تولیدی مبل اصفهان,خرید مبل از تولیدی
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بهریتن راهنمای انتخاب اسم فروشگاه مبل

چگونه یک اسم خوب برای فروشگاه انتخاب کنیم؟ راهنمای انتخاب اسم فروشگاه مبل

اسم فروشگا باید به فروش شما کمک کند. نه این که فقط قشنگ باشد اسم هایی مثل: مبل اسمان کفش پاسارگاد املاک الماس فقط قشنگ هستند .اما چه جور اسم هایی تو فروشتون کمک میکنه؟ اسم هایی که نیاز مردم رو برطرف کنه.چندین سال پیش که میوه میخواستیم بخریم میوه فروشی ها میگفتن دست چین نداریم همه میوه ها درهمه. وقتی که میوه می خریدی و میوه ها رو میاوردی خونه توشون کلی خراب وجود داشت که اعصاب آدم رو خورد میکرد.
همین موقع ها بود که یک میوه فروشی اومد و اسم میوه فروشیش رو گذاشت ( میوه فروشی دستچین) من که خیلی خوشم اومد و می رفتم ازش خریدمیکردم چون می دونستم میذاره میوه ها رو خودت دست چین کنی و درهم فروشی نمی کرد.
کبابی خوشمزه: چون مردم دوست دارند کباب خوشمزه باشه. املاک راستگو: چون مردم دوست دارند املاک ها راست بگن ساندویچ لذیذ: چون مردم دوست دارند ساندویچ لذیذ بخورند مبل راحت: چون مردم دوست دارند مبل راحت باشه
سوپر مارکت خوش اخلاق:چون مردم دوست دارند سوپر محله شون آدم خوش اخلاقی باشه آژانس سریع: چون مردم دوست دارند آژانس سریع بیاد و بره. الکتریکی ادیسون:چون مردم دوست دارند الکتریکی مثل ادیسون مهارت داشته باشه سید ارزان فروش: چون خیلی ها دوست دارند جنس رو ارزون بخرند. اسم مغازه بهتره (صفت) داشته باشه
اسم مغازه بهتره که معروف باشه تا جلب توجه کنه و تو ذهن ها بمونه مثل یک ساندویچ فروشی که اسمش رو گذاشته بود

اسم های تجاری شیک، اسامی با معنی انتخاب کنید.

نام‌های با معنی در خاطر افراد می‌مانند.اما حواستان باشد که معنی را با تعریف کردن اشتباه نگیرید. اسم برند شما همان‌قدری خدمات یا محصولات شما را تعریف می‌کند که: اسم شخصی شما، شما را به عنوان یک شخص تعریف می‌کند! معمولا معنی حقیقی یک کلمه با چیزی که توسط مردم از آن دریافت می‌شود ارتباط حتمی ندارد. به عبارتی، مردم برای کشف معنی نام شما به فرهنگ لغت مراجعه نمی‌کنند تا ببینند که معنی اسم شما چیست! مشتریان و مردم، معمولا به واژه‌ها نگاهی سطحی می‌اندازند و به سرعت آن را تفسیر می‌کنند. الزاما هم این تفسیر، معنی درست نام شما نخواهد بود. معنی واژگان در برندسازی معمولا تحت تاثیر عوامل زیر است: بافت فیزیکی واژه( تصاویر، فونت، گرافیک، رنگ) اطلاعات قبلی شنونده نسبت به آن نام صدای اسم مورد نظر شرایط اجتماعی مکان یا محل مورد نظر پس همان‌طور که می‌بینید خیلی ساده‌انگارانه است که بگوییم یک اسم تجاری خوب است یا بد! چه بسا که عوامل متغیر بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث تغییر معانی اسامی تجاری در ذهن افراد مختلف شوند. همه این‌ها باعث شده است که فرآیند ساخت نام تجاری به کاری سخت و زمان‌گیر بدل شود. آن طور که من تحقیق کردم، یک پروژه ساخت نام تجاری شرکتی در کشور همسایه ما ترکیه قیمتی حدود ۵۵۰۰۰ دلار دارد که رقمی معادل ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود. اگر بازار هدف شما یک بازار بزرگ بین‌المللی بوده و قرار بر این باشد که شما برای کارفرما اسم های تجاری شیک انتخاب نمایید، انجام این پروژه بسیار سنگین و زمان گیر خواهد بود. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم و با توجه به شرایط متغیر موجود: شخص یا شرکتی که قرار است ساخت اسم های تجاری شیک و قدرتمند را برای شما انجام دهد باید تلاش بسیار زیادی انجام دهد. در غیر این صورت شما در بسیاری از بازارهای محلی و کشوری دچار مشکل خواهید شد.

