ایده های جدید برای فروش مبل
ایده های فروش مبل چگونه فروشنده ای ماهر شویم؟
فروشندگی شغلی خاص با خصوصیات خاصی است. با این حال؛ شاید بسیاری فکر کنند که هر کسی می تواند فروشنده باشد! در واقع، بله. هرکسی می تواند فروشنده باشد. اما فروشنده ماهر؟خیر!
تکنیک فروش مبلمان و مصنوعات چوبی
فروشنده، راهی مشخص با اهدافی مشخص دارد اگر هدف آن فروش زیاد باشد چیزی نمیتواند آن را متوقف کند. فروشندگی فقط فروش محصول نیست بلکه به دست آوردن اعتماد مشتری است تا مشتری دائم شما شود. لحظه ای که با مشتری ارتباط برقرار می کنید باید کاملاً روی معامله تسلط داشته باشید. به مشتری پیشنهاد دهید.
برترین ایده های فروش که شما را در تجارت موفق میسازد
اگر صاحب تولیدی و یا فروشگاه مبلمان هستید و دوست دارید در جذب مشتری از رقبای خود سبقت بگیرید، شک نکنید که دانستن و بهکار گرفتن ایده های فروش و تبلیغات خلاقانه و جدید برای جذب مشتری، میتواند نقطهی عطف جدی در جهت موفقیت شما در دنیای رقابت باشد.مرز بین موفقیت و شکست به تبلیغات منحصر میشود. به همین سادگی!
پس سؤال اصلی این است: چگونه باید کالا یا خدمات خود را به مشتری معرفی کنید؟
گاهی همهی آنچه برای شناساندن محصول خود نیاز دارید یک ایدهی مفید و خلاقانه است. در ادامهی این مقاله برخی از ایده های فروش و تبلیغ را به شما معرفی میکنیم. بهکارگیری صحیح این ایدهها محصول شما را در کانون توجه مشتریانتان قرار میدهد.به کمک تکنیکهای زیر دسترسی آسان به کالا و خرید مقرون به صرفه برای مشتری فراهم میشود:
حراج کنید: شما میتوانید به مناسبتهای مختلف برای مشتریان خاص یا عموم مشتریان خود تخفیف در نظر بگیرید، اما یادتان باشد که تعداد این حراجها نباید بیش از اندازه باشد. چون در اینصورت مشتریان شما بهجای خرید در روزهای عادی، منتظر ایام حراج خواهند ماند؛
مسابقه برگزار کنید: برای مشتریانی که بالاتر از سقف معینی خرید میکنند مسابقه یا قرعهکشی برگزار کنید. میتوانید از محصولات خود به برندگان مسابقه جایزه بدهید؛
هدیه بدهید: مثلا نمونهای از کالا یا خدماتتان، هدیهی تبلیغاتیای که نام برند شما روی آن ثبت شده است و هدایایی از این قبیل برای مشتریان خود در نظر بگیرید. با این کار مشتریان شما تجربهای از کالا یا خدمات پیشنهادیِ شما خواهند داشت؛
کارت خرید مکرر: هنگامی که تعداد خریدهای مشتریان شما از سقف مشخصی بالاتر رفت میتوانید برای آنها کارت تخفیف صادر کنید یا نمونهای از محصولات خود را به آنها هدیه بدهید؛
تحفیف به گروه خاص: برای کارمندان یک سازمان، اعضای یک انجمن و یا صرفا گروهی از افراد که در یک رویداد خاص حاضر شدهاند، محصولات خود را با تخفیف ارائه کنید؛
معاوضهی کالای دستدوم: برای وفاداری مشتری ارزش قائل شوید، مثلا پیشنهاد بدهید که در قبالِ دریافت یک کالای قدیمی، کالای جدید را با تخفیف به مشتری وفادار بفروشید؛
ارسال رایگان: حمل و ارسال رایگان داشته باشید. واژهی «رایگان» همیشه برای مشتری جذاب است. ارسال رایگان معمولا یک تخفیف منطقی بهحساب میآید و مشتری را به خرید تشویق میکند؛
فروش اقساطی: روشهای پرداخت آسان یا تقسیط در نظر بگیرید تا خرید از شما برای مشتری آسانتر شود؛
