تولیدی مبل اصفهان,خرید مبل از تولیدی
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خلاقیت در فروش مبلمان برای افزایش فروش

خلاقیت در فروش مبلمان برای افزایش فروش, دانستن و به کار گرفتن ایده های فروش و تبلیغات خلاقانه به جذب مشتری بیشتر کمک خواهد کرد. چگونه در فروش مبلمان از خود خلاقیت به خرج دهیم؟

در این مطلب تعدادی از روش های خلاقانه در فروش مبلمان را به عنوان ایده مطرح می کنیم.

خلاقیت در فروش مبلمان تا یک مبل فروش حرفه ای

خلاقیت یکی از رازهای بزرگ در فروش است. هر چقدر انسان خلاقتر باشد فروش بیشتری خواهد داشت پرفروشترین مغازه داران مغازه دارانی هستند که خلاق هستند در زیر به روش هایی برای افزایش خلاقیت می پردازیم. با تمرین کردن و فکر کردن در موارد زیر باعث افزایش خلاقیت و در نتیجه افزایش فروش می شود.

چگونه در فروش مبلمان از خود خلاقیت به خرج دهیم؟

در این مطلب تعدادی از روش های خلاقانه در فروش مبلمان را به عنوان ایده مطرح می کنیم. چه مزیت‌ها ونتایج شگرفی عرضه می‌کند؟
نکته: با عدد و رقم صحبت کنید. جهت جلب هر چه سریع‌تر دقت مشتری در این دنیای اقتصاد محور ، جهت عرضه پیشنهاد با ارزش فروش میبایست با عدد و رقم صحبت کنید: مشتری شما چقدرسود مالی یا بهتر شدن به دست خواهد آورد؟ بهره‌وری مشتری چقدر فزایش خواهد داشت؟ راه‌حل پیشنهادی چه مقدار ایمن‌تر ، درخشان‌تر ، سریع‌ترو کارآتر خواهد بود؟ و مواردی نظایر آن

مکان نشستن مشتری را با دقت انتخاب کنید.

یکی از محصولات خود را که بسیار راحت و استاندارد است برای نشتن مشتری جهت مذاکره و توضیحات تکمیلی به مشتری انتخاب کنید و بعد از جند دقیقه یاداور شوید که روی مبلی که نشستین محصول تولیدی خود ما هست

طراحی افزایش فروش

برای افزایش فروش سه راه پیش رو داریم: اول افزایش تعداد موارد فروش فردی، دوم افزایش حجم فروش به هر مشتری و سوم، افزایش تعداد دفعات فروش به هر مشتری.
مدل فروش قدیمی۴ بخش داشت: اول ابراز صمیمیت(تحویل گرفتن مشتری)، دوم صلاحیت دادن به مشتری(شما چقدر پول دارید یا چقدر می خواهید هزینه کنید)، سوم سخنرانی برای مشتری(معرفی کالا) و چهارم، نهایی سازی فروش(کالا را بخر، مشتری!)

حراج کردن : خلاقیت در فروش مبلمان

به مناسبت های مختلف برای همه یا مشتریان خاص خود تخفیف در نظر بگیرید. اما تعداد این روزها نباید زیاد باشد زیرا مشتریان همیشه برای خرید منتظر حراج می مانند.

برگزاری مسابقه :

برای مشتریانی که بالاتر از سقف معینی خرید می کنند ، قرعه کشی یا مسابقه برگزار کنید و از محصولات خود به آنها هدیه دهید.

هدیه دادن :

یک هدیه تبلیغاتی که نام برند شما بر روی آن ثبت شده است به مشتریانتان هدیه دهید

کارت خرید :

هنگامی که تعداد خریدهای مشتریان شما از سقف مشخصی بالاتر رفت می‌توانید برای آنها کارت تخفیف صادر کنید یا نمونه‌ای از محصولات خود را به آنها هدیه بدهید؛

تخفیف :

برای کارمندان یک سازمان، اعضای یک انجمن و یا صرفا گروهی از افراد مشخص ، محصولات خود را با تخفیف ارائه کنید؛

معاوضه با مبل دست دوم :

برای وفاداری مشتری ارزش قائل شوید، مثلا پیشنهاد بدهید که در قبالِ دریافت مبلمان قدیمی، مبلمان جدید را با تخفیف به مشتری وفادار بفروشید؛

ارسال رایگان :

حمل و ارسال رایگان داشته باشید. واژه‌ی «رایگان» همیشه برای مشتری جذاب است. ارسال رایگان مخصوصا برای مبلمان معمولا یک تخفیف منطقی به‌حساب می‌آید و مشتری را به خرید تشویق می‌کند؛

فروش اقساطی :

روش‌های پرداخت آسان یا تقسیط در نظر بگیرید تا خرید از شما برای مشتری آسان‌تر شود؛

تخفیف سفارشی :

در این روش مشتریان شما محصولات شما را تبلیغ می‌کنند. به مشتریانی که تبلیغ شما را می‌کنند و شما را به مشتریان جدید معرفی می‌کنند، تخفیف بدهید؛

پکیج جهیزیه :

یک پکیج از سرویس خواب و مبلمان و … با قیمت مناسب برای جهیزیه عروس آماده کنید .