۱۰ قانون برای انتخاب اسم فروشگاه (موفق و پرفروش)

خواه شما بخواهید فروشگاه فیزیکی خود را راه اندازی کنید یا فروشگاه آنلاین، همیشه نیاز به یک اسم دارید که برای مقر فروش و تیم فروش خود، آن را انتخاب کنید.انتخاب نام فروشگاه

تکنیک اول: اسامی عجیب و غریب را دور بریزید

گاهی بر سر در مغازه ها اسم های عجیب و غریبی می بینیم که واقها منبا و منشا آن را نمی دانیم. حتی اگر از فروشنده در باره اسم سوال کنیم چیزهای عجیبی جواب می دهد. مثلا ممکن است بگوید، نام شخصیت فلان فیلم است! یا حتی بگوید توی خواب این اسم را شنیده ام!

تکنیک دوم: تا حد مجاز منحصر به فرد باشید

گاهی افراد برای اینکه بخواهند اسمی منحصر به فرد داشته باشند، به دنبال اسم هایی می روند که تا کنون کسی نشنیده یا حتی اسم های من در آوردی انتخاب می کنند اما دقت کنید اسم باید به گونه ای باشد که فرد با شنیدن آن احساس تازگی داشته باشد، اما بتواند آن را طوری به خاطر بسپارد تا هنگامی که لازم است بتواند آن را بیاد آورد.

تکنیک سوم: اسامی تصویری انتخاب کنید

وقتی که می خواهید اسمی را روی فروشگاه خود قرار دهید، از عنوانی استفاده کنید که بتوانید با بیان آن تصویر ذهنی خوبی در مخاطب ایجاد کنید! مثلا پارک موج های آبی! اکثر افراد موج های خروشان معرفی را در ذهن می آورند که هر وقت اسم یک پارک آبی می شنوند سریع آن امواج را یاد آوری می کنند.اسامی تصویری در به خاطر سپاری و یاد اوری بسیار مفید واقع می شوند
تکنیک چهارم: اسامی سرد، گرم و خنثی برای نام فروشگاه

 بعضی از اسم ها شور و هیجان خاصی دارند. مثلا صمیمیتی که در عبارت و کلمه بابا هست در کلمه پدر نیست! پدر یک حالت رسمی است.. این دقیقا در زمان گفتن ” تو ” و یا ” شما ” نیز نمود پیدا می کند. مثلا اسم یکی از سایت ها، ” نی نی سایت ” است. اسم این سایت می توانست نوزاد سایت باشد اما حرارتی که در کلمه خودمانی نی نی است آن را ماندگار تر می کند.بهتر است در بین اسامی همیشه به دنبال اسامی گرم و شور انگیز و خودمانی باشید.

تکنیک پنجم: نامی مثبت و امیدوارانه به عنوان نام فروشگاه انتخاب کنید

آدم ها به چیزهای مثبت کشیده می شوند. پس سعی کنید هر وقت که می خواهید اسمی برای محل فروش خود انتخاب کنید، موجی از افکار مثبت در افراد، پدید اورد. بدین صورت می توان آن محل را محل آرامش دانست. مثلا فرض کنید فردی به فروش بوت های سفید مشغول است، انتخاب کلبه سفید برفی برای فروشگاه چقدر جالب است؟

تکنیک ششم: نامی مرتبط با محصول انتخاب کنید

وقتی که می خواهید نام انتخاب کنید، دقت کنید که نام مورد نظر، به محصول نیز ارتباط پیدا کند . مخصوصا این موضوع برای فروشگاه انلاین شما اهمیت ویژه ای دارد چرا که گوگل به معنای اسم دامنه ها نیز توجه می کند و در رنک دهی آن را موثر می نمایاند.