پورسانت بدهید: در این روش مشتریان شما محصولات شما را تبلیغ میکنند. به مشتریانی که تبلیغ شما را میکنند و شما را به مشتریان جدید معرفی میکنند، پورسانت بدهید؛
تشویق به خرید: محصولات گرانقیمت خود را در معرض دید مشتری قرار بدهید و سعی کنید در مورد برتری محصولات گرانقیمت و علت گران بودن آنها مشتری را توجیه کنید؛
فروش محصول مکمل: از فرصت استفاده کنید و هنگامی که مشتری اقدام به خرید یکی از محصولات شما کرد، محصولاتی را که در کنار این محصول قابل استفاده هستند به مشتری معرفی کنید؛
بن خرید: میتوانید از طریق بروشور، بستههای پستی یا تابلوی اعلانات در مکانهای پر رفتوآمد، بنهای خرید را تبلیغ کنید؛
تضمین محصول: گارانتی ارائه کنید. تضمین محصول و خدمات توسط شما اعتماد مشتری را جلب میکند و شما را قابل اعتماد نشان میدهد؛
بازگشت آسان کالا: در مورد قوانین بازگشت کالا سختگیری نکنید. خریداری که بهصورت آنی و تفننی خرید میکند، بیشتر مشتاق خرید کالایی خواهد بود که در صورت عدمتمایل بتواند آن را پس بدهد؛
بن خرید همراه کارت تبلیغاتی: پشت کارتهای تبلیغاتی بن خرید چاپ کنید. به این ترتیب افرادی که کارت تبلیغاتی شما را دارند با داشتن برگهی خرید، برای اقدام به خرید تشویق خواهند شد؛
بیلبوردها – ایده های فروش مبل
بازاریابی و تبلیغات مستقیم، با هدف قرار دادن مخاطبان به یک شکل جذاب و خلاقانه، آنها را به خرید تشویق میکنند. این تبلیغات میتواند در قالب ویدئو، صدا، نوشته یا رسانههای الکترونیکی انجام شود؛
از خودروهای شرکت استفاده کنید: از وسایل حملونقل خود برای تبلیغ استفاده کنید و پوسترها و علائم تجاری شرکت خود را روی وانت یا خودروهای شرکت نصب کنید و اینگونه تبلیغات متحرک داشته باشید؛
پوسترها و بنرها: از تبلیغات کاغذی نظیر پوسترها و بنرها استفاده کنید تا اخبار فروش، پیشنهادات و تبلیغات خود را بهراحتی در دسترس مردم قرار بدهید. هر زمان که فرصتی دست داد از این تبلیغات کاغذی استفاده کنید و آنها را در مکانهای عمومی قرار بدهید یا از صاحبان مشاغل خصوصی اجازه بگیرید تا این تبلیغات را در جایی که مشتریان آنها جمع میشوند قرار بدهید؛
کارت تبلیغاتی: کارت تبلیغاتی خود را چاپ کنید، همیشه آن را همراه داشته باشید و در اختیار آشنایان جدید، همکاران نزدیک و هر کسی که ممکن است به تماس با شما نیاز پیدا کند قرار بدهید. همچنین میتوانید کارتهای اضافهای را به مشتریان خود بدهید و برای کسانی که از طریق این کارت با شما آشنا میشوند و از شما خرید میکنند تخفیف یا خدمت رایگان در نظر بگیرید؛
کالاهای تبلیغاتی: از قدرت کالاهای تبلیغاتی غافل نشوید. تبلیغات خود را روی جاکلیدی، بطریهای نوشیدنی، خودکار و … چاپ کنید و این اقلام را هدیه بدهید؛
بروشور: محصولات خود را در قالب بروشور به مشتریانتان در سطح شهر و نمایشگاه ها معرفی کنید؛
پیام های تبلیغاتی: در مناسبتها و روزهای خاص پیام های مرتبط تهیه و برای مشتریانتان ارسال کنید؛
خبرنامه: خبرنامه منتشر کنید و از این طریق بهطور منظم با مشتریان خود در ارتباط باشید و آنها را در جریان رویدادهای مرتبط با کسبوکارتان قرار بدهید؛
ارسال مستقیم تبلیغات به مشتری: بروشورها و کاتالوگهای خود را برای مشتریانتان پست کنید؛
ارسال ایمیل تبلیغاتی گروهی: ایمیل گروهی بفرستید و تبلیغات خود را بهصورت همزمان به تعداد زیادی از افراد ارسال کنید؛