تشویق به خرید:

محصولات گران‌قیمت خود را در معرض دید مشتری قرار بدهید و سعی کنید در مورد برتری محصولات گران‌قیمت و علت گران بودن آنها مشتری را توجیه کنید؛

فروش محصول مکمل:

از فرصت استفاده کنید و هنگامی که مشتری اقدام به خرید یکی از محصولات شما کرد، محصولاتی را که در کنار این محصول قابل استفاده هستند به مشتری معرفی کنید؛ مثلا میز جلومبلی و میز عسلی برای مبلمان..

بن خرید:

می‌توانید از طریق بروشور، بسته‌های پستی یا تابلوی اعلانات در مکان‌های پر رفت‌وآمد، بن‌های خرید را تبلیغ کنید؛

تضمین محصول :

گارانتی ارائه کنید. تضمین محصول و خدمات توسط شما اعتماد مشتری را جلب می‌کند و شما را قابل اعتماد نشان می‌دهد؛

یک پیشنهاد با ارزش ارائیه کنید

به عبارتی هر چیز پیشنهادی جهت عرضه (محصول ، ایده ، پروژه) فروش تلقی می‌شود و ضروری است پیشنهاد با ارزشی جهت فروش آنان داشته باشد. پیشنهاد با ارزش جهت فروش جمله کوتاهی است که با شفافیت ، فوایدی را که مشتری بالقوه با استفاده از محصول ، خدمات یا فکر شما به دست می‌آورد عنوان می‌کند ، این جمله گویش فروش را آنقدر آسان می‌کند که مشتری به راحتی متوجه آن می‌شود و آن را به خاطرمی‌سپارد.
این جمله الزاما میبایست به روش مخصوصی عنوان شود؛ زیرا توصیف آسان خصوصیات و توانایی‌های پیشنهاد به تنهایی کافی نیست. عنوان پیشنهاد میبایست دقیقا روی آنچه مشتری می‌خواهد و جهت آن ارزش قائل است ، تمرکز کند. مشتری می‌خواهد مشکلاتش را حل کند ، زندگی بهتری داشته باشد ، بدست آوردن‌ و کاری بهتر ، وسیع‌تر و با سرعت زیادتری انجام دهد.
خلق یک پیشنهاد با ارزش جهت فروش یک روش سودمند بازاریابی است که موارد استفاده وسیع‌تری از بازاریابی محصول دارد. در انتها با استفاده از این ابزار مشتری میبایست به این جمله برسد: «بله ،این برای من مناسب است.

مشتری می‌پرسد: چرا من میبایست این محصول را بخرم؟. و پیشنهاد با ارزش فروش شما میبایست به این پرسش به اختصار جواب دهد. راز خلق یک پیشنهاد با ارزش فروش خوب این است که محصول یا ایده خود را به خوبی بشناسید. و بدانید که به چه طریق با رقیبان مقایسه می‌شود و رقابت می‌کند؛ از تمام جهات جواب به این پرسش ها خود را به جای مشتری بگذارید.
پیشنهاد با ارزش فروش می‌تواند با جواب گام به گام به مجموعه‌ای از پرسش‌ها تولید شود. با جواب به این پرسش‌ها ، اجزای خلق یک پیشنهاد با ارزش فروش را در اختیار خواهید داشت. که به این پرسش مشتری جواب می‌دهد:«چرا من میبایست این محصول یا این فکر خاص را بخرم؟

تکنیک های نهایی سازی فروش (کی فروش به قطعیت می رسد؟)

از انجایی که مبلمان یک محصول کم مصرف و با قیمت بالا بازار بزرگ تولیدی های زیادی است. معمولا مشتری اگر محصول شما را تجربه نکرده باشد. در خرید حتما دودل است.و شما برای نهایی سازی خرید باید تمام دقت خود را به کار بگیرید.

نهایی سازی فروش، بخش پایانی و مهم فروش است، یعنی وقتی مشتری آماده خریدن شده، نباید بگذارید کار به جایی بکشد که او بگوید بسیار خوب، حالا می روم و فکر می کنم و. . . باید طوری رفتار کنید که مشتری در همان لحظه به تصمیم برسد. عملکرد شما در آن لحظه، بسیار مهم است. نهایی سازی فروش، تکنیک های بسیاری دارد که برخی از آنها را برای شما می گویم.

