تولیدی مبل اصفهان,خرید مبل از تولیدی
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهنمای برند سازی مبلمان و روش ثبت برند مبل

برند سازی مبلمان. امروزه خلاقیت و نو آوری و متمایز بودن مدیران در یک کسب و کار و برند مهمترین موضوع در موفقیت یک برند و کسب و کار می باشد. برندهای قدرتمند باعث تحریک نوآوری در سازمان می شوند. سرمایه گذاری بر روی نام های تجاری از اولویت های تمامی شرکت ها و کسب و کارها می باشد و همین امر نیازمند صرف هزینه های سالانه بازاریابی می باشد.

برند سازی مبلمان

برند سازی مبلمان

برند می تواند علاوه بر ارتقای عملکرد کسب و کار ، برای آن ارزش آفرین نیز باشد. اندازه گیری و سنجش ارزش برند می تواند برای کسب و کار مزیت هایی نیز داشته باشد. در اوایل سال ۱۹۹۰ انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون پروژه ای را با عنوان «سنجش و ارزیابی قدرت برندهای صنعت مبلمان» تعریف کرد که توسط یک گروه پژوهشی صورت گرفت. مهمترین بخش این پروژه ، شناسایی زمینه های موجود برای برندسازی در هر بخش است که در آینده صنعت مبلمان نقش موثری خواهد داشت.

برخی یافته های طرح ارزیابی قدرت برند در صنعت مبلمان :

  • افراد تحصیل کرده آگاهی بیشتری از برند دارند.
  • خانم ها به عنوان مهمترین خریداران مبلمان خانگی ، کالای خواب و کودک باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
  • ارائه مشاوره و خدمات و دادن اطلاعات بیشتر به مشتریان برای آنها ارزش اضافی ایجاد می کند.
  • کیفیت و ارزش درک شده در محصولاتی چون مبلمان خانگی ، کالای خواب و کودک از سطح متوسط بالاتر است و شرکت ها می توانند با توجه و تمرکز بیشتر روی این موارد برند قدرتمندتری در بازار داشته باشند.

 

برندینگ در صنعت مبلمان

جهت داشتن یک برند پرفروش و پیشی گرفتن از رقبا باید ۴ امر مهم را در نظر داشت:

– نوآوری در محصول

– کیفیت بیشتر نسبت به رقبا

– حفظ قیمت نسبت به دیگر رقبا

– تبلیغات در رسانه های دیجیتال و اینترنت

عوامل اصلی برندسازی

برندسازی، بر چهار اصل مهم استوار است: ایجاد تمایز، ارتباط، ارزش و شناخت محصول. اما عامل جادویی که این مبانی را تبدیل به یک داستان موفقیت آمیز برندسازی می کند، «انسجام و یکپارچگی» است. اگر شما، انسجام را وارد برنامه برندسازی تان کنید، سر از یک برند موفق درمی آورید که یک سر و گردن از بقیه، بالاتر است.

اگر بدانید که به چه چیزی پایبندید و پیام هایی که به مخاطب مورد نظرتان می فرستید پیوسته این موضوع را تقویت کند که پیشنهاد شما چقدر منسجم و مرتبط با هویت برند است، به این ترتیب ارزش های بنیادین را برای برندتان بنا نهاده اید. صرف نظر از اینکه اقلام بازاریابی تان را چقدر زیبا و پرزرق و برق بزک کرده باشید. در برندسازی، انسجام و یکپارچگی مهم تر از کیفیت اجراهاست.

برندسازی، حلقه مفقوده صنعت مبلمان ایران

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برندسازی، حلقه مفقوده صنعت مبلمان برای فتح بازارهای جهانی است، گفت: صنعت مبلمان کشور در گذشته یکی از موفق ترین ها در توسعه صادرات غیرنفتی بود، درحالی که امروز به خاطر برخی سیاست ها، نقش تعیین کننده ای در کسب درآمدهای ارزی برای کشور ندارد. علی فاضلی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل با تاکید بر اینکه برندسازی باید با جدیت مورد توجه برنامه ریزان و نیز شورای ملی مبلمان و دکوراسیون قرار گیرد، اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه صنعت مبلمان ایران از جمله قدیمی ترین صنایع جهانی است، ولی ما نتوانسته ایم در خلق برندهای مطرح مبلمان برای کشورمان کاری انجام دهیم. وی ادامه داد: یکی از مشکلات صنعت مبلمان کشور، فقدان آموزش مستمر و به روز برای نوسازی نیروی انسانی شاغل در این صنعت است که باید مورد توجه برنامه ریزان صنعتی کشور قرار گیرد.

فاضلی به لزوم نوسازی و بهسازی ماشین آلات در صنعت مبلمان نیز اشاره کرد و گفت: قدیمی بودن ماشین آلات در صنعت مبلمان کشور از جمله دلایلی است که موجب شده ایران در مقایسه با رقبای خود در بازارهای جهانی به لحاظ تنوع و سرعت در تولید، حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.