تقویم تبلیغاتی: تقویمهای تبلیغاتی داشته باشید، اطلاعات مربوط به محصولات خود را در آن بگنجانید و در اختیار افراد قرار بدهید؛
تبلیغات بصری را دستِ کم نگیرید: بهعنوان مثال از بالنها و عروسکهای بادی تبلیغاتی در مقابل فروشگاه خود استفاده کنید؛
گچنوشتهها: از گچنوشتههای تبلیغاتی استفاده کنید. در مکانهایی که قابلرؤیت برای همه باشد، با گچ یک پیام تبلیغاتی بنویسید. حتما این روزها مقابل کافی شاپها، منو یا جملات زیبای گچنویس را روی تختههای کوچک دیدهاید؛
آژانسهای تبلیغاتی: برای تبلیغات خود از نیروهای ماهر و متخصص در این زمینه مانند آژانسهای تبلیغاتی یا مؤسسههای
ایمیل اتوماتیک: ایمیلهای اتوماتیک هم میتوانند مفید باشند. هنگامی که مشتری در فروشگاه اینترنتی شما سبد خرید خود را بدون نهاییسازی خرید رها میکند از طریق ایمیل اتوماتیک آنها را مطلع کنید؛
آگهی بازرگانی: در رسانههای جمعی آگهی تبلیغاتی و بازرگانی پخش کنید. تلویزیون و رادیو محل مناسبی برای پخش تبلیغات شماست. این تبلیغات میتوانند قبل از برنامههای پرطرفدار پخش شوند؛
تبلیغ در روزنامه و مجلات: محصولات و خدمات خود را در روزنامهها یا مجلههایی که بهصورت دورهای چاپ میشوند، تبلیغ کنید. با این روش میتوانید گروه خاصی از مخاطبان را مورد هدف قرار بدهید.
وبسایت خود را راهاندازی کنید: حتی سنتیترین کسبوکارها هم میتوانند از مزایای ایجاد یک وبسایت اینترنتی بهره ببرند؛ پس یک وبسایت اینترنتی راهاندازی کنید و دقت کنید که انتخاب نام مناسب برای وبسایت بسیار مهم و تأثیرگذار است؛
بنرهای تبلیغاتی اینترنتی: تبلیغات اینترنتی در جذب مشتری تأثیر بسزایی دارد. در وبسایتهای پربازدیدِ مرتبط با کسبوکارتان بنر تبلیغاتی قرار بدهید. میتوانید در این بنرها سؤال سادهای مطرح کنید و به کسانی که پاسخ صحیح را ارسال میکنند تخفیف یا جایزه بدهید؛
انتشار ویدئو در شبکههای اجتماعی: ویدئوی جذابی از محصولات و خدمات خود در شبکههای اجتماعی منتشر کنید. با این کار میتوانید در زمان کوتاهی مخاطبان زیادی جذب کنید؛
ویدئوهای مربوط به تجربههای خوب مشتریان: از مشتریان خود بخواهید از تجربههای خوب خود در رابطه با محصولات شما ویدئو تهیه کنند، سپس آنها را در صفحات اجتماعی کسبوکار خود به اشتراک بگذارید؛
پیام صوتی: برای برند خود موسیقی یا پیام صوتی تأثیرگذار و ویژهای انتخاب کنید و در تبلیغات خود از آن استفاده کنید؛
تبلیغات محیطی را فراموش نکنید: در مکانهای مختلف بیلبوردهای تبلیغاتی نصب کنید و در دیدرس عموم قرار بگیرید؛
قرار دادن تبلیغات روی ماشینها: در پارکینگهای پرتردد برگههای تبلیغاتی را روی شیشهی جلوی اتومبیلها قرار بدهید؛
بازاریابی نامحسوس انجام بدهید: برای این کار میتوانید افرادی را استخدام کنید که در میان مردم و در اجتماعات دربارهی محصولات شما صحبت کنند.
ارسال تبلیغات به صورت پیام صوتی: تخفیفهای ویژه و تبلیغات خود را بهصورت پیام صوتی به اطلاع مشتریان برسانید. برای اینکه این روش به نحو احسن صورت بگیرد بهتر است قرائت متن را به یک فرد صداپیشه بسپارید؛
استفاده از دیدگاههای مثبت مشتریان در تبلیغات: از مشتریانی که از محصولات شما رضایت دارند بخواهید در مورد آن محصول صحبت کنند و از این صحبتها در تبلیغات خود استفاده کنید.