تکنیک هفتم: اسامی طولانی برای نام فروشگاه مناسب نیستند

بعضی وقت ها وقتی به روی سر در فروشگاه ها نگاه می کنیم، نام فروشگاه را با پیام تبلیغاتی اشتباه می گیریم. اسم باید کوتاه و پر معنی باشد و دارای جلوه ای مثبت و گرم باشد. اسم کوتاه مخصوصا برای وقتی که می خواهید متناسب با آن اسم دامنه نیز انتخاب کنید شما را موفق تر می کند چرا که دامنه های کوتاه، سرچ کردنی تر، بیاد ماندنی تر و حرفه ای تر هستند.

تکنیک هشتم: نام فروشگاه فیزیکی و آنلاین یکی باشد

وقتی که می خواهید نام فروشگاه فیزیکی تان را انتخاب کنید، خواه یا نا خواه به زودی سر از دنیای فروش آنلاین نیز در می اورید. به همین خاطر شما باید یک نام مشترک برای کسب و کار انلاین و فیزیکی خود انتخاب کنید. چون که نام های انلاین محدودیت بیشتری دارند بهتر است ابتدا در دامنه ها به دنبال اسم باشید و با انتخاب از میان آن ها، فروشگاه فیزیکی خود را نیز نامگذاری کنید.
تکنیک نهم: نام فروشگاه در محدوده شهر خود خاص باشید

دقت کنید که هنگام انتخاب اسم فروشگاه، از اسامی فروشگاه های پر فروش، یا ترکیبی از اسم خود با سایر فروشگاه ها استفاده نکنید. منحصر به فرد باشید و برای رشد خود کار کنید تا به موفقیت برسید.

تکنیک شماره دهم: تناسب اندازه را فراموش نکنید

اگر می خواهید فروشگاه فیزیکی خود را در یک مکان ۳ در ۴ متر شروع کنید، استفاده از نام فروشگاه بزرگ x کاری اشتباه است. در این باره باید واقع نگر باشید و باب تمسخر دیگران را به خود باز نکنید. البته انتخاب نام فروشگاه به این ۱۰ عنصر تنها ختم نمی شود. شما باید فرهنگ و آداب و رسوم خود را نیز در این باره مد نظر قرار دهید و از اسامی استفاده کنید که بتواند با تاثیر گذاری مثبت، به فروش بیشتر شما کمک کند. در این باره آیا دیدگاهی دارید؟

انتخاب نام تجاری پربازده

در انتخاب نام تجاری این نکات را مدنظر داشته باشید. در انتخاب نام تجاری باید دقت بسیاری به خرج دهیم زیرا نام تجاری می تواند برای شما بسیار کار آمد و موثر باشد و واقعا تجارت شما به تمام معنا تحقق بخشد و یک تجارت جهانی برای شما به ارمغان اورد. نام تجاری می تواند همه گیر شود و روی همه ی دهان ها بچرخد و البته در مقابل نیز می تواند بی فایده باشد و برای مشتریان نام نا اشنا و غیر قابل اعتماد به شمار آید. در انتخاب نام تجاری حتما به این نکته باید توجه داشته باشید که نام شرکت باید ایجاد اشتیاق کند ، نوآوری داشته باشد و از خلاقیت موسس و مدیران شرکت خبر دهد. نام نامناسب مشکلاتی جدی ایجاد می کند.

یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که برخی افراد نامی را انتخاب می کنند ولی موفق به ثبت آن نمی شوند بنابراین بهتر است ابتدا سراغ ثبت بروید و به نام هایی که پیش از این ثبت شده نگاهی بیندازید. شاید اسم انتخابی شما مربوط به برند یا حتی شرکت کوچک دیگری باشد. اگر بدون بررسی های لازم نام شرکت را انتخاب کنید و بعد متوجه شوید که مربوط به شرکت دیگری است شاید مجبور باشید برای خرید نام هزینه سنگینی بپردازید یا نام شرکت را تغییر دهید بنابراین از همان ابتدای کار به موضوع ثبت نام توجه داشته باشید و شرایط دریافت مجوز های لازم را پیگیری کنید. هر چند که در جامعه ما در ارائه مجوز ها مشکلاتی وجود دارد.