دبیرکل شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته نیز با ابراز خرسندی از مسیر حرکتی تشکل ها بسوی همگرایی هر چه بیشتر اصحاب صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور، گفت: این نمایشگاه با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و توسط شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته برگزار خواهد شد.

مظفر علیخانی افزود: شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته با عنایت به مفاد اساسنامه مبنی بر ساماندهی تمام رخدادهای عمومی نظیر نمایشگاه ها، همایش ها و سمینارهای بین المللی مرتبط با صنف و صنعت مبلمان و به منظور بهره گیری از طراحی های علمی و تکنولوژی مدرن جهت ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدات داخلی و توسعه صادرات مبلمان و دکوراسیون برگزاری نمایشگاه های تخصصی صادراتی و صنفی در صنف مبلمان در داخل و خارج از کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

جایگاه صنعت نمایشگاهی در پیوند با اقتصاد جهان

رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته گفت: تبادل دانش و تجربه، رشد تکنولوژی، تبلیغات و بازاریابی علمی و مستمر، ارتقا سطح کمی و کیفی تولید، دستیابی به تراز تجاری مثبت با توسعه صحیح صادرات و پیوند با اقتصاد جهان از جمله اهداف شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته است و ابزارهای مناسب و کارکردهای صنعت نمایشگاهی می توانند نقش مهمی در تحقق این اهداف ایفا کنند.

علی انصاری افزود: تولید علمی و تجاری و تعریف دقیق ماتریس نشان دهنده رابطه دانشگاه و صنعت، تربیت کادر متخصص از طریق پذیرش دانشجو در تمام رشته های مرتبط با هنر- صنعت مبلمان، ایجاد زیرساخت هایی مانند شهرک صنعتی، دانشگاه ویژه مبلمان، برگزاری کنفرانس های بین المللی مانند دکو و انجام کار تشکیلاتی و اصولی مانند کادرسازی، تعریف شبکه توزیع مویرگی و تولید مبلمانی متناسب با درآمد اکثریت جامعه و پرهیز از تولید اشرافی و تشریفاتی مبلمان از جمله مهم ترین اقداماتی است که طی سال های اخیر به منظور رشد، توسعه و پویایی هنر- صنعت مبلمان انجام شده است.

انصاری ادامه داد: در هنر صنعت مبلمان طی سال های اخیر، یک روند تکاملی طی شده و در واقع از مراحل کادر سازی، نوسازی شبکه، ایجاد تشکل و دانش بنیان کردن صنعت عبور کرده ایم و به مرحله نهادسازی و نهادینه سازی مفاهیم رسیده ایم.

وی گفت: اهتمام ما این است که با برگزاری صحیح و با کیفیت نمایشگاه های ملی و بین المللی با رعایت استانداردهای جهانی، علاوه بر توسعه دیپلماسی صنفی و اقتصادی، ریسک های تجاری و عملیاتی به درستی مدیریت شود به گونه ای که فعالان اقتصادی کشور بتوانند در فضایی سرشار از امنیت و امید، علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان به ایفای نقش در رونق اقتصادی و ارتقا سطح فرهنگی موردنظر مقام معظم رهبری سهیم باشند.

انصاری در ارتباط با بیست و سومین نمایشگاه های بین المللی مبلمان منزل گفت: شعار این نمایشگاه هنر، فرهنگ و محصول ایرانیست و اهتمام دست اندرکاران این نمایشگاه بر این است که در سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی بتوانیم با رویکرد فرهنگی و توجه به محصول و تولید ایرانی به نقش و مسئولیت ملی خود به نحو احسن عمل کنیم، زیرا معتقدیم با توجه بیشتر دولت محترم به صنایع کوچک و زود بازده مانند صنعت مبلمان و افزایش صادرات می توان از وضعیت رکود تورمی خارج شد.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود که نمایشگاه های بین المللی، استانداردهای جهانی برگزاری نمایشگاه و دریافت بازخور از بازدیدکنندگان و انجام نظرسنجی های دقیق و علمی را مورد توجه قرار دهند و زمینه لازم برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی در کلان شهرهای کشور مانند تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد و شهرهای بندری مانند بندر انزلی، بندر عباس و … فراهم شود تا با توسعه گردشگری اقتصادی و تجاری نیز زمینه لازم برای بازدیدکنندگان بین المللی فراهم شود.

ثبت شرکت و برند مبلمان

امروزه ثبت یک نام تجاری و لوگو ، یا به عبارتی ثبت شرکت و برند مبلمان یکی از اقدامات مهم هنگام شروع به کار شرکت های مبلمان می باشد.

اگر نام تجاری یا لوگویی که انتخاب کرده اید را بعد از گذشت مدتی از شروع کار بخواهید ثبت کنید ممکن است متوجه شوید که این برند و نام قبلا ثبت شده است . در این صورت زحمات شما از بین رفته و باید از ابتدا مراحل انتخاب نام تجاری  و برند را شروع کنید.