آدمکهای تبلیغاتی: آدمکهای تبلیغاتی استخدام کنید. آدمکهایی با پوشش جالب که تابلوی تبلیغاتی برند شما را در دست دارند میتوانند در مکانهای عمومی و پرتردد به تبلیغ محصولات شما بپردازند.
شبکههای اجتماعی: قدرت انکارناپذیر شبکههای اجتماعی را بهکار بگیرید و با مشتریان خود در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و … در ارتباط باشید.
استیکرها: چسباندن استیکرهای تبلیغاتی روی سپر خودروها یا در ورودی خانهها و … نوعی بازاریابی چریکی به حساب میآید که اغلب تأثیرگذارند.
تیشرتهای تبلیغاتی: تیشرتهای تبلیغاتی تهیه کنید بهاینصورت که لوگوی شرکت خود را روی تیشرت چاپ کنید تا کارمندانتان با پوشیدن این لباسها، هر جا که میروند شرکت شما را تبلیغ کنند.
قدردانی از مشتری: برای هر خرید از طریق پست الکترونیک، تماس تلفنی و … از مشتریانتان تشکر و قدردانی کنید.
تبلیغات روش زیرکانهای است اگر بهدرستی اجرا شود احساس مثبتی نسبت به محصولات در مشتری ایجاد کند.
مصاحبه با مطبوعات: در رابطه با محصول خود با مطبوعات محلی مصاحبه کنید؛
بازدیدهای دانشآموزی: اجازه بدهید از کسبوکارتان بازدید شود. میتوانید تورهای دانشآموزی را برای بازدید از محصولات خود دعوت کنید و نمونههایی از محصولاتتان را به آنها هدیه بدهید. بچهها در مورد کسبوکار و محصولات شما با والدینشان صحبت خواهند کرد و محصول شما توسط آنها تبلیغ خواهد شد؛
دموی محصولات و خدمات: کالاهای خود را درمعرض نمایش قرار بدهید. در نمایشگاهها و رویدادهای مختلف شرکت کنید و محصولات و خدمات شرکتتان را به نمایش بگذارید؛
شرکت در امور خیریه: بخشی از درآمد کسبوکارتان را صرف امور خیریه کنید. بهصورت داوطلبانه در انجمنهای خیریه عضو شوید یا محصولات و خدمات خود را بهصورت رایگان در اختیار این مؤسسات بگذارید؛
حضور در رویدادها و مناسبتهای مهم: در مناسبتهای مهم حضور داشته باشید تا با جمع بیشتری از افراد رابطه برقرار کنید و وفاداری آنها را جلب کنید؛
پشتیبانی مالی از رویدادها: پشتیبانی مالی برخی برنامهها را برعهده بگیرید، برنامههایی که مشتریان فعلی یا احتمالی شما از آنها برای یادگیری، رشد و معاشرت با دیگران استفاده میکنند. این برنامهها فرصتهای خوبی برای تبلیغ کسبوکار شما هستند؛
بزرگداشت مناسبتهای درون سازمانی: برای مناسبتهای مربوط به کسبوکار نظیر سالروز افتتاح کسبوکارتان جشن عمومی بگیرید و مشتریان موردعلاقهتان را به این جشن دعوت کنید و در صورت امکان مقدمهی حضور شخصیتهای ورزشی یا سینمایی را فراهم کنید؛
برگزاری همایشها: برگزاری سمینارها و کارگاههای مرتبط، ایدهی خوبی برای آشنایی مشتریان بالقوه با کسبوکار شماست؛
نگارش کتاب و مقاله: انتشار کتاب یا مقاله در حوزههای مرتبط با کسبوکارتان به مقبولیت شما خواهد افزود؛
کتاب الکترونیکی: جهت اطلاعرسانی به مشتریان، در وبسایت خود کتابهای الکترونیکی قرار بدهید. انتشارات الکترونیکی احتمالا برای افرادی که وارد وبسایت شما میشوند جذاب است. همچنین میتوانید آدرس ایمیل افراد را ثبت کنید و برای ارسال فایلهای الکترونیکی، مطالب و تبلیغات از آن استفاده کنید؛
نمایشگاه های دوره ای شرکت کنید: نمایشگاه های دوره ای فرصت بسیار خوبی برای شناسایی و ملاقات با مشتریان بالقوه است.
وبلاگ: وبلاگ ایجاد کنید و در آن مطالب مرتبط با کسبوکار و محصولات خود را قرار بدهید؛
استفاده از سایت های نیازمندیها: در سایت های نیازمندی رایگان اگهی ثبت کنید و محصولات خود را معرفی کنید.