تکنیک ثانویه

اگر مشتری شما خریدار مبلمان است، روی یک بحث ثانویه روی نیاز مشتری تمرکز کنید، نه روی بحث اصلی خرید. مثلاً بگویید متراژ منزل شما چقدر است شما مبلمان را فقط برای استفاده خانواده میخواهید یا تجهیز سالن چذیرایی، این رنگ را دوست دارید؟ رنگ، یک عامل ثانویه است. اصل قضیه، خود مبلمان است، اما شما با این سوال، فروش را به سمت نهایی شدن می برید.

تکنیک دعوت

ساده ترین تکنیک برای نهایی سازی فروش، دعوت کردن مشتری به خرید است. اگر از این مدل مبل خوشت آمده، چرا امتحانش نمی کنید. اغلب مشتریان برای خرید، روی لبه تصمیم گیری هستند. در همان حالی که دارند برای خرید تصمیم می گیرند، تجربه های بدی را که از خرید قبلی شان دارند، به یاد می آورند. آن وقت می گویند نه، نیازی ندارم، نمی دانم. . . اما فروشنده خوب، هیچ فروشی را بدون اینکه از مشتری دعوت کند، ترک نمی کند.

تکنیک جایگزینی

در صورتی که مشتری، بیشتر از یک گزینه برای انتخاب دارد و مردد است که کدام را بردارد، باید از مشتری بپرسید کدامش را دوست داری؟ ما آدم ها همگی خوشمان می آید از اینکه چند گزینه خوب برای انتخاب داشته باشیم. اما اگر فقط یک گزینه برای انتخاب وجود دارد، باید گزینه های جدید ایجاد کنید:گران است؟ ما تخفیف می دهیم، چقدر نقد دارید؟ قسط می بندیم!

تکنیک مراقبت

مشتری باید این را احساس کند که اگر هم دارد در انتخابش اشتباه می کند، شما مراقب اوضاع هستید و او را تنها نمی گذارید. این حس بسیار خوشایند و خوبی برای مشتری است. اینکه در نوع فروشتان چطور می توانید از این تکنیک استفاده کنید، به خودتان بستگی دارد. مشتریان، حتی در آخرین لحظات خرید هم تردید دارند. همین است که اگر شما به آنها اطمینان بدهید که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و شما مراقب همه چیز هستید، خیالشان راحت می شود و یک قدم بزرگ به سمت خرید نزدیک می شوند.

تکنیک اجازه

ما آدم ها دوست داریم که از ما اجازه گرفته شود. پس مشتری را مجبور نکنید. بلکه باید به نحوی با او صحبت کنید که در شرایط انتخاب قرار بگیرد. مثلاً بگویید: اجازه می دهید این کار انجام بشود؟ او هم تصمیم گیری می کند تا به نتیجه آری یا خیر برسد. مخصوصا هنگام شروع نوشتن فاکتور از مشتری اجازه بگیرید. تا مشتری با خاطر اسوده پول پرداخت کند.

تکنیک زاویه تند

در این تکنیک، شما باید براساس مخالفت ها پیش بروید. مثلاً مشتری می گوید: این هزینه اش خیلی بالا است، شما در پاسخ می گویید: اگر قسطی کنیم، می توانید همین را بردارید؟
می گوید: آخر من سفارشم را سریع میخواهم، شما می گویید: مبلمان های اماده را پیشنهاد دهید، چطور؟ یعنی تا مشتری مخالفت کرد، شما از همان زاویه، راه را میروی.

روش افزایش فروش مبلمان

امروزه مشتریان ، بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و از این طریق با برندها و کسب و کار ها در ارتباط هستند. شیوه های قدیمی فروش دیگر کاربردی ندارد و آنها به دنبال سرگرمی و پیشنهادهای جذاب و جالب برای استفاده از محصولات و خدمات شما هستند.روش افزایش فروش مبلمان

جهت موفقیت بیشتر در زمینه فروش مبلمان  بهتر است از روش های نوین و به روز استفاده کنید .در زیر چند مورد از این رشو های جذاب به شما ارائه می گردد:

 

  • ایجاد فرصت های طلایی برای خرید مبلمان :

یکی از مهمترین روش ها برای افزایش فروش مبلمان ، ایجاد فرصت های طلایی است. از آن‌جا که زمان این فرصت‌ها محدود در نظر گرفته می‌شود، مشتری برای خرید هرچه سریع‌تر ترغیب می‌شود. به عنوان مثال، می‌توان حراج‌های چند روزه یا خدمات تخفیفی در مدت معین را نام برد.

