر اهمیت سطح سواد و دانش، در بازار مبلمان، اظهار کرد: چالش های اصلی در این زمینه کم سواد بودن تولیدکنندگان، ترس از تکنولوژی، و تفکر سنتی مدیران است. عدم اطمینان و نداشتن برون سپاری، دغدغه اصلی مدیران این صنف است. در واقع اکثر مدیران ترجیح می دهند صفر تا صد کارها را خودشان انجام دهند.
وی افزود: در واقع تفکیک کار در این صنف وجود ندارد. برای مثال همه کارها از خرید چوب گرفته تا نجاری، رنگ کاری، رویه کوبی، طراحی، فروش و به طور کلی تازمانی که کار به دست مشتری برسد، بر عهده خود تولیدکننده است.

کمبود نقدینگی در تولیدی مبلمان

۱ ــ تأمین نقدینگی امروز یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی به‌شمار می‌آید به‌نحوی که امروز بخش زیادی از تولیدکنندگان نمی‌توانند این نیاز را از محل فروش محصول در بازار یا از طریق سیستم بانکی در زمان مقرر و با رقم مدنظر تأمین کنند. متأسفانه همین امر عاملی شده تا امکان فعالیت برای آنها سخت شده و حجم تولید هر روز کاهش یافته و در نهایت تولیدکننده مجبور به تعطیلی واحد شود.

«کمبود نقدینگی و دشواری تامین آن، یکی از مهمترین مشکلات فعالان این صنف است که با وجود خطوط تولید مناسب، تولیدکنندگانی که مایل به انجام کار هستند و دانش و توانمندی تخصصی، اما سودهای بالای بانکی و پارتی بازی مانع تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها شده است..
حدود ۴۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از خارج تامین می شود که با وجود مشکلات ارزی، با قیمت های بالایی وارد کشور می شوند.

۴ ــ اشکالاتی در مالیات بر ارزش افزوده را باید دیگر مشکل امروز بخش تولید دانست. چرخه معیوب اخذ مالیات بر ارزش افزوده عاملی شده تا پرداخت مالیات برای تولیدکننده‌ای که هر روز با کاهش تولید و رکود فروش در بازار روبه‌رو است به‌صرفه نباشد.

در حالی که تقاضا برای محصولات صنعت مبلمان طی دو دهه گذشته در ایران روند صعودی داشته، اما تولیدکنندگان داخلی این صنعت با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شده‌اند

نسبت هزینه مبلمان در سبد خانوار

براساس سالنامه آماری مرکز آمار ایران نسبت سهم هزینه مبلمان به کل هزینه‌های خانوار از سال ۸۰ تا ۸۷ در همه دهک‌های درآمدی (از اول تا دهم) سیر صعودی داشته است که این افزایش از دهک‌های هفتم تا دهم قابل توجه است. این امر عملا می‌تواند فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان این گروه از محصولات باشد تا با برنامه ریزی صحیح از آن بهره‌برداری کنند. اما مقایسه عرضه مبلمان در کشور از طریق تولید داخلی و واردات نشان می‌دهد که عملا کشورهای دیگر بازار ایران را تسخیر کرده‌اند.

عدم توجه به کیفیت و رضایت مشتری

در ادامه این گزارش آمده است: «تمرکز بر سودهای کوتاه مدت و عدم توجه به کیفیت محصول و رضایت مشتریان از سوی برخی از تولیدکنندگان داخلی، سبب شده تا تمایل مشتریان به کالای داخلی کاهش یافته و به سمت محصولات خارجی گرایش پیدا کنند که این امر زمینه ساز ورود کالای خارجی به بازارهای داخلی شده است.» از سوی دیگر، پایین بودن قیمت پایه واردات محصولات مبلمان کشور در قیاس با سایر کشورها، پایین بودن نرخ ارز در کنار قیمت پایه ارزان، غیررقابتی بودن قیمت تمام شده از دیگر چالش‌های صنعت مبلمان در داخل است.این گزارش در ادامه با بررسی شرایط موجود در فضای کسب و کار اضافه می‌کند: «شرایط موجود در فضای کسب و کار نظیر اقتصاد دولتی، بوروکراسی‌های اداری، محدودیت‌های بین‌المللی، عدم ارتباط با صاحبان دانش فنی و تکنولوژی، عدم دسترسی به تسهیلات ارزان قیمت، تمایل به سرمایه‌گذاری و به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین و تولید محصولات به‌ روز و رقابت‌پذیر را با محدودیت مواجه ساخته است.»

تولیدکنندگان مبلمان نیز مثل فعالان در صنایع دیگر با مجموعه ای از چالش ها روبرو هستند که رقابت را برایشان دشوار می کند. برخی فکر می کنند در صنعت مبلمان اغلب مشکلات و موانع به مرحله ساخت و ساز بر می گردد اما نوسانات قیمت، تقاضای مشتری و فضای رقابتی نزدیک نیز در این زمینه بسیار تاثیر گذار بوده است. مانند روند همه صنایع، برنامه ریزی مناسب و شناخت چالش ها یکی از کلیدی ترین نقشه های راه از منظر رقابتی است. وبسایت Cre8tive چهار چالش اصلی تولیدکنندگان مبلمان در امریکا را معرفی کرده است که در صنعت مبلمان ایران نیز کم و بیش وجود دارند و آشنایی با آن ها برای تولیدکنندگان داخلی هم جالب توجه خواهد بود. در ادامه این چالش ها و راهکارهای برون رفت از آن ها را خواهید خواند؛ راهکارهایی که حول محور برنامه ریزی می چرخند.