در این دوره و زمان، اگر میخواهید کار و تجارتتان شکوفا شده و سودرسان باشد، وارد کردن آن به دنیای اینترنت یک ضرورت است. به همین دلیل باید دقت کنید که نام تجاریتان برای اینترنت آشنا باشد. به این معنی که کاربران اینترنتی مشکلی برای دریافت اطلاعات درمورد کار شما از طریق نام تجاریتان نداشته باشند. اول اینکه، اگر میخواهید از اینترنت برای بیزنس خود استفاده کنید، نیاز به یک وب سایت قانونی دارید که منبعی راحت برای دریافت اطلاعات درمورد برندتان باشد. این یعنی دامنه اینترنتی داشته باشید که به طور ویژه مربوط به بیزنس شما باشد. به همین دلیل باید نام تجاری انتخاب کنید که خیلی راحت توسط عموم مردم به خاطر سپرده شود و چیز پیچیده یا بی مفهومی نباشد. نام مناسب حس و معنایی خوب را انتقال می دهد. در این صورت مشتریان راحت تر با نام شرکت ارتباط بر قرار می کنند.

برندسازی با انتخاب اسم مناسب

هنگامی که صحبت از راه اندازی یک کسب و کار در میان است در واقع برندسازی با انتخاب اسم مناسب اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک اسم مناسب و نام تجاری، می‌تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می‌تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم شرکت باید انتقال دهنده تجربه ، ارزش ، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد.

برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند. برخی دیگر اعتقاد دارند که اسامی خبری به مشتریان می گویند که کسب و کار شما دقیقاً چیست بهترین اسامی هستند. حال آنکه برخی دیگر به این باورند که اسامی ابداعی بیشتر در اذهان می مانند. در حالی که برخی معتقدند که این اسامی سریعتر به فراموشی سپرده می شوند. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کارآمد باشند، چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب یک نام تجاری خوب یک فرایند پیچیده است. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت است. بسیاری از افراد قبل از ثبت شرکت خود برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب، انرژی و زمان زیادی صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند. و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند.

هفت اشتباه در انتخاب نام تجاری و شرکت

یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. انتخاب نام مناسب بسیار مهم است، در ادامه چند اشتباه معمول را که کارآفرینان در انتخاب نام تجاری برای کسب‌وکارشان انجام می‌دهند، معرفی می‌کنیم. با دوری از این اشتباهات می‌توانید نام تجاری ماندگار و مناسبی برای خود تهیه کنید.

۱- استفاده از نام‌هایی که دسترسی به آنها از دسترسی به تاکسی در شب سال نو هم سخت‌تر است.

آیا نامی که انتخاب کرده‌اید قبلا استفاده شده یا خارج از دسترس است؟ اگر قبلا ثبت شده یا توسط شرکت دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد، شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای مشاهده علائم و اسامی ثبت شده می‌توانید به وب‌سایت مربوط به اداره ثبت علائم تجاری و اختراعات کشور خود مراجعه کنید، اما ثبت نشدن انتخاب شما در این سایت، صرفا به منزله قابل استفاده بودن آن برای شما نیست.

۲- استفاده از چاشنی مخصوص و منحصربه‌فرد برای پررنگ و لعاب‌تر کردن نام شرکت تجاری.

هرگز در نام شرکت از نام خدمات و محصولات آن شرکت استفاده نکنید. در ابتدا همچنان‌که شرکت به سمت توسعه و رشد پیش می‌رود که قطعا این‌طور خواهد بود، شما ممکن است توجه مشتریان خود و درآمدی را که در مدت معین انتظار داشتید از دست بدهید. ثانیا؛ زمانی که نام محصولات عمده یا برچسب توصیفی خدمات را روی شرکت خود می‌گذارید، ممکن است طبق قانون برای ثبت آن در کسب‌و‌کارتان با مشکل مواجه شوید.

۳- انتخاب کردن نام‌هایی که طولانی‌تر از دماغ پینوکیو است

هر چقدر نام تجاری طولانی‌تر باشد، شانس کمتری برای به خاطر سپاری آن وجود دارد. اغلب نام‌های به یادماندنی؛ مانند آمازون، اپل و… دارای دو یا سه کلمه هستند. حتی شرکت‌های بزرگ که نام‌های طولانی دارند، از نام کامل خود استفاده نمی‌کنند و علامت اختصاری آن را به‌کار می‌برند.

۴- از انتخاب اسامی‌ای همچون Seven-car روی محصولات خود اجتناب کنید.