البته برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، ابتدا باید با برنامه‌ریزی قبلی از مدت‌ها قبل این فرصت‌ها را اعلام کنید تا مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه از آن اطلاع داشته باشند.

  • پکیج های فروش مبلمان :

گاهی اوقات برای افزایش فروش مبلمان می‌توانید برخی از آنها را با توجه به ویژگی‌های مشترکی که دارند (مانند رنگ، طرح، موضوع یا هر چیز دیگر) به صورت پکیج درآورید و به عنوان پکیج ویژه بفروشید.

همچنین می‌توانید چند محصول را با هم به صورت پکیج درست کنید و به قیمتی بفروشید که هر کدام از محصولات پکیج، نسبت به فروش تکی قیمت کمتری داشته باشند.( مانند فروش مبل ، میزنهارخوری ، سرویس خواب در یک پکیج) البته در دسته‌بندی و یکپارچه‌سازی پکیج‌ها دقت کنید (به عنوان مثال، آنها را برای یک رده‌ی سنی خاص ارائه کنید).

خلاقیت در فروش

  • ترتیب دادن برنامه های ویژه جهت فروش مبلمان :

-فروش ویژه‌ی فصل یا فروش مناسبتی:  مثلا فروش نوروزی مبلمان ، در مدتی محدود به‌صورت ویژه (حراج، تخفیف، پکیج و نظایر آن) به فروش برسانید.

-هدیه‌ی تصادفی: یکی از ترفندهای افزایش فروش است که سبب می‌شود مشتریان نسبت به محصولات یا خدمات شما ترغیب شوند. به عنوان نمونه، می‌توانید در فروشگاه‌تان تعیین کنید که هر دوشنبه مشتری ۱۰ام یک هدیه به انتخاب خود دریافت می‌کند.

این هدیه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی، پکیج نرم‌افزاری یا حتی یک وسیله تزئینی رایگان باشد. نگران ضرر نباشید، چون هزینه‌ی این هدیه از طریق مشتریان زیادی که برای امتحان کردن شانس خود به شما مراجعه می‌کنند جبران خواهد شد.

-مسابقه: این مورد نیز تأثیر زیادی بر فروش دارد و مشتریان را جذب می‌کند. ترتیب دادن یک مسابقه‌ی کوچک با یک هدیه (که چندان هزینه‌ای ندارد) می‌تواند در افزایش فروش مبلمان بسیار مؤثر باشد.

  • پاداش به خریداران مبلمان برای تشویق به خرید بیشتر:

سفارشات کلی: معمولا سعی کنید برای مشتریانی که به صورت عمده خرید می‌کنند، پاداش‌هایی باارزش (که هزینه‌ی زیادی نداشته باشد) در نظر بگیرید. مثلا برای خریداران جهیزیه ..

هدیه به همراه خرید: بیشتر مشتریان از خریدهایی که یک هدیه‌ی هر چند کوچک همراهش باشد لذت می‌برند. سعی کنید در کنار خرید برخی از محصولات هدیه‌های کوچکی قرار دهید.

ارسال رایگان: برای تشویق مشتریان به خرید مبلمان می‌توانید اعلام کنید هزینه‌ی ارسال مبلمان به درب منزل رایگان خواهد بود.

 

  • خدمات پس از فروش برای مبلمان :

ارائه‌ی خدمات پس از فروش می‌تواند خطری را که مشتری احساس می‌کند از بین ببرد و سبب افزایش فروش مبلمان شود. مثلا بگویید که مبلمان فروخته شده تا ۹۰ روز گارانتی برگشت پول یا تعویض دارد.

مقالات مرتبط با اموزش مبل سازی تولید مبلمان یا سرمایه گذاری در صنعت چوب و مبلمان.

بازاریابی و فروش مبلمان

مدیریت کسب و کار مبلمان

کسب و کار مبلمان تولید و بازاریابی و فروش

اموزش صفر تا صد مبل سازی

آموزش فروشندگی حرفه ای مبلمان

بهریتن راهنمای انتخاب اسم فروشگاه مبل

نویسنده مهندس سید حسین علوی طراح تولید کننده و متخصص استاندارد سازی مبلمان مدیر تولیدی مبل اصفهان.

خرید مبل مستقیم از تولیدی

 

منبع: BMESFAHAN.COM

برچسب ها:

,خلاقیت در فروش پوشاک,ایده های فروش محصولات,ایده های جدید برای فروش بیشتر,خلاقیت در فروش لوازم التحریر,ابتکار در فروشندگی,راههای جذب مشتری در مغازه,ایده های فروش موفق,ایده های خلاقانه برای سوپرمارکت,

0