همایش سازمانی: با اعضای سازمان خود جلسات دورهمی برگزار کنید و نزدیکان و اعضای خانوادهی کارمندانتان را نیز به این جلسات دعوت کنید؛
پیام تبریک: در روزها و مناسبتهای خاص برای مشتریان خود پیام تبریک ارسال کنید یا از طریق ایمیل به آنها پیام بدهید؛
بازاریابی متقابل داشته باشید: با کسبوکارهای کوچک از صنایع مختلف همکاری کنید. این همکاری دوطرفه باعث میشود شما با شریک تجاریتان یک بازار مشترک را هدف قرار بدهید و هزینهی تبلیغات هم کمتر خواهد بود. بهعنوان مثال برای بستهبندی محصولات خود با یک شرکت بستهبندی همکاری کنید؛
سخنرانی در روزهای مشاغل: در روزهایی که به درسهای حرفهوفن اختصاص دارد در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بهصورت داوطلبانه سخنرانی کنید و به معرفی کسبوکارتان بپردازید؛
دوستدار محیط زیست باشید: سعی کنید محصولات و خدماتی که ارائه میدهید سازگار با محیط زیست باشد. این مسئله احترام و اعتماد مشتریانتان را جلب خواهد کرد.
چند ترفند برای تبدیل یک رهگذر به یک مشتری
فرض کنید شما در مغازه نشسته اید و به فروش محصولات خود مشغول هستید.
هر چند شما ویترین جالب و تمیزی برای مغازه تدارک دیده اید و کالاهای باکیفیتی نیز می فروشید، ولی اکثر قریب به اتفاق افرادی که از جلو مغازه رد می شوند، پس از مکثی کوتاه، با بی اعتنایی به سراغ کار خود می روند و حتی زحمت ورود به مغازه را به خود نمی دهند! احتمالاً شما هم مانند هر فروشنده دیگری، از این تراژدی فراری هستید و مایلید تعداد بیشتری از این رهگذران بی اعتنا را به «مشتری» تبدیل کنید. ناگفته پیداست که این آرزوی بسیاری از فروشندگان است که تعداد مشتریان خود را افزایش دهند.
۱٫ مشتری ها را خوشحال کنید.
۲٫ سرویس رایگان ارائه بدهید.
۳٫ چند جور قیمت بدهید.
۴٫ ارتباط طولانی مدت برقرار کنید.
۵٫ در مورد نیاز مشتری سوال بپرسید.
۶٫ پرداخت مبتنی بر عملکرد ببینید مشتری با چه نوع پرداخت میتواند راحتتر خرید کند.۸
۷٫ ریسک خرید را کاهش دهید.
۸٫ سعی نکنید هر جور شده بفروشید.
۹٫ اعتمادسازی کنید.
۱۰٫ اطلاعات رایگان بدهید.
پنج نکته که باعث افزایش فروش شما می شود
برای موفقیت در فروش بیشتر باید فرآیند خرید را تا آنجا که ممکن است ساده سازی کنید و سعی کنید برنامه بازاریابی ما بر حواس ۵ گانه مشتری تاثیر بگذارد. همچنین می بایست در پیام بازاریابی خود بر نتایجی که محصولات و یا خدمات ما ایجاد می کند تمرکز کنیم. و بطور کل باید احساسات مشتری را در فرآیند خرید درگیر کنیم.
۱- هدف اصلی ما از بازاریابی چیست؟
۲-چگونه فرآیند خرید مشتریان را ساده سازی کنیم؟
۳-چگونه حواس پنج گانه مشتری در خرید را درگیر کنیم؟
۴- چگونه بر اساس حواس ۵ گانه مشتریان، آگهی های پر فروش طراحی کنیم؟
۵-مشتریان شما چه آرزوهایی دارند؟
بازاریابی یعنی هر عملی که انجام می دهید تا مخاطب را به خرید کالا و خدمات شما ترغیب کند. شما به عنوان صاحب کسب و کار همواره باید به این فکر کنید که چگونه مشتریان را به خرید بیشتر از خود ترغیب کنید. در موارد زیادی دیده می شود که برخی کسب و کارها بیشتر کار خرید را برای مشتریانشان سخت تر می کنند.