پس قبل از انجام هرکاری ابتدا به فکر ثبت نام تجاری و برند خود باشید.

 

شرایط ثبت برند مبلمان

جهت ثبت برند طبقات مختلف شغلی شکل گرفته است ،که اداره مالکیت صنعتی این طبقات را به شغل های مختلف اختصاص داده است . مثلا” طبقه اختصاص داده شده به ثبت برند مبلمان طبقه ۲۰ می باشد .

به هنگام ثبت لازم است که ابتدا استعلام به عمل آید ، چنانچه در طبقه مبلمان ، برند مد نظر شما پیش از این به ثبت نرسیده باشد ، در این طبقه قابل ثبت می باشد .لذا می توان گفت اولین مرحله در ثبت برند مبلمان ، استعلام برند است .

چنانچه کارخانه تولیدی بزرگی دارید نیاز به مجوز جهت ثبت برند دارید ، که این مجوز جواز تاسیس صنایع می باشد ولی چنانچه تنها به امر فروش مشغول هستید مجوز ثبت برند را از اتحادیه یا صنف مبل فروشان نیز می توانید اخذ کنید . ضمنا” اگر برند شما فقط لاتین باشد نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارید.

مراحل ثبت برند مبلمان

پس از استعلام برند باید به سامانه اداره مالکیت صنعتی که مرجع ثبت برند است مراجعه کرد و سپس جهت ثبت برند مبلمان اظهارنامه برند را تکمیل نمود و سپس باید منتظر تصدیق اظهارنامه بمانید در این مرحله مدارک لازم ثبت برند را در سامانه بارگذاری می کنید .

سپس چنانچه برند تایید شود که مراحل بعد را شروع می کنید و اگر تایید نشد باید ایراداتی که در سایت و یا در پیامک اعلام شده است را برطرف نمایید . سپس مجدد برند مبلمان را ثبت اظهارنامه کنید و این بار پس از تصدیق ثبت نام مدارک را جهت تشکیل پرونده نزد مرجع ثبت برند مبلمان ارسال کنید .

سپس منتظر تصدیق فیزیک مدارک نیز از طرق گفته شده بشید و اگر آنها نیز مشکل داشت مشکل را برطرف کنید و چنانچه مشکلی نداشت می توانید روزنامه رسمی ثبت برند را ثبت نام کنید و چنانچه اعتراضی مبنی بر تشابه برند آگهی شده با برندهای موجود در زمینه مبلمان وجود نداشت شما می توانید پس از یک ماه مهلت طرح اعتراض برای بار دوم آگهی ثبت برند را در روزنامه رسمی کشور چاپ نمایید و سپس درخواست صدور گواهی ثبت برند را انجام دهید .

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری مبلمان

* شخص حقیقی:
– کپی شناسنامه
– کارت ملی
– کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
– کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
* شخص حقوقی:
– کپی شناسنامه
– کپی کارت ملی
– کپی روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
– کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
– کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
نکته: در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

هزینه ثبت برند چقدر است و شامل چه هزینه هایی می شود ؟

پس از  اینکه از قابل ثبت بودن برند مورد نظرتان اطمینان خاطر پیدا کردید، می توانید با اطمینان بیشتری و آزمون و خطاهای کمتری نسبت به ثبت برندتان اقدام نمایید.

حال این سوال پیش می آید که هزینه کلیه مراحل ثبت برند چقدر می باشد.

هزینه های ثبت برند به هزینه های متغییری وابسته است که می تواند قیمت ثبت را در بازه قیمتی پر نوسانی قرار داهد.

یکی از متغیر ها این است که هنگام ثبت برند، آرم و لوگو خود را ثبت می کنید یا نمی خواهید در این مرحله این کار را انجام دهید.

پس کلا هزینه های ثبت با توجه به مواردی مانند قیمت چند نوبت آگهی، هزینه های بررسی، هزینه وکیل و یا مابالتفاوت هزینه ها جهت ثبت در تمام یا بخشی از طبقات مختلف را شامل می شود. البته همه موارد ذکر شده بالا با فرض بر این است که شما کلیه مدارک لازم برای ثبت برند را نیز آماده داشته باشید. (مثلا برای ثبت برند مبلمان حتما می بایست مدارک مثبت شغلی را مبنی بر این که شما ارتباطی با آن طبقه درخواستی دارید را ارائه دهید – مثلا ارائه جواز کسب مغازه تان)

مقالات مرتبط با اموزش مبل سازی تولید مبلمان یا سرمایه گذاری در صنعت چوب و مبلمان.

بازاریابی و فروش مبلمان

مدیریت کسب و کار مبلمان

کسب و کار مبلمان تولید و بازاریابی و فروش

اموزش صفر تا صد مبل سازی

آموزش فروشندگی حرفه ای مبلمان

بهریتن راهنمای انتخاب اسم فروشگاه مبل

نویسنده مهندس سید حسین علوی طراح تولید کننده و متخصص استاندارد سازی مبلمان مدیر تولیدی مبل اصفهان.

 

0