اما چرا کالاهایی می بینیم که کیفیت ندارند؟

در هر صنفی هستند کسانی که زیر پله ای کار می کنند چرا که کیفیت، هدف هر برند است و از نان شب واجبتر. اگر اشتباه کنند جایی برای ماندن ندارند. ما کیفیت را رعایت می کنیم برای اینکه بمانیم و بفروشیم ولی زیر پله ای ها فقط شبیه سازی می کنند. کاتالوگ برند ها را نشان می دهند و می گویند ۲۰ درصد زیر این قیمت را می خواهی؟ در صورتی که باید ۱۰۰ % زیر قیمت بدهند. برند ها توان تولید بالایی دارند به طوری که توان تولید یک برند اندازه کل زیر پله ای هاست. در هر صورت زیر پله ای ها نیز حق کار دارند و ما وضعیت بحرانی و فشار کار را در کشورمان داریم. من موافق دست فروشی نیستم اما موافق نحوه برخورد ماموران نیز نیستم. شما شغل تولید کن اگر کسی دزدی کرد سرش را بزن.

بنابراین کیفیت یک روند است که بایستی به همه به درستی آموزش داده شود کیفیت یعنی یک کاری را درست و کامل انجام دهی این یک محصول صرف نیست. کیفیت یعنی اینکه معلم با کیفیت تدریس کند و اگر اینطور نباشد روزی در جایی جواب این بی کیفیتی بروز می کند. باید به یاد داشته باشیم کار بی کیفیت نکنیم، تولید نکنیم تحویل نگیریم. اگر رفتیم سراغ جنس ارزان بگوییم فاکتور کند و جنسش را ضمانت کند در صورت بروز مشکل حقمان را مطالبه کنیم. ۵ نفر که اینطور برخورد کنند فرد به دنبال جنس با کیفیت می رود و باعث می شود تولید محصول بی کیفیت متوقف شود.

تامین مواد اولیه، بزرگ‌ترین چالش صنعت مبلمان کشور

صنعت مبلمان یکی از صنایع اثربخش در گردش مالی بالا و امر اشتغالزایی در کشور بوده، اما متاسفانه آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. این صنعت که هم‌اکنون بین هشت تا ۱۰درصد از سهم اشتغالزایی را در اختیار خود دارد، با چالش‌های فراوانی برای تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات مواجه است. این درحالی است که با پتانسیلی که داشته، توانسته است نیاز کشور نسبت به واردات مبلمان را به صفر برساند. در این زمینه با حسن احمدیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران و مدیرعامل شرکت پادایران گفت‌وگویی را ترتیب داده‌ایم که شرح کامل آن در ادامه آمده است.

سهم ایران در حوزه مبلمان در بازار‌های بین‌المللی به چه میزان است؟

از سوی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران شاخص‌هایی برای دریافت نتایج پیرامون سهم ایران در بازارهای بین‌المللی و همچنین کشورهایی که امکان حضور درآنها فراهم است در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به فاصله بین دو کشور مقصد، ذوق و سلیقه، دین و مذهب، وضعیت تولید مبلمان در آن کشور، روابط سیاسی و… اشاره کرد که بر مبنای آنها کشورهایی از قبیل ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، آذربایجان، ارمنستان، قطر، عمان، امارات، عراق، کردستان عراق و روسیه به‌عنوان کشورهای هدف که نزدیک به ۴۰۰میلیون نفر می‌شوند، انتخاب شده‌اند.

قیمت تمام شده بالا مهمترین چالش پیش روی صنعت مبلمان

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان گفت:قیمت تمام شده تولید مبل در کشور خیلی بالاست که رقابت را از تولیدکنندگان می گیرد. قیمت تمام شده بالا مهمترین چالش پیش روی صنعت مبلمانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسی نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان مبلمان در برنامه تیتر امشب در خصوص مشکلات صنعت مبلمان کشور گفت:در کشورهای توسعه یافته اهمیت زیادی به صنعت مبلمان داده می شود و در کشور ما حدود ۸٫۵ درصد اشتغال از این صنعت تامین می شود.

مقالات مرتبط با اموزش مبل سازی تولید مبلمان یا سرمایه گذاری در صنعت چوب و مبلمان.

بازاریابی و فروش مبلمان

مدیریت کسب و کار مبلمان

کسب و کار مبلمان تولید و بازاریابی و فروش

اموزش صفر تا صد مبل سازی

آموزش فروشندگی حرفه ای مبلمان

بهریتن راهنمای انتخاب اسم فروشگاه مبل

نویسنده مهندس سید حسین علوی طراح تولید کننده و متخصص استاندارد سازی مبلمان مدیر تولیدی مبل اصفهان.

خرید مبل مستقیم از تولیدی

رازهای موفقیت یک شرکت مبلمان

0