اگر می خواهید در بازاریابی موفق عمل کنید باید بدانید که چگونه باید احساسات مشتریان را درگیر خود کنید. مردم بیشتر از آنکه بر اساس منطق خود خرید کنند، خرید می کنند تا احساساتشان را ارضاء کنند. بعنوان مثال فرض کنید کسی که یک دست مبل را ۱۵۰ میلیون تومان می خرد مگر مبل ۱۰ میلیونی همان نیاز را برآورده نمی کند؟ او مبل گران را می خرد تا در چشم اطرافیان شخصی متمول و موفق جلوه کند. بارها و بارها گفته ایم که مردم با احساسات خود خرید می کنند و بعد با منطق سعی می کنند آن را توجیه کنند. برای اینکه فروش موفقی داشته باشید، باید ویژگی های محصولتان را به یک یا چند احساسی که مشتری از خرید آن محصول به او دست می دهد مرتبط کنید.
مشتریان شما از چه چیزهایی ترس دارند؟
مشتریان شما عاشق چه چیزهایی هستند؟
چه کالای یا خدمات رایگانی می توانید به مشتریان خود هدیه دهید؟
کالا یا خدمات شما چه نفعی برای مشتریان شما دارد؟
اگر کارمند فروش هستید، این ۵۰ نکته برای شما معجزه خواهد کرد
۱-محصول و یا خدمات خود را بهتر از هر شخص دیگری بشناسید و از تمام زوایا آن را بررسی کرده تا بتوانید هرگونه سوال و ابهامی را پاسخ دهید
۲-عاشق محصولتان باشید. زمانیکه در موردش صحبت می کنید سرشار از انرژی مثبت باشید و بگذارید دیگران عمق این احساس را بفهمند.یادتان باشد مشتریان حتما این موضوع را حس خواهند کرد.
۳-مردم عضوی از یک گروه خاص بودن بسیار دوست دارند!! می توانید از این مورد به سطح ارزشمندی از وفاداری مشتریان دست پیدا کنید.
۴- همیشه به روز باشید. ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی خود را بررسی کنید و برای هر کدام که از رده خارج شده اند، جایگزینی در نظر بگیرید.
۵- ارتباط خود را با مشتریان سابقتان حفظ کنید. هر از چندگاهی با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی از حال آن ها با خبر شوید و در ایجاد صمیمیت بیشتر بکوشید.
۶- تنها بازارهای موجود را ملاک قرار ندهید. همواره به دنبال ایجاد بازارهای جدید و ساخت الگوهای نوین فروش باشید. به یاد داشته باشید خلاقیت می تواند در بازارسازی بسیار موثر باشد.
۷- عملکرد روزانه خود را مورد بررسی قرار دهید و خودتان را با آن همسو کنید.تحولات بازار می تواند در این تجزیه و تحلیل موثر باشد.
۸- اگر حس کردید مشتریانتان کم تر شده اند، همه چیز را به دقت بررسی کنید، زیرا این مساله زنگ خطر برای شماست. باید در سریع ترین زمان به رفع مشکل پیش آمده پراخت.
۹- مشتریان خود را به طور دقیق و کامل بشناسید. بدون شناخت از مشتریان نه در تبلیغات و نه در بازاریابی موفق نخواهید بود. ارتباط وسیع تری با آن ها برقرار کنید.
۱۰- تبلیغات متناسب با محصول و خدمات خود ا انتخاب کنید. تبلیغات بدون استفاده از راه کارهای حرفه ای محکوم به شکست است.
۱۱- اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع آوری و طبقه بندی کنید و با توجه به اطلاعات طبقه بندی شده برای جذب و ارتباط با مشتریان برنامه ریزی انجام دهید.
۱۲- همیشه سعی کنید در تیم فروشتان بهترین باشید. این اتفاق اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و باعث می شود بتوانید هربار فروش شجاعانه تری داشته باشید.
۱۳- برای هر روز، هر هفته، هر ماه از فروشتان هدفی مشخص کنید و با تلاش آن را محقق کنید. فروش پراکنده و بی هدف در نهایت ذهن شما را پریشان و آشفته خواهد کرد.
۱۴- همواره به دنبال روش های نوین فروش و روانشناسی روز جامعه باشید و از همه ابزارهای به روز فروش و بازاریابی استفاده کنید. سعی داشته باشید روش های سنتی را با روش های جدید تلفیق کنید.
۱۵- نگذارید دغدغه های مالی و مشکلات زندگی فرآیند بازاریابی و فروش موثر شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای رهایی از شرایط نامطلوب خود فضایی امن در نظر بگیرید.