اسامی از این قبیل ممکن است بسیار جذاب و ابتکاری باشد، ولی انتخاب آنها برای کسب‌وکاری غیر مرتبط موثر نخواهد بود.

۵- فراتر نرفتن از محل اقامت

اگر در آینده قصد دارید شرکت را در خارج از محدوده جغرافیایی خود توسعه بدهید، از آوردن توضیح جغرافیایی در نام شرکت که می‌تواند فعالیت آن را محدود کند، خودداری کنید. البته در اینجا هم خطوط ظریفی وجود دارد. از طرفی آوردن نام شهر در نام شرکت ممکن است توسعه بالقوه آن را محدود کند و از طرف دیگر می‌تواند جذابیت ایجاد کرده و آن شرکت را از شرکت‌های مشابه در مناطق دیگر متمایز کند.انتخاب اسم فروشگاه.

۶- انتخاب نام‌هایی که حتی خودتان هم نمی‌توانید به درستی آن را تلفظ کنید.

حتما نام‌های انتخابی را از لحاظ املایی چک کنید. وقتی در نام یک شرکت غلط املایی وجود داشته باشد، باعث می‌شود که شرکا، کارمندان و مشتریان بالقوه اعتماد خود را نسبت به توانایی‌های شما از دست بدهند. حتی اگر این اشتباه املایی را توضیح دهید، مخاطبان خود را برای همیشه از دست می‌دهید.

۷- نام تجاری را در دست تست و آزمایش قرار ندهید.

قبل از آنکه نام خود را نهایی کنید در مورد بازخورد آن تحقیق کنید. کشف کنید که مخاطبان و مشتریان در مورد برند انتخابی شما چه نظر و احساسی دارند. یک لوگو مشابه با نام‌های مختلف و با توجه به کسب‌و‌کارتان خلق کنید و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یا حتی از روش‌های علمی بیشتری برای آزمایش نام برند کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی نام‌های انتخابی‌تان را به اشتراک بگذارید و در مورد آنها نظرسنجی کنید تا ببینید کدام یک از نام‌های انتخابی شما، بیشترین موافقت را کسب خواهد کرد.

اسم سایت را چگونه انتخاب کنیم؟

یکی از آن تصمیم هایی که بر روی تمام سال های فعالیت کسب و کار شما اثرگذار است، دامنه یا Domain وبسایتتان خواهد بود که اسم سایت شما را مشخص می کند. فرقی ندارد که یک استارتاپ نوپا هستید، یا این که قصد گسترش تجارت سنتی و حتی خانوادگی خود را در فضای آنلاین دارید. در هر صورت، آن چیزی که در آدرس URL سایت شما نمایش داده می شود، حکم امضای شخصی و هویت برندتان را دارد.  دامنه ای را انتخاب کنید که هرگز قصد تعویض آن را هم نداشته باشیم.

در نظر داشته باشید که اسم سایت شما، همانطور که تلفظ می شود باید نوشته شود و معادل دامنه ای است که برای سایت خود ثبت می کنید. بنابراین برای انتخاب اسم مناسب برای سایت باید به دنبال انتخاب دامنه معادل با آن نیز باشید،

مقالات مرتبط با اموزش مبل سازی تولید مبلمان یا سرمایه گذاری در صنعت چوب و مبلمان.

بازاریابی و فروش مبلمان

مدیریت کسب و کار مبلمان

اموزش صفر تا صد مبل سازی

آموزش فروشندگی حرفه ای مبلمان

نویسنده مهندس سید حسین علوی طراح تولید کننده و متخصص استاندارد سازی مبلمان مدیر تولیدی مبل اصفهان.

 

لمسه کاری در اصفهان

تعمیرات مبل اصفهان

خرید مبل از تولیدی در اصفهان

تعمیر مبل ریلکسی در اصفهان

دوخت تشک و کوسن در اصفهان

 

برچسب ها:

انتخاب اسم فروشگاه,بهترین اسم برای فروشگاه مبل,کمک برای انتخاب اسم مغازه,نومنه اسم برای فروشگاه,اسم نمایشگاه مبل,اسم فانتزی برای مغازه,اسم لاتین برای مغازه,اسم با معنی برای مغازه,اسم قشنگ برای نمایشگاه مبل,اسم ترکی برای مغازه مبل,اسم مغازه,

0