۱۶- نقاط ضعف و قوت خود و رقیبانتان را بشناسید. سعی کنید نقاط ضعف خود را مرتفع کنید و از طریق نقاط ضعف رقیبان از آن ها پیشی بگیرید.
۱۷- هرگز خود را درگیر حاشیه ها نکنید. حاشیه ها عمر کوتاهی دارند. کاملا متمرکز بر اهدافتان باشید و نگذارید چیزی ذهن شما را مشغول کند.
۱۸- سعی کنید در دسترس مشتری هایتان باشید. این کار حس امنیت و صمیمت را در دل آن ها تقویت می کند و باعث می شود تا با شما روابط بهتری داشته باشند.
۱۹- پروسه های اداری و کاغذ بازی های خسته کننده جز دل زدگی و شکل گیری افکار منفی و بدبینانه در ذهن مشتری و بی اعتماد شدن او ندارد. امروزه، موفق کسی است که بهتر، سریع تر و مؤثرتر از دیگران خدمات رسانی کند.
۲۰- اطلاع از جنبه های فرعی محصول یا خدمات شما می تواند در زمینه جذب مخاطب و ایجاد حس اطمینان بسیار موثر باشد. برای مثال فرش فروشی را تصور کنید که مطلع از هنر دکوراسیون داخلی است و می تواند از این منظر به مشتری نزدیک شود. مطمئنا مشتری با چنین فروشنده ای حس امنیت در خرید بیشتری خواهد داشت.
۲۱- به اعتراضات مشتریان اهمیت بدهید و برای آن ها وقت بگذارید. مطمئن باشید مشتری شما از اینکه برایش ارزش و اهمیت قائل بوده اید لذت خواهد برد.
۲۲- توجه مشتری را به خود جلب کنید و نیازهای او را بشناسید و سپس وارد فرآیند فروش بشوید.
۲۳- طوری رفتار کنید و حرف بزنید که مشتری شیفته دانستن از جانب شما شود و این تقاضا را از شما داشته باشد.
۲۴- صادقانه رفتار کنید و بگذارید مشتری عشق و علاقه شما به محصولتان را در چشم هایتان بخواند و به ادامه خرید مایل شود.
۲۵- حتما قرارداد ببندید…در غیر این صورت به رقیبان خود کمک کرده و برای آن ها بازاریابی کرده اید.
۲۶- استفاده از نام کوچک مشتریان می تواند در ایجاد صمیمیت تاثیر شگرفی داشته باشید. البته اگر با لبخند زیبایی نیز همراه باشد تاثیر کار دو چندان خواهد شد.
۲۷- از مشتری بخواهید در مورد نیازهایش حرف بزند و در حین این کار مطالبی را بگویید که او احساس کند به محصول یا خدمات شما نیاز دارد.
۲۸- تمام تلاش خود را بکنید تا با مشتری در فضایی آرام و در زمانی مناسب صحبت کنید. در چنین شرایطی بهتر می توانید به سوالاتش پاسخ بدهید.
۲۹- شرایط را طوری جلو ببرید که حتی اگر مشتری احساس کرد ممکن است در انتخابش اشتباه کند بداند که شما مواظب او هستید و نمی گذارید تصمیم اشتباهی بگیرد.
۳۰- آدم ها از احترام گذاشتن لذت می برنند. برای اینکه نتیجه بهتری حاصل کنید همیشه و قبل از هر چیزی از مشتریان اجازه بگیرید.
۳۱- همیشه سر وقت در جلسات حاضر شوید و لباس مرتب بپوشید. مطمئنا آدم ها از دیدن آدم های مرتب و منظم حس خوبی خواهند داشت و مشتریان نیز شامل این قضیه هستند.
۳۲- فروشنده ای که بیش ترین آشنایی را با وضعیت مشتری خود داشته باشد، به احتمال قوی برنده معامله خواهد بود. سعی کنید تا جاییکه می توانید از مشتریان خود اطلاع جمع کنید.
۳۳- پرسیدن سوالات درست در زمان درست می تواند یک مشتری بی علاقه را علاقه مند کند. سعی کنید یاد بگیرید از هر خریداری باید چه سوالی و در چه زمانی بپرسید.
۳۴- قبل از هر ملاقات و گفت و گو، پیش بینی ها و اهداف خود را از مشتری بنویسید و پس از پایان گفت و گو تجربیات و نتایج حاصل شده را یاد داشت کنید. این کار در بلند مدت روانشناسی بازاریابی شما را بهبود می بخشد و پیش بینی ها و برنامه ریزی های دقیق تری خواهید داشت و طبیعتا نتایج بهتری خواهید گرفت.
۳۵- بازار هدف خود و مزایای رقابتی محصولات خود با رقیبان را بشناسید و برای از بین بردن نقاط ضعف محصولتان تلاش کنید.
۳۶- بزرگ ترین تاثیر شما به عنوان یک فروشنده خوب، ایجاد حس نیاز و ضرورت است. زمانیکه که مشتری احساس کند در صورت عدم داشتن محصول یا خدمات شما چیز مهمی را از دست می دهد مایل به خرید خواهد شد.
۳۷- سعی کنید با هرکس با زبان خاص خودش صحبت کنید.مسلما این امر باعث ایجاد حس همدلی با مشتری و صمیمیت بیش تر می شود.
۳۸-لبخند زدن و بشاش بودن از مهم ترین ویژگی های فروشنده است. لبخند بزنید و بگذارید احساس خوب شما به مشتریان سرایت کند.
۳۹- همیشه بیشترین تاکید و صحبتتان روی کیفیت محصول یا خدماتتان باشد. با اینکار شما به مشتریان یاد آوری خواهید کرد که محصول با کیفتی به آن ها خواهید داد.
۴۰- بیش از اندازه سخنرانی نکنید. یک سکوت استراتژیک پس از یک پرسش مهم و یا پاسخی قاطع به سوال یک مشتری می تواند در فرآیند فروش بسیار مهم باشد.
۴۱- همیشه به دنبال رهایی از پارادایم های تکراری گذشته باشید. روش های جدید را تست کنید. مردم همیشه از روش های نو استقبال می کنند.
۴۲- برای فروش بیش از اندازه اصرار نکنید و در صورت عدم موافقت مشتری سعی کنید بفهمید که روند فروش کجا و به چه دلیلی متوقف شده است.
۴۳- در صورت عدم موفقیت در فروش، مشتری را معذب نکنید و سعی کنید تاثیر خوبی در ذهنش باقی بگذارید. شاید از این طریق بتوانید در نوبتی دیگر و یا به کمک همکاران با او وارد مذاکره شوید.
۴۴- این نکته را فراموش نکنید که مشخصات یک محصول برای مشتری خیلی مهم نیست بلکه چیزی که از خرید آن عایدش می شود برای او اهمیت دارد. پس وقت خود را با تعاریف بی تاثیر از برند تلف نکنید.
۴۵- همیشه به دنبال یک رابطه برد-برد باشید.رابطه ای یکسویه که فقط یکی از طرفین از بستن قرار داد سود ببرند دیر یا زود با نقض قرارداد مواجه خواهد شد.
۴۶- سعی نکنید دانش و اطلاعات خود را قبل از پرسش مشتری به رخ او بکشید. شما باید برای مشتری سوال ایجاد کنید و پس از اینکه از شما سوال پرسیده شد، پاسخ بدهید.
۴۷-خوب شنیدن را یاد بگیرید و بدانید که بهترین فروشندگان کسانی هستند که از بقیه گوش شنیدن بهتری دارند؛ زیرا هوشمندانه شنیدن شرط اول فروش موفق است.
۴۸- برای بستن قرارداد هرگز عجله نکنید. این کار آفت فروش است و می تواند روند خوب فروش شما را تحت تاثیر قرار دهد.
۴۹- غرور نداشته باشید و بدانید اولین حرف الفبای فروش رضایت مشتری است. فروش یک کار لذت بخش است و شما زمانی طعم این شادی را خواهید چشید که خرید از شما هم لذت بخش باشد.
۵۰- اگر این مقاله را تا اینجا دنبال کرده اید یعنی هدف زندگی شما فروش است. این را فراموش نکنید و هم چنین فراموش نکنید یک فروشنده خوب می تواند هرچیزی را بفروشد.
مقالات مرتبط با اموزش مبل سازی تولید مبلمان یا سرمایه گذاری در صنعت چوب و مبلمان.
کسب و کار مبلمان تولید و بازاریابی و فروش
بهریتن راهنمای انتخاب اسم فروشگاه مبل
نویسنده مهندس سید حسین علوی طراح تولید کننده و متخصص استاندارد سازی مبلمان مدیر تولیدی مبل اصفهان.